Waar luister je nu naar?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

okke schreef:
marloes schreef:Tja als ik mijn radio aanzet hoor ik allemaal moderne rotzooi
Alle muziek gemaakt na 1945 is modern en is rotzooi?

En alles gemaakt voor 1900 zeker ouderwets en saai?

Sorry dat ik wat cynisch klink, maar er lopen een paar kriebels over mijn rug bij het zien van de foto van je radio, je mededeling dat je alleen naar jaren 30 radio (immitaties) luistert en je full-time bezig bent met reenactment.

Passie is mooi, maar dit neigt in mijn perspectief naar obsessie. Ik ben erg benieuwd waar Marloes nog meer uit haar dak van gaat? Welke drank is helemaal te gaaf? Welke film ontroerd je? Wat is je favoriete vakantieland?
Wat doe je als je niet met reenactment bezig bent?
Hehe, ik hou inderdaad niet van moderne muziek, natuurlijk zijn er her en der uitzonderingen, net als ik niet alles uit de jaren 30-40 mooi vind.
Hawai muziek bijvoorbeeld....brrr.
Muziek van voor 1900 vind ik ook mooi hoor, niet alles maar wel veel.
Luister er alleen niet veel naar.
Net zoals sommige mensen voornamelijk hardrock cds hebben, of house, of r&b, of nederlandschtalig, zo heb ik voornamelijk jaren 30-40 cds.
Het is gewoon een smaak als alle anderen, er zijn vele mensen die van rock en roll houden en hun huis jaren 50 hebben ingericht en naar rock en roll feestjes gaan, maar dat blijkt heel normaal gevonden te worden.
Ik luister niet alleen naar radio immitaties, wel praktisch alleen naar muziek uit die tijd.

En ik werk, ben zelfstandig ondernemer, dus volltijdig hou ik me niet bezig met living history, zou het wel ooit willen.

Passie, obsessie, waar ligt de grens?
Sommige mensen vinden jaren 40 kleding dragen al een obsessie, voor andere is dat nog niets.
Mij maakt het ook weinig uit wat het is.
Voor mij is het een lifestyle.
En omdat ik gewerkt heb voor Decor afdeling bij de film en omdat ik reenactor ben wil ik dingen graag goed, realistisch en gedetailleerd doen.
En dus is mijn huis behoorlijk ouderwetsch.

Waar ik van uit mijn dak ga?
spullen kopen op de rommelmarkt en jaren 30 feestjes...

Gave drank?
Coca cola.
whisky

Film:
ET en brief encounter (naast nog vele andere oude films)

Favoriete vakantieland:
Engeland en schotland

Reenactment doe ik niet zo vaak, af en toe een weekendje in de zomer.
Jaren 30/40 dingen daarintegen doe ik elke dag.
Daarnaast werk ik, laat ik de honden uit en speel computerspelletjes.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Kunnen we misschien afspreken om in principe alleen het gedeelte van de post te quoteren waarop gereageerd wordt?

Dus:
Toevallig ook online in MP3-bestand?
in plaats van:
BjornSpiN schreef:
marloes schreef:
BjornSpiN schreef:
marloes schreef:

oorlogscds
En ook nog een cd


Wat doet dat daar ?!?
Heb je dat liedje van Johnny and Jones, van Meneer Dinges weet niet wat Swing is, omdat zijn radio kapot is?


Tja als ik mijn radio aanzet hoor ik allemaal moderne rotzooi, dus heb ik noodgedwongen een cd speler moeten verstoppen in mijn jaren 30 radio...vandaar!
Maar zodra Hilversum weer jaren 30 uitzendingen gaat verzorgen zal de speler verdwijnen!

Het liedje van mijnheer dinges heb ik zeker, leuk!


Toevallig ook online in MP3-bestand?
Dit om te voorkomen dat straks 80% van een post uit quotes bestaat. Dit komt de duidelijkheid wel ten goede. Als het quoteren van meerdere posts nodig is om een punt te maken/iets te verduidelijken is dit uiteraard wel toegestaan.

(Wat ik bedoel is dat als je alleen in gaat op het stukje over de MP3 (waar Proos en ik beiden al eerder opmerkingen over hebben gepost) niet alle posts die aanleiding tot deze vraag zijn hoeft te quoteren. Dit om het topic overzichtelijk te houden.)

