Het defilé, een aanfluiting
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Het defilé, een aanfluiting
ik zit me te irriteren bij het defilé nu, er lopen zelfs re-enacters mee, schande!
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- robin.h
- Lid
- Contacteer:
Ik heb het niet gezien maar ik vind het niet echt goed zal ik maar zeggen.Want nou lijkt het net of die re-enactors alles hebben meegemaakt en met de eer strijken.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Proos
- Technisch beheerder

- Gegeven: 20 keer
- Ontvangen: 36 keer
- Contacteer:
Heb je ook dat kind aan het woord gezien?
Reporter: "En jij, wat vind jij ervan?"
Kind: "Wel geinig"
Zucht.
Reporter: "En jij, wat vind jij ervan?"
Kind: "Wel geinig"
Zucht.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Brianlinden
- Lid

- Tim
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- LHek
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
-
marloes
- Lid
Er waren reenactors tussen, ik kende er enkele van.
Ik dacht dat die groep bijzonder banden had met defensie en dus niet zomaar mee liep.
Overigens was ik eens op een herdenking waar reenactors samen met moderne soldaten een erewacht vormden...ik kan je zeggen dat onze reenactors vele malen beter, proffesioneler en strakker marcheerde, op wacht stonden en er beter uitzagen.
Ik dacht dat die groep bijzonder banden had met defensie en dus niet zomaar mee liep.
Overigens was ik eens op een herdenking waar reenactors samen met moderne soldaten een erewacht vormden...ik kan je zeggen dat onze reenactors vele malen beter, proffesioneler en strakker marcheerde, op wacht stonden en er beter uitzagen.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Marloes, begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen reenactors, en groepen zoals jullie doen goed werk, ik wil jullie niet vergelijken met een groep jappaners die ik pas op internet zag in ss pakjes of een paar amerikanen van 40 met bierbuik in een amerikaans uniform.
Ik vond alleen dat ze in het defile niet op hun plaats zijn, ik vind dat daar veteranen, militairen en burgers geeerd moeten worden die iets voor Nederland hebben betekend.
Ik vond alleen dat ze in het defile niet op hun plaats zijn, ik vind dat daar veteranen, militairen en burgers geeerd moeten worden die iets voor Nederland hebben betekend.
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
Er liepen geen reenacters mee als reenacters in het defile. Ik heb allen zien meelopen.
Wat wel meeliep was een groep voormalige militairen (die net na Wo2 in het leger zaten) die een Nederlandse eenheid van direct na Wo2 uitbeelden. Dit was een speciaal eerbetoon aan het feit dat het dit jaar het 59e defile was. De uniformen die ze droegen beeldden uit hoe de eenheden toen in het defile er bij liepen. Daarnaast liepen er twee bands/harmonie mee die niet direct militair zijn. De Band of Liberation in Canadese uniforms. Deze band is speciaal opgericht om de Canadese bevrijders te eren. En een groep in uniformen van (ik dacht) de Jagers van het Nederlandse leger ver voor Wo2. Ook deze harmonie is opgericht als eerbetoon aan die eenheid.
Wat wel meeliep was een groep voormalige militairen (die net na Wo2 in het leger zaten) die een Nederlandse eenheid van direct na Wo2 uitbeelden. Dit was een speciaal eerbetoon aan het feit dat het dit jaar het 59e defile was. De uniformen die ze droegen beeldden uit hoe de eenheden toen in het defile er bij liepen. Daarnaast liepen er twee bands/harmonie mee die niet direct militair zijn. De Band of Liberation in Canadese uniforms. Deze band is speciaal opgericht om de Canadese bevrijders te eren. En een groep in uniformen van (ik dacht) de Jagers van het Nederlandse leger ver voor Wo2. Ook deze harmonie is opgericht als eerbetoon aan die eenheid.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
-
marloes
- Lid
Ja precies zoiets was het, ik herkende de reenactors wel maar wist ergens in mijn achterhoofd nog wel dat er meer was dan dat ze gewoon reenactors waren.Sneevliet schreef:Er liepen geen reenacters mee als reenacters in het defile. Ik heb allen zien meelopen.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
- Roel R.
- Lid
- Contacteer: