hoe is de onderverdeling en uit hoeveel man bestaan die dan normaal? vb: compagnie, divisie,...
Die dingen kom je vaak tegen, maar nergens staat beschreven hoe die onderverdeeld zijn( ik vind ze alvast niet

M.v.g. Yente
The United States Army, 1941-45
Squad, 12 men, Commander: Corporal
Platoon, 50 men, Commander: Lieutenant
Company, 200 men, Commander: Captain
Battalion (Inf.), 900 men, Commander: Major
Regiment (Inf.), 3200 men, Commander Colonel
Division, 15.000 men, Commander: Major General
Corps, 75.000 men, Commander: Lt. General
Army, 300.000 men, Commander General
Als je het ook nog wilt weten van de Infantry Division dan hoor ik het wel.Organization of Army (van boven naar beneden en van links naar rechts zoals het in het boek staat)
Commander - in - Chief
President of the U.S.
Under Sec. Of War ------------- Secretary of War ------ Ass't. Sec. of War/ Under Sec. of War for Air
Chief of Staff
G1 Personnel DIvision ---------- G2 Militaria Inteligence Division --------- G3 Plans and Training Division --------- G4 Supply Division -------- Operations Division
Army Ground Forces ---------- Army Service Forces ---------- Army Air Forces
Dit is zeker een aanrader. Het is een MUST voor elke verzamelaar van US militaria. Ook deel 2 is wel handig om te hebben.yente schreef:Ik denk dat ik mij dat boek ook ga aanschaffen, is dat een aanrader?
Yente,yente schreef:amai, bedankt
Ik ga alvast GI Collector's Guide deel 1 en daarna deel 2 aanschaffen, ik heb al veel boeken over WO2 maar nog geen enkele met uniformbeschrijvingen enzo, wat ik toch spijtig vind.
Waar zijn die "goeikoop" te verkrijgen, ik ga wel naar beurzen, is de prijs op Ciney te doen?
( P.s. alvast bedankt voor de hele bibliotheek)
M.v.g. Yente