weet ik maar die vrouw zei dat er een paar apart in een hoesje tussen zaten die zaten er ookpatrickh schreef:De krantjes zijn niet origineel, hoor.
Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!
- Wo2zoeker
- Lid
Re: Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 64 keer
- Ontvangen: 109 keer
De oorlogskranten zijn een mooie aanwinst. Persoonlijk vind ik de uitgaven van 1994/95 mooier dan de huidige serie. De circulaires (illegale krantjes) en posters in de uitgave 1994/95 zijn ook herdrukken.
Kan je duidelijke foto's plaatsen van de originele krantjes welke in dat plastic hoesje zaten? Ik ben benieuwd.
Kan je duidelijke foto's plaatsen van de originele krantjes welke in dat plastic hoesje zaten? Ik ben benieuwd.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- Wo2zoeker
- Lid
- Wo2zoeker
- Lid
zelf twijfel ik of ze origineel zijn..
ik heb hier wel wat andere krantjes van mijn overgroot oma, waarvan ik zeker weet dat ze origineel zijn.
gevonden in haar huisje nadat ze is overleden op haar 100ste vierjaardag
ik heb hier wel wat andere krantjes van mijn overgroot oma, waarvan ik zeker weet dat ze origineel zijn.
gevonden in haar huisje nadat ze is overleden op haar 100ste vierjaardag
- Wo2zoeker
- Lid
- asjemenou
De beide kranten op de foto's zijn naar mijn inzien herdrukken uit de serie "De Oorlogskranten" van 1994/95. Een herdruk van beide kranten komen in ieder geval in deze serie voor.
Het Vaderland, van maandag 17 augustus 1942 (Avondblad A). Behorende tot deel 26; "Zelfmoordraid op Dieppe".
Het Nationale Dagblad, van maandag 17 augustus 1942 (zomermaand). Behorende tot deel 25; "Van Jodenster tot Auschwitz".
Over de krantjes van je overgroot oma (moeder) kan ik niet oordelen zonder ze te hebben gezien. Dat je dergelijke objecten bij oudere mensen vindt wil niet per definitie zeggen dat het origineel is. Er is door de jaren heen veel WOII drukwerk herdrukt.
De posters die tot de serie "De Oorlogskranten" behoren zijn inderdaad mooi om te zien. Ze zijn echter niet op de ware grote (1:1) herdrukt. De herdrukte posters hebben een A2 formaat. De originelen hebben een grotere afmeting.
Het Vaderland, van maandag 17 augustus 1942 (Avondblad A). Behorende tot deel 26; "Zelfmoordraid op Dieppe".
Het Nationale Dagblad, van maandag 17 augustus 1942 (zomermaand). Behorende tot deel 25; "Van Jodenster tot Auschwitz".
Over de krantjes van je overgroot oma (moeder) kan ik niet oordelen zonder ze te hebben gezien. Dat je dergelijke objecten bij oudere mensen vindt wil niet per definitie zeggen dat het origineel is. Er is door de jaren heen veel WOII drukwerk herdrukt.
De posters die tot de serie "De Oorlogskranten" behoren zijn inderdaad mooi om te zien. Ze zijn echter niet op de ware grote (1:1) herdrukt. De herdrukte posters hebben een A2 formaat. De originelen hebben een grotere afmeting.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- Wo2zoeker
- Lid
oke, ik ben er wel zeker van dat de kranten van me overgroot moeder origineel zijn. ze had een oude koffer vol met kantjes over belangrijke gebeurtenissen. ze had ook een munten verzameling daarbij.asjemenou schreef:De beide kranten op de foto's zijn naar mijn inzien herdrukken uit de serie "De Oorlogskranten" van 1994/95. Een herdruk van beide kranten komen in ieder geval in deze serie voor.
Schermafbeelding 2017-04-28 om 22.10.24.png
Schermafbeelding 2017-04-28 om 22.10.42.png
ook had ze nog voedselbonnen etc. maar die heb ik niet.
- Bert-Jan
- Lid
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 14 keer
vandaag nog een paar leuke dingen op een boekenmarkt.
En een oorlogszakboekje van hte 15e R.I.
2x de wacht en in nummer 25 zat een papiertje ivm het aflopen van het abbo.
En een oorlogszakboekje van hte 15e R.I.
- asjemenou
Zo zie je maar, als je goed oplet dan kun je nog steeds juweeltjes op een rommelmarkt o.i.d. vinden.
Voor wat het briefje betreft, tot wanneer liep dat (kwartaal)abonnement op De wacht? Het zou wel een beetje wrang zijn geweest als je eind maart 1940 zo'n aanmaning zou hebben gehad.
Voor wat het briefje betreft, tot wanneer liep dat (kwartaal)abonnement op De wacht? Het zou wel een beetje wrang zijn geweest als je eind maart 1940 zo'n aanmaning zou hebben gehad.
- Bert-Jan
- Lid
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 14 keer
Denk dat die bij nummer 26 stopte. Omdat die in nummer 25 zat. Laat nummer 26 die op 11 mei 1940 uitkwam nu net de laatste zijn... dus weg fl 1,30.asjemenou schreef:Zo zie je maar, als je goed oplet dan kun je nog steeds juweeltjes op een rommelmarkt o.i.d. vinden.
- laurens jan
- Lid
- Gegeven: 23 keer
- Ontvangen: 6 keer
- laurens jan
- Lid
Om de boel hier maar eens nieuw leven in te blazen wil ik mijn rommelmarkt en tweedehandswinkel vondsten hier met enige regelmaat gaan delen.
Ik heb een aantal jaar verzameld en toen de keuze gemaakt een heleboel te verkopen, echter kriebelt er altijd wel iets en probeer ik nu van tijd tot tijd eens een winkel of markt te bezoeken.
Ik heb bewust de keuze gemaakt alleen bij dit soort winkels te kopen en daarnaast Marktplaats goed in de gaten te houden. de belangrijkste reden hiervoor is dat mij dit een echt 'verzamelgevoel geeft'.
Dit in tegenstelling tot bij militariadealers een bedrag te betalen en daar bepaalde stukken voor het uitkiezen te hebben. Dit is uiteraard een puur persoonlijke keuze!
Hier eentje van een aantal weken geleden. Een Duitse kaartentas in nagenoeg mint conditie. De eerste inhoud is afgelopen weekend al gevonden maar daarover wellicht later meer!
Ik heb een aantal jaar verzameld en toen de keuze gemaakt een heleboel te verkopen, echter kriebelt er altijd wel iets en probeer ik nu van tijd tot tijd eens een winkel of markt te bezoeken.
Ik heb bewust de keuze gemaakt alleen bij dit soort winkels te kopen en daarnaast Marktplaats goed in de gaten te houden. de belangrijkste reden hiervoor is dat mij dit een echt 'verzamelgevoel geeft'.
Dit in tegenstelling tot bij militariadealers een bedrag te betalen en daar bepaalde stukken voor het uitkiezen te hebben. Dit is uiteraard een puur persoonlijke keuze!
Hier eentje van een aantal weken geleden. Een Duitse kaartentas in nagenoeg mint conditie. De eerste inhoud is afgelopen weekend al gevonden maar daarover wellicht later meer!
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 107 keer
- Ontvangen: 79 keer
Top! Ik begrijp je helemaal. Ik speur ook liever de rommelmarkten af dan de dealers!
- laurens jan
- Lid
Leuk om te horen!patrickh schreef:Top! Ik begrijp je helemaal. Ik speur ook liever de rommelmarkten af dan de dealers!