Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ik liep vandaag even een beetje te zoeken met mijn metaaldetector (ik heb een mooie plek waar genoeg ligt). Het normale spul is karabijn munitie en heel veel oud ijzer, maar vandaag vond ik wat andere dingen. Ik weet zelf niet precies wat het is maar volgens mij is het zeker iets wat te maken heeft met munitie, aangezien er op de plek waar ik veel zoek een munitiedepot heeft gezeten. Volgens mij is het een soort klein granaat ofzo weet iemand misschien wat meer over deze dingen? zie foto's Alvast bedankt! Max
Bijlagen
vage granaat
vage granaat
vage granaten
gewoonlijk is dit wel mooi (alleen heb ik er normaal wat meer)
Lijken mij sterk op KZ 16 f10cmK ontsteker. Duitse ontstekers voor 10cm HE granaten. Wanneer de granaat op zijn snuit viel, zorgt het buisje ervoor dat de granaat explodeert. Natuurlijk is de vraag, waar heb je ze gevonden? En als het is zoals ik het denk, ik zou dit inleveren aan de Politie. Reken erop dat het kruit in een KZ 16 f10cmK ontsteker krachtig is, namelijk 70 gram Picrinezuur, voldoende om enkele vingers kwijt te spelen.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
yo ik hou van bodem vonsten van de oorlog en ik verzaamel het ook graag ik vind wel de bodem vonsten mooi als ze uit de wo1 of wo2 komen dit is een coole site