Ik bedankt de admin voor de toestemming. Dit gaat ivm België. Ik weet niets van de Nederlandse situatie. Maar wie weet geld dit ook in Nederland. Hier onze actie tegen de Uitzendbureaus in Ieper en hopelijk breid dit zich uit over gans Vlaanderen!
KAJ: Pinokio Interim
Wij strijden tegen leugens en valse beloftes van interimkantoren in Ieper!
"Je zal mooi geld verdienen, zeiden ze. 'Het kwam uit. Ik verdiende 6,70 EUR per uur."
"Ze hadden in de interim gezegd dat het voor heftruckchauffeur was. Ik kwam daar toe en de chef wist van niets. Ze hadden daar 2 heftruckchauffeurs, zei hij. Ik moest... dan orderpicking doen."
"Het hangt aan de ruiten vol vacatures. Maar als je er binnen naar vraagt, is het altijd: "Ja, maar dat is al ingevuld" of "het is net ingevuld geraakt". Dit geeft de werkmensen een indruk dat wij, de werkzoekende, dan luiaards zijn omdat er genoeg werk is volgens die ruiten!
Op 27 februari om 15u staan we met een nieuw interimkantoor op de Grote Markt van Ieper. In Pinokio Interim geven wij op dat moment een persconferentie. Wat krijgen ze te horen? De vele voorbeelden van leugens en valse beloftes die de interims doen aan jonge gasten die willen werken!
We gaan ook flyers met korte voorbeelden uitdelen aan de voorbijgangers en omstaanders aan Pinokio Interim.
Wij hebben jou nodig om deze situatie te veranderen! Jouw verhaal, jouw aanwezigheid, jouw hulp om dit mogelijk te maken en te tonen dat vele jongeren onze strijd steunen. Samen, met zoveel mogelijke jonge gasten die dit meemaken of meegemaakt hebben, kunnen dit veranderen! Eerste afspraak op 27 februari! Tot dan!
Meer info? Contacteer Stefaan Degryse op 0472/362 931 of mail naar stefaan.degryse@kaj.be of bezoek http://www.interimactie.be
Btw, dit geld ook voor jongeren - en trouwens ook voor alle andere werkzoekende - buiten Ieper! Hoe verder de actie word voortgezet, hoe beter. Stuur dit door naar al uw vrienden. Ook al zitten ze op school. Ook zij kunnen slachtoffers worden! Behoren op de Facebook groep is een teken van steun, maar het belangrijkste is ter plaatse aanwezig te zijn!
Bedankt en laten we hopen dat de toekomst verbeterd!
Pinokio Interim
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Pinokio Interim
Laatst gewijzigd door sniper snoop op 04 feb 2010, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Re: Pinokio Interim
Ter ondersteuning van Sniper Snoop; Hij heeft me gevraagd of hij dit artikel kon plaatsen en ik heb hem aangegeven dat dit in de babbelbox kan, ondanks dat dit natuurlijk geen relatie heeft met WO2.
Ik kan me de ergernis van Sniper Snoop trouwens wel voorstellen. Het is moeilijk om als jongere een acceptabele job te vinden en er zijn nogal wat uitzendbureaus die alleen maar uren verkopen (en dus voor de omzet gaan) en geen enkele boodschap hebben aan "hun medewerkers", zeker als de economie niet zo geweldig is, zoals nu dus.
Jongeren zijn altijd kwetsbaar in de arbeidsmarkt en het is heel erg dat daar door sommige bedrijven misbruik van gemaakt wordt.
Ik kan me de ergernis van Sniper Snoop trouwens wel voorstellen. Het is moeilijk om als jongere een acceptabele job te vinden en er zijn nogal wat uitzendbureaus die alleen maar uren verkopen (en dus voor de omzet gaan) en geen enkele boodschap hebben aan "hun medewerkers", zeker als de economie niet zo geweldig is, zoals nu dus.
Jongeren zijn altijd kwetsbaar in de arbeidsmarkt en het is heel erg dat daar door sommige bedrijven misbruik van gemaakt wordt.
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.