Welke sport of andere hobby beoefen je?
Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?
Oke , agoed sporten is sowiso prettig omdat het je niet alleen fysiek maar ook mentaal een stuk fitter maakt (minder moe ect, altans bij mij).
Succes met trainen!
Succes met trainen!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- KNIL.
- Lid
Heb je gelijk, daarbij vind ik naar de sportschool gaan handiger dan bijvoorbeeld voetbal (wat ik ook gedaan heb) omdat je vrij bent wanneer je gaat.sobel schreef:Oke , agoed sporten is sowiso prettig omdat het je niet alleen fysiek maar ook mentaal een stuk fitter maakt (minder moe ect, altans bij mij).
Succes met trainen!
Daarbij sliep ik voordat ik ging trainen best wel lang uit, nu ik train ga ik ook vroeg op zaterdag en zondag trainen, wat ook mijn luiheid en vermoeidheid gedwongen compenseerd
Dank je, Ik geef nog niet op hoewel nog geen resultaat opgemerkt. Maar ik moet nog wel even wachten tot september tot de sportschool weer open gaat, zit niet te wachten om verder te reizen naar een andere, aangezien mijn sportschool 3 minuten fietsen van mijn huis is, en ik daar voor een appel en ei train. (wat denkik wel gaat veranderen omdat een fitnessconcern met meerdere vestigingen het gaat overnemen, en het helemaal opnieuw gaat inrichten met nieuwe apparaten.)
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
KNIL., Welke trainingsmethode gebruik je in de sportschool ?
Misschien kan ik je wat tips geven aangezien ik Fitness instructeur ben.
Groetjes,
Jeroen.
Groetjes,
Jeroen.
Never Back Down
- KNIL.
- Lid
Sorry voor het late reageren, mijn sportschool is op dit moment tot september gesloten, Maargoed ik hou een fullbody schema aan.jeroen wo2 schreef:KNIL., Welke trainingsmethode gebruik je in de sportschool ?
Groetjes,
Jeroen.
Mijn gewicht: plus minus 59 kilo Lengte: ong. 1,80. (Ik ben ook van Molukse afkomst wat mijn tengere bouw verklaard.)
Ik denk dat voor het sluiten van de sportschool zo'n twee maanden bezig was, en weet dat ik regelmatig om de dag naar de sportschool ging.
Op een gegeven moment had ik -in tegenstelling tot toen ik begon met trainen- geen spierpijn meer hoewel ik wel steeds intensiever en zwaarder ging trainen, dus wat is hier de verklaring voor?
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
Dat kan komen omdat je misschien vaak dezelfde oefeningen achter elkaar gedaan hebt.
Na 1,5 maand heeft het lichaam een gewenning aangemaakt aan de oefeningen en kan jij je spieren niet meer ''beschadigen'' waar door er geen kleine scheurtjes meer in ontstaan.
Oftewel, een ander trainingsschema zou een andere mogelijkheid zijn geweest met wel dezelfde spiergroepen maar met andere oefeningen.
Welke sportschool was het dan en waar woon je? Misschien zijn er nog andere sportscholen in de omgeving?
Groetjes,
Jeroen.
Na 1,5 maand heeft het lichaam een gewenning aangemaakt aan de oefeningen en kan jij je spieren niet meer ''beschadigen'' waar door er geen kleine scheurtjes meer in ontstaan.
Oftewel, een ander trainingsschema zou een andere mogelijkheid zijn geweest met wel dezelfde spiergroepen maar met andere oefeningen.
Welke sportschool was het dan en waar woon je? Misschien zijn er nog andere sportscholen in de omgeving?
Groetjes,
Jeroen.
Never Back Down
- KNIL.
- Lid
Dat fullbody schema hield in fullbody trainen met machines. benchpress en gewoon met losse gewichten trainen stond niet op dat schema (en ik las op internet dat trainen met losse gewichten beter is voor spierontwikkeling dan trainen met machines). Ik zat bij fitnesscentrum Reyerbos in Ridderkerk. (maar wordt overgenomen en krijgt andere naam) Het liefst wacht ik tot september totdat de sportschool weer wordt heropend omdat ik er vlakbij woon. Er zijn nog wel enkele andere sportscholen in de buurt maar mijn sportschool ligt op zo'n prettige lokatie dat ik er soms wel eens naschool gelijk naartoe ga.jeroen wo2 schreef:Dat kan komen omdat je misschien vaak dezelfde oefeningen achter elkaar gedaan hebt.