Ik hoop dat jullie hier je medewerking aan willen verlenen. Als je het er niet mee eens bent of vragen hebt kan je altijd een PB aan mij sturen of gewoon hier posten.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

okke schreef:
BjornSpiN schreef:Ik begrijp je niet helemaal, Okke.
Sommige mensen zijn erg graag met hun hobby bezig, laat ze zelf maar beslissen of het te ver gaat of niet.
Wat begrijp je niet, BjornSpin?

Ik wil mensen graag zelf laten bepalen hoe ver ze gaan. Ik geef alleen aan dat het mij verbaasd. Ik herken de passie. Tegelijkertijd beangstigd het me, omdat het mij ook een obsessie lijkt.
Helemaal gelijk, het is inderdaad weer eens wat anders.
Veel mensen vinden het excentriek, gek of gewoon achterlijk.
En dat ben ik natuurlijk ook!
Beetje in oude kleren lopen en oeroude muziek luisteren!
Maar dat neemt niet weg dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest met mijn lifestyle en vele mensen ontmoet die er hetzelfde overdenken.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Van Dale:

ob·ses·sie (de ~ (v.), ~s)
1 gedachte of voorstelling die iem. vervolgt => dwanggedachte, dwangvoorstelling

Ik ben er veel mee bezig maar wordt niet onrustig als ik in een moderne omgeving ben, kan ook best over moderne onderwerpen discussieren, heb moderne vrienden, etc.
Ik denk dat het nog geen obsessie is.
Mijn werk daarintegen is wel een obsessie voor mij, zit soms 20 uur zonder pauze achter de pc te werken...dan is mijn jaren 30 obsessie een stuk ongevaarlijker... ;)
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

marloes schreef:Van Dale:

ob·ses·sie (de ~ (v.), ~s)
1 gedachte of voorstelling die iem. vervolgt => dwanggedachte, dwangvoorstelling
Obsessief is inderdaad niet het juiste woord! Het woord passie komt eerder in de buurt, denk ik. Terug naar de topic:

Ik houd van ska en reggae muziek jaren '60-'70, zoals:

Prince Buster
Desmond Dekker
Judge Dread
The Skatalites

Verder van moderne ska:

Madness
The Specials
The Beat
Mr Review
Rude Rich and the Highnotes (Support them, don't burn them!! )

Verder heb ik een zwak voor Soul ( Northern Soul, Stax ) en Big Band muziek. ( Glenn Miller, maar ook the Brian Setzer Orchestra...)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Peter schreef:Madness
Ah, eindelijk een Madness-liefhebber! :)
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

antwerpx schreef:
Peter schreef:Madness
Ah, eindelijk een Madness-liefhebber! :)
Aaaaaah hoe nostalgisch!
Was ik vroeger ook!
Our house...nanananana...
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

antwerpx schreef:
Peter schreef:Madness
Ah, eindelijk een Madness-liefhebber! :)
I just love Madness, Our house, in the middle of the streets.... 8)
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

oow dat is toch dat vrolijke liedje?

kan iemand een download link geven op msn?

ik heb geen *** door al die virus zooi er op

[edit]naam van zoekmachine verwijderd[/edit]
Starting up again
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Wat had ik nou gezegd over downloadmachine's???? Oh ja:
niet bij naam noemen in verband met eventuele problemen voor de staff.

Van nu af aan worden namen van deze sites uit posts geschrapt. Ik wil geen gezeur hier over, gewoon niet bij name noemen, Proos en ik hebben er al eerder vriendelijk op aangedrongen, het is nu echt afgelopen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Oow sorry hoor maar die ene is legaal hoor
Starting up again
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Dat begrijp ik Timo, maar toch hebben we het liever niet. Ik hoop dat je daar begrip voor op kan brengen. Het spijt me, maar we kunnen niet anders.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Russian Army Choir - Rider's March

En de volgende op de playlist is

Shirelles - Will you still love me tomorrow
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Proos schreef:Russian Army Choir - Rider's March

En de volgende op de playlist is

Shirelles - Will you still love me tomorrow
aaaaaaaaaah wat schattig!
Dat is echt een heel lief liedje, super!
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Ik luister nu online radio. http://www.di.fm. Voor de trance liefhebbers.
Ik heb nu eurodance op staan.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gesloten