verkiezingen 13 juni

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Op wie stemt u op 13 juni?

Groen
2
10%
OpenVld
1
5%
Vlaams Belang
6
29%
CD&V
1
5%
NVA
9
43%
SPA
1
5%
LDD
1
5%

Totaal aantal stemmen: 21

Akko
Lid

Re: verkiezingen 13 juni

Bericht door Akko »

Nee het zijn geen kul argumenten ;)
ook al hoor je die veel.

Wat heeft het nu te maken met waar je woont? :bonk:
Ik woon in een dorp en ook in stad?
Dus alé, dan kan ik evengoed goed zeggen dat dit kul argumenten zijn.

Als het land dan kleiner is, kapitaalkrachtiger en welvaart hoger ligt, wie zegt dat de andere landen in de EU ons gaan bewonderen.
Geef maar is een voorbeeld bij welke landen dit al gebeurt is ...

In welke gemeenten spreken ze dan ineens plots, allemaal frans (90%)?

Ik moet u wel gelijk geven dat er veel geld naar Wallonïe gaat.
Maar precies, dat bij de splitsing, alles opgelost gaat geraken.
Ik denk juist dat het meerdere dingen gaat verergeren.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Akko
Lid

Bericht door Akko »

Ik wil er ook voor wedden dat er mensen gewoon op NVA stemmen,
gewoon ze niet weten voor wie te stemmen en dus gewoon de meerderheid volgen. :bonk:
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
jurgen
Lid

Bericht door jurgen »

Dat van dorp-stad is misschien wat te ver van het onderwerp af, maar dat is ook niet de essentie.

Als het land dan kleiner is, kapitaalkrachtiger en welvaart hoger ligt, wie zegt dat de andere landen in de EU ons gaan bewonderen.
Geef maar is een voorbeeld bij welke landen dit al gebeurt is ...
Wil je bewonderd worden dan? Goede maatregelen treffen moet dienen om de bevolking voordelen op te leveren en hun welvaart te behouden of zelfs te verhogen. Die moeten toch niet uitgaan van het feit dat je land bewonderd moet worden?
Naar kapitaalkrachtigere landen waar alles goed lijkt te gaan wordt toch als het ware naar opgekeken, om Duitsland maar even als voorbeeld aan te halen met de euro crisis nu, ze werpen zich toch op als land die het beste orde op zaken hebben, en dat zal grotendeels ook wel zo zijn. Verschillende landen spiegelen zich aan de besparingsplannen van Duitsland, al betwijfel ik of iedereen gelijke tred kan houden.
In welke gemeenten spreken ze dan ineens plots, allemaal frans (90%)?
De 19 gemeenten van Brussel (al is Arabisch daar ook de voertaal aan het worden).
Maar om in het officieel Vlaams gewest te blijven zijn ook Linkebeek, Sint-Genesius-Rode, Kraainem, Wezembeek-Oppem, etc. zeer sterk verfranst.
Vroeger sprak men daar voor 95% Vlaams (zelfs Brussel was voor 80-85% Vlaams in de jaren '20-'30 en is daarna pas sterk verfranst, in tegenstelling tot wat de Walen beweren is het zeker niet altijd half Franstalig geweest) en de Franstalige bevolking is van 5% naar 60%-75% gegaan in die gemeenten. Met als gevolg burgemeesters en gemeenteraden die weigeren nog Vlaams te spreken.
Ik zou het bijna vergelijken met de Duitsers die de Polen en Slavische volkeren verjaagden in het Oosten en er zich zelf gingen vestigen, om even in het kader van wo2 te blijven.
Ik wil er ook voor wedden dat er mensen gewoon op NVA stemmen,
gewoon ze niet weten voor wie te stemmen en dus gewoon de meerderheid volgen.
Vind je het vreemd? Welke andere partijen moet je nu nog geloven? Eerst vanalles beloven, ze gingen keiharde eisen stellen aan de Franstaligen, BHV moest gesplitst worden voor er een regering werd gevormd, er moest en zouden eerst afspraken zijn over een staatshervorming. Anders gingen ze niet in de regering.
Gevolg na 3 jaar? Er zijn 3 regeringen geweest en gevallen, er is NIETS gebeurt van wat men beloofd heeft, en nu zouden we térug op die partijen moeten stemmen? Hoe gek denken ze dat de mensen zijn?
Akko
Lid

Bericht door Akko »

Ok, je weet wel goed wat je zegt.
Dat wist ik allemaal nog niet.
Ze hebben inderdaad niets nagekomen...