Groetjes,
Jeroen.
Over het trainen zelf, in die twee maanden dat ik aan het trainen was kreeg ik overigen wel een beetje teleurstelling, omdat ik na enige tijd geen spierpijn meer kreeg maar nog geen enkel resultaat waar kon nemen. (hoewel mijn instructeur zei dat je na 2 a 3 maanden beginnend resultaat begint te zien)
Daar komt bij dat een vriend van me die ook een ectomorph was, (tengerder dan ik zelfs) nu een jaar à anderhalf jaar bezig is, en echt gewoon ongelofelijke resultaten boekt voor iemand die nog dunner was dan ik. (Bij hem zie je echt zeergoed de spieren aangezien zijn lage vetpercentage.)
Zijn lichaam is ook in de goede verhouding gespierd, want hij begon ook met fullbody en HEEL zijn lichaam heeft gewoon spiertoename.
Ik kan mij niet voorstellen dat bij mij alles zo goed en gelijkmatig gaat groeien omdat ik nog geen resultaat zag, hoewel mensen met een laag vetpercentage toch het snelst resultaat moeten zien.
Ik ben niet iemand die het bij uitblijven van resultaat snel voor gezien houdt, maar ik begon toch wel een beetje onzeker te worden omdat ik toch wel vaak (om de dag, 2,5 à 3 uur per bezoek) en intensief ging trainen (en echt gewoon gebroken was) maar toch geen enkele zichtbare vooruitgang heb kunnen waarnemen. (krachttoename daargelaten)
Gr.
- yente
- Lid
Je kan ook zo hard trainen dat je juist spiervermoeidheid veroorzaakt en hierdoor verkleinen juist uw spieren. Dus niet te hard trainen zou ik zeggen.
Mvg Yente
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
- platoz
- Lid
2,5 uur trainen is echt véél te lang. Hoe kun je na 1,5 uur trainen uberhaupt nog energie hebben om nog een uur langer door te gaan? Dat je om de dag gaat trainen is verder prima. Zo kunnen je spieren telkens goed herstellen. Maar één uur per keer sporten is meer dan voldoende. Als je herhalingen maakt, doe liever een oefening 2x heel zwaar dan 3x "licht". Als je de volgende dag spierpijn voelt, weet je dat je goed bezig bent geweest. Houd de spierpijn wat langer aan, neem dan voor die spiergroep een dag langer rust.
Met sporten alleen ontwikkel je echter geen spieren. Het tweede niet onbelangrijke onderdeel voor meer massa aan spieren is ETEN. Zorg dus dat je genoeg eet, sla nooit een maaltijd over, verruil je boterhammen niet voor een mars of zakje drop en je warme maaltijd niet voor een frietje of rol koeken. Als je gaat sporten moet je eigenlijk meer gaan eten dan wat je voorheen deed. Zorg daarbij voor gevarieerde voeding en probeer genoeg eiwitten binnen te krijgen. Als je sneller resultaat wilt boeken, kun je suplementen (in de vorm van een shake) nemen, maar dat hoeft niet persé zolang je maar genoeg eet.
Niemand heeft na 2 maanden overigens al zichbaar meer spieren, al zit je vetpercentage op 5%. Als je goed bezig bent, merk je wel dat je gewicht toeneemt. Dit hoeft niet snel te gaan, als het maar wel blijft toenemen. De spieren komen dan vanzelf. Een mooi gespierd lichaam heb je niet binnen 3 maanden, maar bouw je langzaam op. Daarbij moet je eerder aan een jaar denken dan aan een paar maanden.
In het begin is het denk ik beter om met apparaten te trainen. Deze sturen namelijk zelf je bewegingen aan, met dumbells gaat het ook om coördinatie en balans (waardoor het zwaarder wordt). Het belangrijkste is dat je elke oefening GOED uitvoert. Je kunt beter licht trainen en de oefening goed uitvoeren dan zwaar trainen en "sjoemelen". Je houd er alleen jezelf mee voor de gek.
