Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Wat ga je stemmen op de verkiezingen 9 juni?

Peiling eindigde op 10 jun 2010, 22:04

PVV
17
44%
CDA
1
3%
CU
2
5%
PVDA
1
3%
SP
3
8%
VVD
6
15%
Groen Links
1
3%
D66
1
3%
PvdD
0
Geen stemmen
SGP
0
Geen stemmen
TON
1
3%
Overig
0
Geen stemmen
Stemt niet
6
15%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door rutger »

Jan Klaassen schreef:Dat is verontrustend omdat die partij geen oplossingen biedt, maar alleen met de vinger naar de problemen wijst. Haatzaaiend is het juiste woord op sommige momenten. In deze tijden van economische crisis moeten we eigenlijk meer richten op de economie en het herstel, niet op minder belangrijke zaken.
Maak je maar geen zorgen. De PVV heeft meer woorden dan daden. Die zullen snel genoeg op de muil gaan.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door Jan Klaassen »

Klopt. En het is nog maar de vraag of ze in de regering komen met hun (uit de nieuwste peilingen) 19 zetels...minder dan de 33 welke ze een paar maanden geleden nog zouden hebben gehad ;)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door fritz derochebrune »

Dan nog zie ik geen reden waarom het verontrustend moet zijn. Gekeken vanuit de psychologie is er niks slecht of goed, enkel conflicterende waarden en normen. Al zijn de waarden en normen van de PVV verschillend met die van jullie, is het geen reden om verontrust te zijn.

Er is nog nooit een regering geweest waarin de PVV als coalitiepartner zat. We kunnen dus niet zeggen hoe de PVV regeert. Er kan niet gezegd worden dat de PVV geen oplossingen biedt of dat ze enkel woorden zijn, omdat ze simpelweg nog niet de mogelijkheid hebben gehad om te laten zien wat ze kunnen. Je kunt wel zeggen dat de bevindingen zijn gebasseerd op het programma van de partij, of wat ze tot nu toe hebben gezegd/gedaan, maar dat zegt niets over de regeerkwaliteiten. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het oordelen voordat de PVV zich heeft kunnen bewijzen, grappig is. Er wordt namelijk een vooroordeel geveld over de partij die vooroordelen over bepaalde bevolkingsgroepen heeft. Het ridiculiseren van de PVV is net zoiets als de PVV doet met moslims, niet?

Maar in ieder geval: wat mij betreft maakt het niet uit welke partij wint, het is altijd goed. Het volk kiest, kiezen ze PvdA is het goed, kiezen ze PVV is het ook goed, kiezen ze een andere partij dan ook. Daarom is het ook een democratie. Er zijn geen partijen om ongerust over te zijn, omdat de partijen een representering van de gewone burger zijn.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door Jan Klaassen »

fritz derochebrune schreef: Er is nog nooit een regering geweest waarin de PVV als coalitiepartner zat.
Klopt, de partij doet voor de tweede keer mee...
fritz derochebrune schreef:Je zou zelfs kunnen zeggen dat het oordelen voordat de PVV zich heeft kunnen bewijzen, grappig is.
Ze hadden zich wel kunnen bewijzen; in Den Haag en Almere. Daar is deze partij de grootste in de gemeenteraad. Maar door zaken als 'kopvoddentax' zijn ze daar buiten de boot gevallen.

[qupte="fritz derochebrune"]Maar in ieder geval: wat mij betreft maakt het niet uit welke partij wint, het is altijd goed. Het volk kiest, kiezen ze PvdA is het goed, kiezen ze PVV is het ook goed, kiezen ze een andere partij dan ook. Daarom is het ook een democratie. Er zijn geen partijen om ongerust over te zijn, omdat de partijen een representering van de gewone burger zijn.[/quote]

Ben ik redelijk met je eens, ook al zijn er wel partijen met verontrustende standpunten.

grt
JK
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door jurgen »

Ben ik redelijk met je eens, ook al zijn er wel partijen met verontrustende standpunten.
Dan moet je, zoals Fritz al aanhaalt, deze verontrustende gedachten zoeken bij de bevolking. Als er immers niemand deze mening deelde, dan bestonden zulke partijen ook niet.

Welke punten vind je dan zoal verontrustend, als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door Jan Klaassen »

In het verkiezingsprogramma van de PVV staan de volgende opmerkingen;
PVV Verkiezingsprogramma schreef: -Etnische registratie van iedereen. Inclusief vermelding ‘Antilliaan’
-Verbied ... en de koran, belast hoofddoekjes
-Voor vreemdelingen geldt: werken of wegwezen. Geen baan = geen plaats in Nederland
-En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit
islamitische landen
Wat er dus gebeurt is dat mensen omwille van hun afkomst, waar ze helemaal niets aan kunnen doen, in een bepaald hokje geduwd worden waar ze nooit meer uitkomen. Je wordt gepakt, maar wel vooral als je uit een Islamitisch land komt. Wat zijn dat nu voor een ideeën? Verbieden van de Koran? En de Bijbel dan bijvoorbeeld? Belasten van hoofddoekjes? En wat doen we dan met de keppeltjes? Wat deze partij doet is zijn pijlen specifiek richten op een bepaalde groep mensen waarvover grote vooroordelen de ronde doen. Natuurlijk is het dan makkelijk je punten aan de man te brengen. Maar dit verdelen van het volk op criteria waar ze helemaal níéts aan kunnen doen, vind ik verontrustend.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door Schijnwerper »

Wat is politiek?
Een zoon vraagt aan zijn vader: Pap, wat is eigenlijk politiek.
Vader zegt: Jongen, dat is heel eenvoudig. Kijk, Ik breng het geld thuis, dus ben ik het KAPITALISME.
Je moeder beheert het geld, dus is zij de REGERING.
Opa ziet er op toe dat alles her ordentelijk verloopt. Hij is de OVERHEID.
Het dienstmeisje is de ARBEIDERSKLASSE.
Wij hebben allen maar een doel voor ogen namelijk jouw welzijn. Daarom ben jij het VOLK.
Je kleine broertje die nog in de luiers loopt is de TOEKOMST.

