Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
asjemenou schreef:Goed speurwerk, wat betreft het Servische speldje.
Ik heb als cc twee jaar lang lesgegeven op het Centrum voor Vredesoperaties (het legeronderdeel dat indertijd troepen opleidde voor o.a. vml. Yougoslavië) Het was voor mij dus niet zo'n moeite...
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Je hebt 3 zwarte balken, iedere zwarte balk staat voor 6 maanden krijgsgevangenschap, de man heeft dus 1,5 jaar krijgsgevangene gezeten.
De vergulde vervangt 5 zilveren. (zoals eerder gezegd) Per frontstreep krijg je 1 zilveren. Je eerste frontstreep krijg je na 1 jaar de daarop volgende telkens na 6 maanden.
De man heeft dus 3 jaar aan het front gezeten.
Ik ben vandaag trouwens ook nog naar 2 markten geweest. Op de eerste was niets maar op de 2 het boek Helden en Martelaren voor 3 euro.
Helaas is de kaft hard gehavend, een foto volgt sebiet.
mathiasaerts schreef:Je hebt 3 zwarte balken, iedere zwarte balk staat voor 6 maanden krijgsgevangenschap, de man heeft dus 1,5 jaar krijgsgevangene gezeten.
De vergulde vervangt 5 zilveren. (zoals eerder gezegd) Per frontstreep krijg je 1 zilveren. Je eerste frontstreep krijg je na 1 jaar de daarop volgende telkens na 6 maanden.
De man heeft dus 3 jaar aan het front gezeten.
Ik zie al waar ik mee in de war zit/zat. Vond het namelijk niet op een 'ster' lijken, maar op de metalen rang van Majoor uit het Amerikaanse leger in WW2.
Oh haha, je bedoelt dat Herfstblaadje?
Je zag waarschijnlijk de uitstekende puntjes, als steel aan of niet? Het zijn Nederlandse officiers sterren, voor de 2e en 1e luitenant, en drie sterren voor de kapitein.
De uitsteeksels zijn gewoon twee kleine metalen stokjes om de sterren op een kraag etc. te bevestigen.
Laatst gewijzigd door Joep op 28 aug 2013, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
"Luctor et Emergo"
Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!