Maar wat gaat er dan gebeuren met Brussel?
Er is namelijk de hoofdzetel van de EU...
Dan gaat dat weer een conflicten teweeg brengen tussen vlaanderen en wallonië.
Zoizo dat de crisis nog harder gaat doorwegen door dit.
jurgen
Lid

Bericht door jurgen »

Brussel is dus het heikele punt, wat daar mee moet gebeuren is moeilijk en heeft geen pasklaar antwoord.
Het is een erg belangrijke stad op economisch gebied voor zowel Wallonië als Vlaanderen en er zijn veel gebouwen van de EU en de NATO. Daarom dat er soms ook sprake is van Brussel als een onafhankelijke stadsstaat. Maar in hoeverre dat haalbaar is, en of iemand dat wil, daar heb ik geen idee van.
Jan Klaassen
Lid

Bericht door Jan Klaassen »

Volgens mij, als Nederlander, zijn er, onder de Vlamingen vooral, mensen die toetreding tot het Koninkrijk der Nederlanden wel zien zitten...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Jan Klaassen schreef:Volgens mij, als Nederlander, zijn er, onder de Vlamingen vooral, mensen die toetreding tot het Koninkrijk der Nederlanden wel zien zitten...
Wie ziet dit dan eigenlijk zitten?
Ik heb dit verhaal al meermaals gehoord maar dit leek altijd van Nederlanders te komen. Willen de Nederlanders Vlaanderen er dan zo graag bij? :P

Ik persoonlijk ben er niet voor te vinden, voornamelijk het feit dat het bij onze noorderburen ook over een koninkrijk gaat (ik vind een koning of koningin voor niets nodig, oude systemen die in principe al volledig afgelast zouden geweest moeten zijn sinds 1789).
Plus wat voor nieuwe moeilijkheden zou zo'n samensmelting dan weer niet met zich meebrengen???

Laten we eerst zien wat er verder gebeurt in ons Belgenlandje...
En mocht het land ooit splitsen, dan zal Vlaanderen wel eerst op eigen houtje proberen verder te gaan.
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Jan Klaassen schreef:Volgens mij, als Nederlander, zijn er, onder de Vlamingen vooral, mensen die toetreding tot het Koninkrijk der Nederlanden wel zien zitten...
_/-\o-
29th Let's Go!!!!!
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Akko schreef: In welke gemeenten spreken ze dan ineens plots, allemaal frans (90%)?
Vilvoorde, Drogenbos, Kraainem, Linkebeek en Wemmel om er maar enkele te noemen...
johan willaert schreef:
_/-\o-
Los van het realistische hiervan, zien veel Limburgers dat inderdaad wél goed zitten... Al zien zij bij uitbreiding liever een Groot Limburg :bonk:

Ikzelf ben voor absoluut confederalisme, liefst met een afgeschaft koningshuis.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Stefan
Lid

Bericht door Stefan »

Niet rot bedoeld voor onze Belgische vrienden op dit forum, maar voor mij hoeft een gedeelte van Belgie niet bij Limburg getrokken te worden.
Laat Belgie gewoon zijn zoals het is.
Robbert A
Lid

Bericht door Robbert A »

hehe net was er een soort van uitslag van Schiermonnikoog en Vlieland

in Schiermonikoog heeft 123% van de totale inwoners gestemd
in Vlieland heeft 116% van de totale inwoners gestemd
oorzaak? toeristen :D :mrgreen:
toen ik het zag dacht ik van wtf? en dan de reden... oh schitterend :)
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Akko
Lid

Bericht door Akko »

Ja, velen zeggen dat, dat Belgie bij Nederland moet.

Ik vind dat Vlaanderen gewoon afhankelijk moet blijven.
Niets tegen Nederlanders, maar wij verschillen op heel veel vlakken van hen.
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Akko schreef:Ja, velen zeggen dat, dat Belgie bij Nederland moet.

Ik vind dat Vlaanderen gewoon afhankelijk moet blijven.
Niets tegen Nederlanders, maar wij verschillen op heel veel vlakken van hen.
Als je dat laatste als argument aanhaalt hebben wij totaal niets te zoeken met Wallonië...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Akko
Lid

Bericht door Akko »

Ja, dat is helemaal waar...
Heb nu een heel ander beeld van de NVA gekregen...
Opgeheven account 4914

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Schijnt dat NVA aan het winnen is.
Plaats reactie