De zoon denkt na en vraag of hij er een nachtje over mag slapen.
´s Nachts wordt hij wakker omdat zijn kleine broertje in zijn luier heeft gepoept en vreselijk schreeuwt. Omdat hij niet weet wat hij moet doen gaat hij naar de slaapkamer van zijn ouders. Daar ligt alleen zijn moeder en die slaapt zo vast dat hij haar niet wakker krijgt. Daarom gaat hij naar de kamer van het dienstmeisje waar hij ziet dat zijn vader bij haar in bed ligt en ze zijn met hele vreemde dingen bezig. Hij ziet dat Opa onopvallend door het raam toekijkt. Ze zijn allemaal zo druk dat niemand merkt dat hij voor het bed staat. Daarom besluit de jongen onverrichterzaken weer te gaan slapen.

De volgende ochtend vraagt vader aan zijn zoon of hij met zijn eigen woorden kan uitleggen wat politiek is.
Ja zegt de zoon: Het KAPITALISME misbruikt de ARBEIDERSKLASSE terwijl de
OVERHEID toekijkt en de REGERING slaapt. Het VOLK wordt volkomen
genegeerd en de TOEKOMST ligt in de STRONT.

Kort om de wereld is een broodje stront waar we allemaal aan mee eten :P
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door Jan Klaassen »

Die is geniaal x) moet ik onthouden voor later
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door S1991 »

Heb toch maar op de PVV gestemd...
Zoals in een flyer van hun stond:
"Henri en Ingrid betalen voor Ali en Fatima" helaas heeft hij hier wel gelijk in...
Dus mijn stem gaat voor de PVV en was niet meer aan het twijfele met de VVD zelfs f*ck hun... En ook PvdA en CDA alle partijen waren op zich best kl*te geregeld.. Behalve Groenlinks en PVV die nog fatsoenlijke visies en standpunten hadden..
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door Kugelblitz »

Vond het debat gisteravond teleurstellend en weinig ondersteunend in het komen tot een beslissing...
Jammer dat er zo weinig rechtse partijen in Nederland zijn. Een partij tussen D66 en VVD in zou voor mij de oplossing zijn. Ook Wilders heeft enkele goede punten, maar te veel macht voor de PVV lijkt me niet verantwoord.

Ben benieuwd wat voor coalitie er komt, aangezien er nogal wat onderlinge afkeer lijkt te bestaan.

Vind eigenlijk alle partijen troep en veel te erg gericht op geld etc. Helaas is de Partij Van De Dieren weer totaal niet bezig met regeringszaken...
Laten we maar kijken wat de VVD (met wie dan ook) ervan maakt, CDA en PvdA hebben voldoende kansen gehad!

Trouwens, is het iemand van jullie opgevallen hoe slecht Ferry Mingelen het debat leidde? De man maakte achter elkaar fouten (van 'meneer Halsema' tot het overslaan van Wilders in de slotronde en het beledigen van Balkenende etc.) en mengde zich veel te zeer in het gesprek... Ik had hem meteen ontslagen, schandalig zeg.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Kugelblitz op 09 jun 2010, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door KNIL. »

Ben pas 14 maar weet de gang van zaken wel,heb daarom stemwijzer gedaan en kwam op de pvv uit,bij m'n moeder precies hetzelfde.

Ben op bepaalde punten wel met hem eens.
Maar ben bang wat hij gaat doen als hij aan de macht komt,wat hij dan met andere nationaliteiten gaat doen.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door Jan Klaassen »

Kugelblitz schreef:Trouwens, is het iemand van jullie opgevallen hoe slecht Ferry Mingelen het debat leidde? De man maakte achter elkaar fouten (van 'meneer Halsema' tot het overslaan van Wilders in de slotronde en het beledigen van Balkenende etc.) en mengde zich veel te zeer in het gesprek... Ik had hem meteen ontslaan, schandalig zeg.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Ja, opgevallen. Vond het niet kunnen, maar de uithaal naar Balkenende was natuurlijk best lachen :lol:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door jurgen »

Wat zijn nu eigenlijk de verkiezingsuitslagen?
Daar heb ik nog niks over gehoord.
Gebruikersavatar
LordChaos
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:40

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door LordChaos »

9 uur zijn de verkiezingen pas gedaan.
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Verkiezingen 9 juni + Verkiezingsdebat 23/05

Bericht door jurgen »

Er zijn toch tussentijdse uitslagen?
Als er hier verkiezingen zijn is er al van 3 uur 's middags non-stop nieuws over de uitslagen en al wat erbij hoort.
Maar ik denk ook niet dat de verkiezingsbureau's tot 9 uur openblijven, ik ben wel zeker van niet.
Plaats reactie