Stevo schreef:Snoop,
Ik snap wel ergens je teleurstelling omdat er weinig respons komt op je topic ( heb ik ook al voor gehad) maar daarom moet je niet wild om je heen beginnen schoppen. Zo win je geen zielen voor een spel (en dat is het maar, een spel en zeker geen exacte weergave van WOI)
Ik heb de moeite gedaan om de site te bezoeken en kom tot een paar conclusies :
1 - Je moet het origineel aanschaffen (kost geld en ik begrijp best dat anderen liever hun geld in hun verzameling stoppen hoe goedkoop de game ook is)
2 - Om hier op verder te gaan is niet iedereen geneigd om klakkeloos software te kopen, het meeste wordt illegaal op het net geslingerd en is gratis te downloaden (ik maak hier geen reclame voor maar het is wel de realiteit), iedereen heeft wel iets op zijn computer staan die er officieel niet mag op staan en waarvoor ze niets hebben moeten betalen. Of het een mp3 op een Ipod is maakt in deze weinig uit. Niemand doet het maar iedereen heeft wel iets illegaal staan (ook ik).
3- Het thema (los van het feit of het nu over WOI, II, vietnam of de golfoorlog gaat) ligt niet iedereen (wat kan wijzen op de zwakke respons)
4- In het huidige computertijdperk en de snelheid waarmee alles evolueert is deze game zwaar gedateerd (graphics en zo voort) om het maar niet fossiel te noemen (om op punt 1 terug te komen betaal je dus voor iets dat verouderd is). In die zin zijn we verwend wat nieuwe games betreft.
5- De mod en de gedachte erachter is best cool te noemen maar de weg naar deze mod is complex voor een doorsnee computergebruiker en velen zullen tegen problemen aanlopen bij de installatie ervan. Niet iedereen is een computerwizzard of heeft de ambitie dat te zijn.(dat je zelf al een FAQ post kan hierop wijzen). Veel mensen willen geen 25 patches of files downloaden voor iets werkt. We zitten in een tijdperk waar iets het doet of niet, CD erin, minimale tijd verdoen aan de setup en spelen maar is de huidige tendens.
6- Sterke concurentie van andere platforms of netwerkgames die wel de grote massa aanspreken (PS3 netwerkplay over Nintendo DSi netwerkplay over het legendarische counterstrike voor de pc om er een paar te noemen. Met deze laatste heeft battlefield het charisma van een droogvis.)
7- Je hebt het zelf al aangegeven, dit is een WOII forum met niet zo heel veel leden en vergeleken met andere fora weinig activiteit. Veel deelnemers voor je kar spannen zal dus gewoon nummeriek al moeilijker zijn.
8- Jullie lopen blijkbaar tegen serverproblemen aan want hij is reeds 3 van de 5 keer dat ik hem bezocht onbereikbaar geweest wat demotiverend werkt en het ergste doet vermoeden als je éénmaal in netwerk aan het spelen bent.
9- Ieder spel heeft een leercurve, deze van battlefield is tamelijk steil tegenover andere games omdat er ook tactiek achter zit en dat is niet voor iedereen weggelegd.(ik zelf doe niets liever dan FPS games spelen, lekker hersenloos erop los knallen zonder al te veel te moeten nadenken, dat doe ik al genoeg voor mijn werk, daarom is gamen voor mij ook ontspanning.)
Ik heb je een mail gestuurd dat ik het best een kans wil geven en het ook zal doen. Ik heb een tijd geleden MS flight simulator gekocht en ben via IVAO aan een uitbreidingsset gekomen om u tegen te zeggen, live radiocommunicatie, dynamisch weer en wind en zo voort. Heeft me 2 weken gekost om deze mod het onder de knie te krijgen tot de installatie toe van diverse add-ons (los van de officiële radioprocedure die ook moet gevolgd worden) maar het was zeker de moeite waard achteraf. Misschien is dat met Battlefield niet anders.
Stevo
Reactie op vraag 1: Men koopt liever de nieuwste games wat pakken meer geld kost. Als je Battlefield 1942 koopt, heb je talrijke mogelijkheden in mods om met uw €16 tw<ee, drie, vier, vijf...................... spellen te bezitten. Want ieder mod - ook al gebruikt het BF1942 - word door een eigen team ontwikkeld. Zo kan je Fh en FHSW niet vergelijken met BF1942. Want de realisme is extreem hoger dan BF1942! Dus €16 voor de "World War II Anthology", dat bestaat uit BF1942, BF1942 Secret Weapons en BF1942 Road to Rome, waar je nog talrijke mods van kunt downloaden gratis....is zeer goedkoop vergeleken met bv Battlefield 2, Medal of Honor Airborne............
Reactie op vraag 4: Maar steeds word BF1942 nog altijd goed verkocht en goed gespeeld. Maar de meesten kiezen voor de mods Dc, Fh en FHSW. Trouwens, grafisch gezien is Battlefield 1942 beter dan MOHAA en Operation Flashpoint. Waarom kies men voor MOHAA en Operation Flashpoint?
Reactie op vraag 5: BF1918 brengt mss maar twee jarrlijks een update. Dat enkel bestaat uit een Full setup! Niet iedereen kan het installeren. Maar een Faq kan heel wat helpen en deze bestaat op FEW. Maar ik vraag me dan af, word die wel goed bekeken? Want ik heb altijd dezelfde probleem dat verdorie duidelijk genoeg word uitgelegd..... Ze plaatsen het onder Programme....terwijl hun BF1942 staat onder Program Files. Ik heb gevraagd om dit aan te passen in de volgende update binnen enkele maanden.
Reactie op antwoord 8: de server is altijd bereikbaar! Er bestaan drie servers van Inside1918 waarvan twee servers word open gesteld voor open publiek (de andere is een Test server). Servers 85.14.221.127:14567 en 85.14.221.127.14568. En terwijl ik het bekeek, er zijn twee leden online (zie tijd van dit bericht). Dus onbereikbaar? Hij is bereikbaar. Hij is nu zelfs bereikbaar voor alle niet-Punkbuster users. M.a.w. je hoef Punkbuster niet meer te bezitten om Battlefield 1918 te spelen, wat heel wat helpt.
Als er problemen zijn, hoef je maar enkel de vragen op te lossen en te sturen naar mij.