Kort samengevat, spieren kweken is een combinatie van trainen + eten + discipline + geduld. Daarbij ben jij nog 16 en zit je wellicht nog in de groei. In jouw geval is geduld dan nog zeker op z'n plaats. Maar als je gewoon lekker blijft doortrainen, komt het resultaat vanzelf
Denk dat Jeroen met het bovenstaande ook kan instemmen
Met sporten alleen ontwikkel je echter geen spieren. Het tweede niet onbelangrijke onderdeel voor meer massa aan spieren is ETEN. Zorg dus dat je genoeg eet, sla nooit een maaltijd over, verruil je boterhammen niet voor een mars of zakje drop en je warme maaltijd niet voor een frietje of rol koeken. Als je gaat sporten moet je eigenlijk meer gaan eten dan wat je voorheen deed. Zorg daarbij voor gevarieerde voeding en probeer genoeg eiwitten binnen te krijgen. Als je sneller resultaat wilt boeken, kun je suplementen (in de vorm van een shake) nemen, maar dat hoeft niet persé zolang je maar genoeg eet.
Niemand heeft na 2 maanden overigens al zichbaar meer spieren, al zit je vetpercentage op 5%. Als je goed bezig bent, merk je wel dat je gewicht toeneemt. Dit hoeft niet snel te gaan, als het maar wel blijft toenemen. De spieren komen dan vanzelf. Een mooi gespierd lichaam heb je niet binnen 3 maanden, maar bouw je langzaam op. Daarbij moet je eerder aan een jaar denken dan aan een paar maanden.
In het begin is het denk ik beter om met apparaten te trainen. Deze sturen namelijk zelf je bewegingen aan, met dumbells gaat het ook om coördinatie en balans (waardoor het zwaarder wordt). Het belangrijkste is dat je elke oefening GOED uitvoert. Je kunt beter licht trainen en de oefening goed uitvoeren dan zwaar trainen en "sjoemelen". Je houd er alleen jezelf mee voor de gek.
Kort samengevat, spieren kweken is een combinatie van trainen + eten + discipline + geduld. Daarbij ben jij nog 16 en zit je wellicht nog in de groei. In jouw geval is geduld dan nog zeker op z'n plaats. Maar als je gewoon lekker blijft doortrainen, komt het resultaat vanzelf
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com
"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"
G. Patton, American general
"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"
- KNIL.
- Lid
In die 2,5 uur zitten ook rusttijd, en na afloop douchen inbegrepen. (de gehele tijd dat ik in de sportschool aanwezig ben zegmaar)platoz schreef:2,5 uur trainen is echt véél te lang. Hoe kun je na 1,5 uur trainen uberhaupt nog energie hebben om nog een uur langer door te gaan? Dat je om de dag gaat trainen is verder prima. Zo kunnen je spieren telkens goed herstellen. Maar één uur per keer sporten is meer dan voldoende. Als je herhalingen maakt, doe liever een oefening 2x heel zwaar dan 3x "licht". Als je de volgende dag spierpijn voelt, weet je dat je goed bezig bent geweest. Houd de spierpijn wat langer aan, neem dan voor die spiergroep een dag langer rust.
Over massa, ikzelf heb een zeer hoog metabolisme en zit al mijn hele leven onder het gemiddelde gewicht in vergelijking met mensen van dezelfde leeftijd.
Ik kan eten wat ik wil, en ik kom gewoon niets aan. Volgens mij is meer massa kweken in mijn geval een nog grotere opgave dan het spieren kweken zelf.
In de periode dat ik trainde ben ik wel meer gaan eten, ik dronk ook veel melk (soms wel een pak per dag) maar ik denk dat ik al moet vechten om 100 gram aan te komen.
Soms hoor ik wel eens van vrouwen: zullen we ruilen? omdat ik kan eten wat ik wil zonder iets aan te komen maarja voor mij is meer gewicht juist een streven.
