Het defilé, een aanfluiting

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Het defilé, een aanfluiting

Bericht door Roel R. »

ik zit me te irriteren bij het defilé nu, er lopen zelfs re-enacters mee, schande!
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ben ik de enigste die het gezien heeft? of de enigste die het zich aantrekt?
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik heb het niet gezien maar ik vind het niet echt goed zal ik maar zeggen.Want nou lijkt het net of die re-enactors alles hebben meegemaakt en met de eer strijken.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik heb zo niets tegen re-enacters. Mits ze alles getrouw aan de geschiedenis doen, de juiste kleding etc etc.

Maar in een defile, waar men veteranen en militairen eert die voor nederland gevochten hebben of die voor nederland dienen,

Nee, daar horen ze niet thuis!
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 20 keer
Ontvangen: 36 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Heb je ook dat kind aan het woord gezien?

Reporter: "En jij, wat vind jij ervan?"
Kind: "Wel geinig"

Zucht.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Huh ik heb alleen lopen kijken de laatste 10 minuten want me scooter viel uit in the middle of nowhere helaas er liepen 2 mensen mee die ik kon die heb ik dus moeten missen !
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik heb wel een tijdje gekeken, maar enkel militairen gezien. Dan zeggen ze dat er elk jaar maar één luchtmachtbasis naar het défilé mag, maar re-enactors laten ze dan wel toe ? :?
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ze werden zelf aangekondigd, een groep re enacters en een burgerband gekleed in wo2 uniformen!
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

Roel, die re-enactor, waren dat die mannenin kilt en met doedelzak of waren dat anderen?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Andere, ik ben helaas de naam van de groep vergeten,
marloes
Lid

Bericht door marloes »

Er waren reenactors tussen, ik kende er enkele van.
Ik dacht dat die groep bijzonder banden had met defensie en dus niet zomaar mee liep.
Overigens was ik eens op een herdenking waar reenactors samen met moderne soldaten een erewacht vormden...ik kan je zeggen dat onze reenactors vele malen beter, proffesioneler en strakker marcheerde, op wacht stonden en er beter uitzagen.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Marloes, begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen reenactors, en groepen zoals jullie doen goed werk, ik wil jullie niet vergelijken met een groep jappaners die ik pas op internet zag in ss pakjes of een paar amerikanen van 40 met bierbuik in een amerikaans uniform.

Ik vond alleen dat ze in het defile niet op hun plaats zijn, ik vind dat daar veteranen, militairen en burgers geeerd moeten worden die iets voor Nederland hebben betekend.
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Er liepen geen reenacters mee als reenacters in het defile. Ik heb allen zien meelopen.
Wat wel meeliep was een groep voormalige militairen (die net na Wo2 in het leger zaten) die een Nederlandse eenheid van direct na Wo2 uitbeelden. Dit was een speciaal eerbetoon aan het feit dat het dit jaar het 59e defile was. De uniformen die ze droegen beeldden uit hoe de eenheden toen in het defile er bij liepen. Daarnaast liepen er twee bands/harmonie mee die niet direct militair zijn. De Band of Liberation in Canadese uniforms. Deze band is speciaal opgericht om de Canadese bevrijders te eren. En een groep in uniformen van (ik dacht) de Jagers van het Nederlandse leger ver voor Wo2. Ook deze harmonie is opgericht als eerbetoon aan die eenheid.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
marloes
Lid

Bericht door marloes »

Sneevliet schreef:Er liepen geen reenacters mee als reenacters in het defile. Ik heb allen zien meelopen.
Wat wel meeliep was een groep voormalige militairen (die net na Wo2 in het leger zaten) die een Nederlandse eenheid van direct na Wo2 uitbeelden. Dit was een speciaal eerbetoon aan het feit dat het dit jaar het 59e defile was. De uniformen die ze droegen beeldden uit hoe de eenheden toen in het defile er bij liepen. Daarnaast liepen er twee bands/harmonie mee die niet direct militair zijn. De Band of Liberation in Canadese uniforms. Deze band is speciaal opgericht om de Canadese bevrijders te eren. En een groep in uniformen van (ik dacht) de Jagers van het Nederlandse leger ver voor Wo2. Ook deze harmonie is opgericht als eerbetoon aan die eenheid.
Ja precies zoiets was het, ik herkende de reenactors wel maar wist ergens in mijn achterhoofd nog wel dat er meer was dan dat ze gewoon reenactors waren.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Toch kondigde nos een groep aan als "burgers die in hun vrijetijd bij evenementen wo2 soldaten nabootsen"
Gesloten