Sneeuw
-
- Lid
Re: Sneeuw
Hier is er donderdag 8 cm gevallen en zondag nog is 10, dus 18cm sneeuw, mooi toch.
Nu is er nog ongeveer 8-10 cm over.
Van mij mag het dik 2 maanden sneeuwen en vriezen, ik zou niet liever hebben...
Nu is er nog ongeveer 8-10 cm over.
Van mij mag het dik 2 maanden sneeuwen en vriezen, ik zou niet liever hebben...
- Stefan
- Lid
Er is vandaag een officeel weeralarm afgegeven?
Toch goed uitkijken jongens!!Het KNMI heeft de waarschuwingsfase voor de sneeuw vandaag verhoogd tot een Weeralarm. Het hele land heeft inmiddels te maken met de sneeuw, waarbij ook de krachtige wind zorgt voor veel overlast door stuifsneeuw.
Stuifsneeuw levert de grootste problemen als het hard waait, vooral als het ook nog eens vriest. Bij een krachtige tot harde wind, windkracht 6 of 7, is tijdens sneeuwval sprake van een ware sneeuwjacht.
De stuifsneeuw leidt tot grote overlast: het verkeer en openbaar vervoer worden ontwricht en wegen raken versperd door ophopingen en duinen van sneeuw. Ook het vliegverkeer ondervindt ernstig hinder. In een sneeuwjacht is het onaangenaam, zeker bij temperaturen ver onder nul. Bovendien vermindert het zicht, afhankelijk van de intensiteit van de sneeuw.
In zware sneeuw kan het zicht teruglopen tot minder dan vijfhonderd meter en soms zelfs minder dan vijftig meter vergelijkbaar met zeer dichte mist.
Het weeralarm is inmiddels weer ingetrokken. Echter de sneeuw en overlast houden voorlopig aan. Blijf de waarschuwingen volgen!
- Martijn
- Lid
- Contacteer:
Inmiddels wordt de sneeuw hier in Eindhoven in een rap tempo opgeruimd door de regen. Goede zaak! Want het was inmiddels een harde, gladde en vieze ijszooi.

"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Hier is de sneeuw al weg sinds gisteren...
Best jammer eigenlijk, mocht van mij wel nog een weekje blijven.

“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
- US army
- Lid
Hier is de sneeuw ook al weg, was best mooi zicht, maar minder aangenaam als je er door moest.omgitsme schreef:Hier is de sneeuw al weg sinds gisteren...
"Nuts!" - General MacAuliffe
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten
Opzoek naar BOB patched items
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten
Opzoek naar BOB patched items
-
- Lid
Hier ligt nog wat, maar vandaag zal het laatste wel verdwijnen.
Dit weekend wordt het terug kouder, misschien krijgen we dan terug sneeuw:p
Dit weekend wordt het terug kouder, misschien krijgen we dan terug sneeuw:p
- irish guards
- Lid
Hier was er richting zondag/maandag een heel klein laagje sneeuw gevallen.
Is later gesmolten, en toen is het weer gaan vriezen..
Heel Ridderkerk is een schaatsbaan
Is later gesmolten, en toen is het weer gaan vriezen..
Heel Ridderkerk is een schaatsbaan

- Akko
- Lid
Hier in mijn streek was de dag nadat alles weg was gesmolten.
De dag erop terug sneeuwval.
Deze ligt hier nu terug al 4 dagen en ik krijg het er van.
De dag erop terug sneeuwval.
Deze ligt hier nu terug al 4 dagen en ik krijg het er van.

Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
- Westwall
- Lid
Ik ben vanmorgen met 7 kilo aan boeken op mijn rug, ook bijna op mijn gezicht gegaan toen ik naar school fietste
Ik kon me nog net vastklampen aan een 30 kilometer bord...

- S1991
- Lid
- Contacteer:
7 Kilo boeken niet... Maar ben wel inderdaad bijna op mijn gezicht gegaan wat wel grappig was eigenlijk... Laatste paar meters voor school flikker ik bijna.Westwall schreef:Ik ben vanmorgen met 7 kilo aan boeken op mijn rug, ook bijna op mijn gezicht gegaan toen ik naar school fietsteIk kon me nog net vastklampen aan een 30 kilometer bord...

“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
-
- Lid
Ik vind het wel hel veel sfeer hebben nu, om de twee dagen valt er een cm bij, en deze zaterdag 5-10 cm, gaat wat geven nu het zout bijna op is...
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Ja las het dat het zout op was. Gaat leuk worden komende weken ! Hoop dat al het sneeuw van het noorden even naar Limburg komt om de boel in te sneeuwen. Van dat beetje sneeuw wat hier nu al ligt vind ik het een mooie sfeer geven ! Had beter met kerst gepast.jurgen schreef:Ik vind het wel hel veel sfeer hebben nu, om de twee dagen valt er een cm bij, en deze zaterdag 5-10 cm, gaat wat geven nu het zout bijna op is...
- Stefan
- Lid
Ja, en daar betalen wij belasting voor..omgitsme schreef:Ja las het dat het zout op was.

Zeggen dat ze er niet op voorbereid waren ------> Weerberichten? Ook al zijn ze niet altijd betrouwbaar...
Nee, in mijn ogen heeft Rijk waterstaat gefaald.
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Inderdaad, werd aangekondigd... Maar goed regering heeft vaker gefaald op sommige vlakken.Stefan schreef:Ja, en daar betalen wij belasting voor..omgitsme schreef:Ja las het dat het zout op was.![]()
Zeggen dat ze er niet op voorbereid waren ------> Weerberichten? Ook al zijn ze niet altijd betrouwbaar...
Nee, in mijn ogen heeft Rijk waterstaat gefaald.
Maar daar is dit topic niet voor.
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Er schijnt nu toch nog genoeg zout te zijn voor dit weekend en men is een voorraad aan het inslaan... Of dit genoeg zal zijn is maar de vraag.
Volgens een strooimedewerker op tv was dit in de afgelopen 18 jaar nog niet voorgekomen, haha!
Groeten, Kugel!
Volgens een strooimedewerker op tv was dit in de afgelopen 18 jaar nog niet voorgekomen, haha!

Groeten, Kugel!

Laten we het vooral gezellig houden!