Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Foto hieronder zit wel een leuk verhaal bij de britse webbing bestaande uit de riem de tajes en de kruis riemen kocht ik voor een 10tientje
+ het lampje
mgschutze schreef:Een heleboel aanwinsten. Te veel om op te noemen. Dit is een totaaltje, in 2 foto's.
Oa. het NL tentzeil, het panzerloopwiel (sdkfz 251), de bovenste oben nicht werfen kist en een SS der Führer EKM met hoesje bewaar ik zelf.
wow zeer mooie aanwinsten
zeker dat sd.kfz.251 wiel, heb een zwak voor dat voertuig
maar wat is dat flak ding? een kist of zo?
trouwens die platen, wat staat daar op?
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer
mgschutze schreef:Een heleboel aanwinsten. Te veel om op te noemen. Dit is een totaaltje, in 2 foto's.
Oa. het NL tentzeil, het panzerloopwiel (sdkfz 251), de bovenste oben nicht werfen kist en een SS der Führer EKM met hoesje bewaar ik zelf.
wow zeer mooie aanwinsten
zeker dat sd.kfz.251 wiel, heb een zwak voor dat voertuig
maar wat is dat flak ding? een kist of zo?
trouwens die platen, wat staat daar op?
Een Flak munitiekist. Volgens mij voor patronen van de FLAK 4cm?
Echt prachtig spul Jim!
iknowdintoo schreef:Hoe kan je van die emaille-borden dan zien dat ze WO2-gerelateerd zijn? Zijn het 'Nazi-kranten'?
Het zijn geen nazi kranten maar emaille schilden van kranten uit die tijd en van voor de oorlog.
Een kennis verzameld foto's, kranten alles mbt tot kranten en journalistiek uit de wo2 periode. Hij werkt aan veel boeken. Dit soort materiaal gaat altijd gelijk door naar hem als hij het hebben wil.
Edgar schreef:Leuk wiel, heeft ie ook nog veel verf of dat niet echt?
Ik heb hem nu alleen afgeborsteld en met wd40 keer ingespoten en even met de lap afgeveegd.
Er is een redelijke groene kleur tevoorschijn gekomen. Overal is die wel groen. Mooier dan ik dacht, dus viel mee.
Edgar schreef:Leuk wiel, heeft ie ook nog veel verf of dat niet echt?
Ik heb hem nu alleen afgeborsteld en met wd40 keer ingespoten en even met de lap afgeveegd.
Er is een redelijke groene kleur tevoorschijn gekomen. Overal is die wel groen. Mooier dan ik dacht, dus viel mee.
Gr. Jim
Als je wil mag je altijd een foto maken van het resultaat.
Net op de rommelmarkt in turnhout deze drie hulzen gekocht.
Links een Franse 75mm DEC uit 1918, trenchart zoals je wel ziet.
Rechts twee Duitse 77m hulzen (of 75mm? ik kom er niet uit) uit 1915 en 1917, als iemand weet met wat voor kanon/houwitser dit werd afgeschoten dan zou ik dit graag weten.