Slowchat topic - deel 18

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door KNIL. »

Het schijnt dat het onderwijs in België beter is dan hier in Nederland.
hier krijgen veel middelbare scholen een onvoldoende van de onderwijsinspectie. (heeft te maken met percentage leerlingen die voor het examen geslaagd zijn.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door S1991 »

KNIL. schreef:Het schijnt dat het onderwijs in België beter is dan hier in Nederland.
hier krijgen veel middelbare scholen een onvoldoende van de onderwijsinspectie. (heeft te maken met percentage leerlingen die voor het examen geslaagd zijn.
Ben dan ook eentje van die percentage... Helaas... Weer een 4.8 voor Nederlands terwijl ik verwacht had toch goed gemaakt en genoeg voor geleerd en geoefend had... :cry:
Nu maar naar VAVO.... Of misschien zelfs MBO?? Nog niet zeker hoor dat straks pas als ik weer terug ben op school.
In België is het onderwijs 10 keer beter dan hier, ken iemand wat daarheen gaat en heeft alleen maar super punten en zoals ik hem ken boeit hem school niet echt veel. :P
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door beno »

KNIL. schreef:Het schijnt dat het onderwijs in België beter is dan hier in Nederland.
hier krijgen veel middelbare scholen een onvoldoende van de onderwijsinspectie. (heeft te maken met percentage leerlingen die voor het examen geslaagd zijn.
Niet overal in België is dit zo... In onze school geven ze iemand met minder goede punten nooit een A-attest op basis van de punten, maar op basis van medelijden :bonk:
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door sniper snoop »

En dan nog beweren dat wij dom zijn. Jaja!


Ik heb dit al eens ondervonden dat de Belgen meer uren moeten dokken. Ik hoor voortdurend van Nederlanders....ik ben morgen om 15:00 thuis, ik hoef maar een uurtje etc.... Terwijl er geen examens zijn. Ofwel liegen ze ofwel is het de waarheid (en aldus minder uren dan de Belgen).
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door S1991 »

sniper snoop schreef:En dan nog beweren dat wij dom zijn. Jaja!


Ik heb dit al eens ondervonden dat de Belgen meer uren moeten dokken. Ik hoor voortdurend van Nederlanders....ik ben morgen om 15:00 thuis, ik hoef maar een uurtje etc.... Terwijl er geen examens zijn. Ofwel liegen ze ofwel is het de waarheid (en aldus minder uren dan de Belgen).
Tja wie weet... Was soms ook laat thuis maar dat boeide me minder om eerlijk te zijn...
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door KNIL. »

Ook goed ondersteund daar in België als je moeite hebt voor bepaalde vakken?
Bij mij op school moet je als je bijles wilt 6,- per uur betalen.. :bonk:
Zomaar hulp geven ze je niet het wordt van je geacht dat je alles maar snapt.
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Gi collector »

6 euro per uur is nog niet veel, hier vragen ze 20-35 euro per uur!!
Gebruikersavatar
irish guards
Lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 11 dec 2006, 15:31
Locatie: ridderkerk

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door irish guards »

Net terug van buste halen!!
En wat was het druk op de wegen :r
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door KNIL. »

Gi collector schreef:6 euro per uur is nog niet veel, hier vragen ze 20-35 euro per uur!!
:zapped:

Maar vind het zoiezo onzin dat er betaald moet worden om je dingen bij te brengen.
Mijn moeder zat vorige keer op een site van een gymnasium te kijken en daar vroegen ze 60,- voor een uurtje bijles. :r :full:
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door 779 »

@ Omgitsme: Via het MBO naar het HBO heeft altijd een grotere pré bij werkgevers dan alleen HBO. MBO'ers hebben namelijk werkervaring. Wil niet zeggen natuurlijk dat ik het promoot, maar het is op zich niet heel verkeerd om op het MBO te starten...

779
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Stefan »

Phoe.. Wat is het toch warm...
Gebruikersavatar
irish guards
Lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 11 dec 2006, 15:31
Locatie: ridderkerk

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door irish guards »

Zeker warm!!
Maar voor de Nederlander is het ook nooit goed ( te warm, te koud, te regenachtig, etc ) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door Stefan »

Hahaha, ergens wel mee eens ja.

Och ja, liever dit dan elke dag regen. :)
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door KNIL. »

779 schreef:@ Omgitsme: Via het MBO naar het HBO heeft altijd een grotere pré bij werkgevers dan alleen HBO. MBO'ers hebben namelijk werkervaring. Wil niet zeggen natuurlijk dat ik het promoot, maar het is op zich niet heel verkeerd om op het MBO te starten...

779
Je bedoelt dat je de stap van school naar werk niet zo groot is als je eerst ervaring opdoet op school door eerst MBO te volgen?
En dat door die ervaring zulke mensen gewilder zijn door werkgevers dat mensen die gelijk hun HBO diploma gehaald hebben?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Slowchat topic - deel 18

Bericht door 779 »

Ik doel op het feit dat in algemene zin MBO scholieren veel meer stages e.d. lopen dan HBO studenten. Daarnaast lier je op het MBO wat doorpakken is. Als je die kennis meeneemt naar het je vervolgopleiding op het HBO, zit je gebakken en wil de werkgever je hebben. Doorstuderen betekend ook gemotiveerd zijn, doorzetter etc.

779
Gesloten