weet ik maar die vrouw zei dat er een paar apart in een hoesje tussen zatenpatrickh schreef:De krantjes zijn niet origineel, hoor.

weet ik maar die vrouw zei dat er een paar apart in een hoesje tussen zatenpatrickh schreef:De krantjes zijn niet origineel, hoor.
oke, ik ben er wel zeker van dat de kranten van me overgroot moeder origineel zijn. ze had een oude koffer vol met kantjes over belangrijke gebeurtenissen. ze had ook een munten verzameling daarbij.asjemenou schreef:De beide kranten op de foto's zijn naar mijn inzien herdrukken uit de serie "De Oorlogskranten" van 1994/95. Een herdruk van beide kranten komen in ieder geval in deze serie voor.
Schermafbeelding 2017-04-28 om 22.10.24.png
Het Vaderland, van maandag 17 augustus 1942 (Avondblad A). Behorende tot deel 26; "Zelfmoordraid op Dieppe".
Schermafbeelding 2017-04-28 om 22.10.42.png
Het Nationale Dagblad, van maandag 17 augustus 1942 (zomermaand). Behorende tot deel 25; "Van Jodenster tot Auschwitz".
Over de krantjes van je overgroot oma (moeder) kan ik niet oordelen zonder ze te hebben gezien. Dat je dergelijke objecten bij oudere mensen vindt wil niet per definitie zeggen dat het origineel is. Er is door de jaren heen veel WOII drukwerk herdrukt.
De posters die tot de serie "De Oorlogskranten" behoren zijn inderdaad mooi om te zien. Ze zijn echter niet op de ware grote (1:1) herdrukt. De herdrukte posters hebben een A2 formaat. De originelen hebben een grotere afmeting.
Denk dat die bij nummer 26 stopte. Omdat die in nummer 25 zat. Laat nummer 26 die op 11 mei 1940 uitkwam nu net de laatste zijn... dus weg fl 1,30.asjemenou schreef:Zo zie je maar, als je goed oplet dan kun je nog steeds juweeltjes op een rommelmarkt o.i.d. vinden.
Voor wat het briefje betreft, tot wanneer liep dat (kwartaal)abonnement op De wacht? Het zou wel een beetje wrang zijn geweest als je eind maart 1940 zo'n aanmaning zou hebben gehad.
Leuk om te horen!patrickh schreef:Top! Ik begrijp je helemaal. Ik speur ook liever de rommelmarkten af dan de dealers!