- Jabnus
- Lid
Wacht maar tot je de 35 voorbij bent...had vroeger hetzelfde en ineens zat er 15 kilo aan
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Dat is goed nieuws, haha! Heb ongeveer dezelfde lichaamsbouw als KNIL. Niet altijd even handig, als je een keer een flinke buikgriep te pakken hebt ben je ook meteen bijna dood, maar je moet je er maar bij neerleggen. Gewoon genoeg eten en voldoende bewegen, ik voel me er verder niet slecht bij. Ook lange tijd geprobeerd aan te komen, maar is ook nooit gelukt, dus waarom forceren.Jabnus schreef:Wacht maar tot je de 35 voorbij bent...had vroeger hetzelfde en ineens zat er 15 kilo aan
Iedereen heeft wel weer wat, de een heeft zwaar overgewicht, de ander mist een been, of heeft een scheef gezicht, vind dat ik het nog goed getroffen heb zo. Er zijn ergere dingen!
Groet, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden!
- KNIL.
- Lid
Ja daar heb je gelijk in Kugel, er zijn ergere dingen. Zo zat ik een aantal weken geleden een youtube filmpje te kijken van volwassenen, kinderen zonder ledematen en hoe gelukkig die mensen nog in het leven staan, en niet zielig gevonden willen worden. http://www.youtube.com/watch?v=qQxiEFET ... 0ihN6x-eQgKugelblitz schreef:Dat is goed nieuws, haha! Heb ongeveer dezelfde lichaamsbouw als KNIL. Niet altijd even handig, als je een keer een flinke buikgriep te pakken hebt ben je ook meteen bijna dood, maar je moet je er maar bij neerleggen. Gewoon genoeg eten en voldoende bewegen, ik voel me er verder niet slecht bij. Ook lange tijd geprobeerd aan te komen, maar is ook nooit gelukt, dus waarom forceren.Jabnus schreef:Wacht maar tot je de 35 voorbij bent...had vroeger hetzelfde en ineens zat er 15 kilo aan
Iedereen heeft wel weer wat, de een heeft zwaar overgewicht, de ander mist een been, of heeft een scheef gezicht, vind dat ik het nog goed getroffen heb zo. Er zijn ergere dingen!
Groet, Kugel!
Ik zat gewoon met tranen in m'n ogen, terwijl ik d8: W*F ik ben een gozer in Godsnaam.
Door dat filmpje zag ik in dat ik als gezonde jongeman nooit enig zelfmedelijden, of jaloezie mag tonen, aangezien er mensen zijn die het vele malen slechter getroffen hebben dan ik, en er vrede mee hebben dat bijv. geen ledematen, blind etc zijn. Dan vind ik dat je het niet kunt maken om ondankbaar over je eigen leven te zijn.
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Tja, dat is een van de vele voorbeelden van hoe het ook anders kan zijn, die mensen hebben heel andere problemen.
Overigens mag je best weleens ontevreden over jezelf (lichaam etc.) zijn, maar je moet het natuurlijk ook proberen te relativeren. Ik denk niet dat er ook maar iemand is die nooit eens denkt van 'ik zou eigenlijk liever...'. Dat hoeft niet altijd met uiterlijk te maken te hebben, maar kan ook met sociale vaardigheden, intelligentie etc. samenhangen.
Het is goed je bewust te zijn van het feit dat je ondrgweicht hebt en een logische stap is dan actie ondernemen (in dit geval proberen aan te komen). Helaas lukt dat niet altijd even makkelijk, wat niet betekent dat je jezelf maar moet gaan verwaarlozen omdat het toch geen zin heeft, maar je moet je verwachtingen gewoon aanpassen en gewoon lekker trainen voor een goede conditie en een gezond lichaam en als er ook wat spieren bijkomen is dat natuurlijk mooi.
Overigens mag je best weleens ontevreden over jezelf (lichaam etc.) zijn, maar je moet het natuurlijk ook proberen te relativeren. Ik denk niet dat er ook maar iemand is die nooit eens denkt van 'ik zou eigenlijk liever...'. Dat hoeft niet altijd met uiterlijk te maken te hebben, maar kan ook met sociale vaardigheden, intelligentie etc. samenhangen.
