Een vraagje.

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Een vraagje.

Bericht door Jan Klaassen »

In tegenstelling tot in 1914 de Fransen en Duitsers zullen nieuwe Nederlandse soldaten (na "opschorten van") veel minder uitbundig de trein instappen. Maar of het nog eens ingevoerd wordt; waarschijnlijk pas bij een Derde Wereldoorlog...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Bolt Action
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 07 feb 2010, 22:56

Re: Een vraagje.

Bericht door Bolt Action »

EN vechten we waarschijnlijk niet tegen de Fransen en/of Duitsers. Waarschijnlijk eerder tegen een land als China/Rusland/Midden Oosten. Hoewel Amerika ook best wel eens dat zou kunnen zijn, maar dat zijn allemaal "What if..." dingen.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Een vraagje.

Bericht door Jan Klaassen »

En nu natuurlijk Noord- en Zuid-Korea; het noorden dreigt met algehele oorlog als het zuiden het noorden straft voor het torpederen van een marineschip x)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Een vraagje.

Bericht door jurgen »

Jan Klaassen schreef:Klopt. Als het goed is krijgt iedereen tijdens zijn 17e levensjaar (tenzij dame) een brief waarin staat dat je in tijden van oorlog vanaf je 18e levensjaar opgeroepen kan worden. Is verplicht en duurt tot een leeftijd van 35 idd.
Daar heb ik nog nooit van gehoord, weet iemand of dat in België ook het geval is?
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Een vraagje.

Bericht door Jan Klaassen »

jurgen schreef: Daar heb ik nog nooit van gehoord, weet iemand of dat in België ook het geval is?
Belgie weet ik niet, maar (ookal heb je er nog nooit van gehoord ;)) hier in Nederland is het zeker wel zo...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie