nog eens een vraagje ivm het amerikaanse leger( of alle legers)
hoe is de onderverdeling en uit hoeveel man bestaan die dan normaal? vb: compagnie, divisie,...
Die dingen kom je vaak tegen, maar nergens staat beschreven hoe die onderverdeeld zijn( ik vind ze alvast niet )
M.v.g. Yente
onderverdeling
- yente
- Lid
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
- yente
- Lid
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Re: onderverdeling
Van uit de GI Collector's Guide deel 1:
Grt
The United States Army, 1941-45
Squad, 12 men, Commander: Corporal
Platoon, 50 men, Commander: Lieutenant
Company, 200 men, Commander: Captain
Battalion (Inf.), 900 men, Commander: Major
Regiment (Inf.), 3200 men, Commander Colonel
Division, 15.000 men, Commander: Major General
Corps, 75.000 men, Commander: Lt. General
Army, 300.000 men, Commander General
Als je het ook nog wilt weten van de Infantry Division dan hoor ik het wel.Organization of Army (van boven naar beneden en van links naar rechts zoals het in het boek staat)
Commander - in - Chief
President of the U.S.
Under Sec. Of War ------------- Secretary of War ------ Ass't. Sec. of War/ Under Sec. of War for Air
Chief of Staff
G1 Personnel DIvision ---------- G2 Militaria Inteligence Division --------- G3 Plans and Training Division --------- G4 Supply Division -------- Operations Division
Army Ground Forces ---------- Army Service Forces ---------- Army Air Forces
Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
- yente
- Lid
ja graag, alvast bedankt!
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
- yente
- Lid
Ik denk dat ik mij dat boek ook ga aanschaffen, is dat een aanrader?
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Dit is zeker een aanrader. Het is een MUST voor elke verzamelaar van US militaria. Ook deel 2 is wel handig om te hebben.yente schreef:Ik denk dat ik mij dat boek ook ga aanschaffen, is dat een aanrader?
Hier een klein lijstje van boeken wat ik zelf heb en wel nuttig vind:
- GI Collector's Guide deel 1 by Henri-Paul Enjames
- GI Collector's Guide deel 2 by Henri-Paul Enjames
- The World War II GI by Richard Windrow and Tim Hawkins
- U.S. Army Uniforms of World War 2 by Stanton
- Miniguides; Soldiers in Normandy - The Americans
- Miniguides; Normandy - The Breakout
- G.I. Series; The War in Europe - From the Kasserine Pass to Berlin 1942-1945 by John P. Langellier
- G.I. Series; Patton's Third Army by Christopher J. Anderson
Ik heb ook nog een boek wat ik laatst in de dumpshop gekocht heb, denk dat ik daar nog maar eens een keer naar toe ga.
In ieder geval het boek komt van het U.S. Army Library uiit de Lee Barracks, Mainz. Dit is een uitgave van 1961. De volgende titels zijn er allemaal wat over de gevechten in de ETO gaan, ik heb het boek Breakout and Pursuit en probeer nog The Lorraine Campaign, The Siegfried Line Campaign, The Ardennens en The Last Offensive: The Rhineland and Central Germany te krijgen:
Cross-Channel Attack
Breakout and Pursuit
The Lorraine Campaign
The Siegfried Line Campaign
Riviera to the Rhine
The Ardennnes
The Last Offensive: The Rhineland and Central Germany
The Supreme Command
Logistical Support of the Armies (2 volumes)
Het is niet echt een boek over kleding en al maar geeft wel goed weer van de gevechten, in mijn ogen een erg mooi informatie boek over de ETO. Het boek is totaal 748 pagina's dik maar er zijn helaas wat pagina's eruit gehaald op het eind en weet dus niet wat daar nog staat.
In ieder geval het boek heet: United States Army in World War II; The European Theater of Operations - Breakout and Pursuit by Martin Blumenson.
Het zal misschien lastig worden om dit boek nog te vinden maar hey, alle informatie is welkom eigenlijk.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
- yente
- Lid
amai, bedankt
Ik ga alvast GI Collector's Guide deel 1 en daarna deel 2 aanschaffen, ik heb al veel boeken over WO2 maar nog geen enkele met uniformbeschrijvingen enzo, wat ik toch spijtig vind.
Waar zijn die "goeikoop" te verkrijgen, ik ga wel naar beurzen, is de prijs op Ciney te doen?
( P.s. alvast bedankt voor de hele bibliotheek )
M.v.g. Yente
Ik ga alvast GI Collector's Guide deel 1 en daarna deel 2 aanschaffen, ik heb al veel boeken over WO2 maar nog geen enkele met uniformbeschrijvingen enzo, wat ik toch spijtig vind.
Waar zijn die "goeikoop" te verkrijgen, ik ga wel naar beurzen, is de prijs op Ciney te doen?
M.v.g. Yente
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Yente,yente schreef:amai, bedankt
M.v.g. Yente
Skylighter hier van het forum heeft een website: http://www.historymedia.nl daar kan je veel van deze boeken vinden. Ook heeft bol.com ze. En je kunt altijd nog 2dehands kopen op marktplaats of ergens anders.
Ik heb geluk gehad met de GI Collector's Guide deel 1 in Amerika gekocht via een forum voor een kleine 35 euro incl. verzending.
Ben zojuist weer naar de dump gegaan en heb weer 4 geweldige boeken gekocht, namelijk en 635 pagina dik boek van Handbook on German Militaria Forces (staat echt veel in over de Duitse leger), een 208 pagina dik boek over de US Airforce in de ETO (kan eventueel in de verkoop, staan heel erg veel foto's in van vliegtuigen en bemanning), een 160 pagina dik boek over Duitse vlaggen en al van Kriegsmarine, Heer en Luftwaffe (kan ook verkocht worden eventueel, staan ook mooie foto's in van alle vlaggen en ook in gebruik) en vond vandaag daar het boek Riviera to the Rhine van dezelfde serie als Breakout and Pursuit dit boek is 604 pagina's dik. Dus genoeg leesvoer hehe.
Mocht je nog vragen hebben kan je me PB'en.
Grt