Het is goed je bewust te zijn van het feit dat je ondrgweicht hebt en een logische stap is dan actie ondernemen (in dit geval proberen aan te komen). Helaas lukt dat niet altijd even makkelijk, wat niet betekent dat je jezelf maar moet gaan verwaarlozen omdat het toch geen zin heeft, maar je moet je verwachtingen gewoon aanpassen en gewoon lekker trainen voor een goede conditie en een gezond lichaam en als er ook wat spieren bijkomen is dat natuurlijk mooi.
Laten we het vooral gezellig houden!
- KNIL.
- Lid
Dat je het moet relativeren is zeker waar. Kijk wat je zegt je mag best wel ontevreden over jezelf zijn is waar, maar wel tot op zekere hoogte.Kugelblitz schreef:Tja, dat is een van de vele voorbeelden van hoe het ook anders kan zijn, die mensen hebben heel andere problemen.
Maar kijk ik vind niet dat je het kan maken om bijvoorbeeld over je flaporen, lange neus etc zielig te gaan lopen doen, terwijl er mensen op de wereld rondlopen waarbij hun gezicht is verbrand of zelf s geheel is verdwenen door een ongeluk,dan ben in mijn ogen gewoon een ongelofelijke egoïst. Maarja helaas zijn er mensen die er anders over denken.
- platoz
- Lid
Ze zeggen wel eens: "Waar een wil is, is een weg". Dat geldt voor mensen die geen benen hebben, blind zijn, maar ook ondergewicht hebben. Dat je dun bent is in principe niets mis mee, zolang je verder maar gezond bent, goed eet en een goede weerstand hebt. Het is echter niet zo dat je "het maar moet accepteren" dat je dun of zelfs ondergewicht hebt. Je kunt gewoon aankomen, het is aan jou om voldoende discipline op te brengen om eraan te werken. Iedereen kan namelijk aankomen, dus jij ook. Als je niet veel kunt eten, ga dan gewoon over de hele dag door eten, en neem telkens kleine hoeveelheden. Het gaat er gewoon om dat je meer eet dan voorheen. Misschien heb jij inderdaad niet de aanleg om er gespierd uit te gaan zien, maar je kunt wel degelijk je spieren sterker en groter maken. Onthoud dat spieren meer wegen dan vet. Dus hoe meer spieren, hoe eerder je je ondergewicht kwijt bent. Nogmaals, aankomen is naast het trainen ook voldoende en goed eten. Doe je één van de twee niet of onvoldoende, zul je nooit het resultaat krijgen waar jij naar streeft.
Natuurlijk kun je je ondergewicht heel erg relativeren door jezelf te vergelijken met de gehandicpaten uit de video. Als je echter "last" hebt van je ondergewicht, kan dat zelfs psychisch gaan doorwerken. Het gezegde luidt immers niet voor niets: een gezonde geest in een gezond lichaam. Wie zich neerlegt bij zijn toestand en er geen last van ondervind, zal er verder geen problemen mee krijgen. Als het echter je zelfbeeld en zelfvertrouwen aantast (bijvoorbeeld dat meisjes je niet aantrekkelijk vinden omdat je te dun bent), werk er dan gewoon aan. Het is helemaal geen schande om aan je lichaam te werken om er beter uit te zien. Maar het kweken van spieren blijft iets van een lange adem. Wie denkt in 6 weken een strak sixpack tevoorschijn kunnen toveren, komt bedrogen uit.
Natuurlijk kun je je ondergewicht heel erg relativeren door jezelf te vergelijken met de gehandicpaten uit de video. Als je echter "last" hebt van je ondergewicht, kan dat zelfs psychisch gaan doorwerken. Het gezegde luidt immers niet voor niets: een gezonde geest in een gezond lichaam. Wie zich neerlegt bij zijn toestand en er geen last van ondervind, zal er verder geen problemen mee krijgen. Als het echter je zelfbeeld en zelfvertrouwen aantast (bijvoorbeeld dat meisjes je niet aantrekkelijk vinden omdat je te dun bent), werk er dan gewoon aan. Het is helemaal geen schande om aan je lichaam te werken om er beter uit te zien. Maar het kweken van spieren blijft iets van een lange adem. Wie denkt in 6 weken een strak sixpack tevoorschijn kunnen toveren, komt bedrogen uit.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com