Welke sport of andere hobby beoefen je?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
KNIL.
Lid

Re: Welke sport of andere hobby beoefen je?

Bericht door KNIL. »

platoz schreef:Ze zeggen wel eens: "Waar een wil is, is een weg". Dat geldt voor mensen die geen benen hebben, blind zijn, maar ook ondergewicht hebben. Dat je dun bent is in principe niets mis mee, zolang je verder maar gezond bent, goed eet en een goede weerstand hebt. Het is echter niet zo dat je "het maar moet accepteren" dat je dun of zelfs ondergewicht hebt. Je kunt gewoon aankomen, het is aan jou om voldoende discipline op te brengen om eraan te werken. Iedereen kan namelijk aankomen, dus jij ook. Als je niet veel kunt eten, ga dan gewoon over de hele dag door eten, en neem telkens kleine hoeveelheden. Het gaat er gewoon om dat je meer eet dan voorheen. Misschien heb jij inderdaad niet de aanleg om er gespierd uit te gaan zien, maar je kunt wel degelijk je spieren sterker en groter maken. Onthoud dat spieren meer wegen dan vet. Dus hoe meer spieren, hoe eerder je je ondergewicht kwijt bent. Nogmaals, aankomen is naast het trainen ook voldoende en goed eten. Doe je één van de twee niet of onvoldoende, zul je nooit het resultaat krijgen waar jij naar streeft.

Natuurlijk kun je je ondergewicht heel erg relativeren door jezelf te vergelijken met de gehandicpaten uit de video. Als je echter "last" hebt van je ondergewicht, kan dat zelfs psychisch gaan doorwerken. Het gezegde luidt immers niet voor niets: een gezonde geest in een gezond lichaam. Wie zich neerlegt bij zijn toestand en er geen last van ondervind, zal er verder geen problemen mee krijgen. Als het echter je zelfbeeld en zelfvertrouwen aantast (bijvoorbeeld dat meisjes je niet aantrekkelijk vinden omdat je te dun bent), werk er dan gewoon aan. Het is helemaal geen schande om aan je lichaam te werken om er beter uit te zien. Maar het kweken van spieren blijft iets van een lange adem. Wie denkt in 6 weken een strak sixpack tevoorschijn kunnen toveren, komt bedrogen uit.
Dat voorbeeld herken ik wel, ikzelf draag bijvoorbeeld een kam in mijn zak om mijn haar meerdere keren per dag terug in model te kammen.
Als ik op school dan mijn haar kam, en het zit weer in model hoorde ik bijvoorbeeld vorige keer van een meisje : Alleen nog een beetje trainen. Dit was half spottend en half serieus bedoeld maar het tast mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen wel een beetje aan omdat ik van meiden weet dat het mijn uiterlijk (gezicht) wel goed zit, maar toch in hun ogen een 'gebrek' vertoon aangezien ik een magere lat ben. Ook omdat een meerderheid van de meisjes een hoger vetpercentage heeft dan ik en meestal dus ook nog forser zijn dan ik en nog dikkere armen hebben dan ik. Terwijl een stereotiepe man toch echt forser moet zijn dan een vrouw, dit tast mijn zelfvertrouwen nog verder aan. Alsof ik gedwongen spieren moet gaan kweken om me een echte man te mogen noemen. (en als spieren dan uitblijven bij het trainen verlies je alleen nog maar meer zelfvertrouwen.)

Verder valt het mij op dat als ik met jongens als zowel meisjes praat over uiterlijk, dat ze ALTIJD mijn tengere bouw eruitpikken als minpunt van mijn uiterlijk.
Ik mag dan mischien blij zijn dat dat het enige is wat ze eruitpikken, maar een gespierde man is in mijn ogen toch altijd een must voor een vrouw. Mischien niet een echte spierbonk maar wel een lichaam in een normale verhouding met toch WAT aan zichtbare spieren.
Laatst gewijzigd door KNIL. op 02 jul 2012, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
platoz
Lid

Bericht door platoz »

Ik denk dat ik dan verder niets meer hoef te zeggen, en weet je wat je te doen staat :wink:
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Bericht door Kugelblitz »

Als het je dusdanig dwars zit moet je gewoon gaan trainen, ook al doe je er jaren over.
Ik vind het ook niet echt prettig dat ik dun ben, maar ik heb geen zin om me helemaal uit de naad te trainen, heb een leuke vriendin sinds bijna 6 jaar en voel me verder prima. Ik ken m'n lichamelijke grenzen en handel daar ook naar, op die manier is het prima te doen.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
yente
Lid

Bericht door yente »

Je kan ook je magerheid wat compenseren door (indien je in een relatie bent) je vriendin goed te verwennen en laten zien dat jij beter bent dan die gespierde knullen. Vaak zijn magere mensen ook slimmer en wees maar zeker dat veel meisjes liever een slimme vriend hebben dan een sterk gespierde. De gespierde mannen doen dit ook juist vaak voor aandacht van meisjes. Hun vriendinnen zullen dat niet altijd even leuk vinden.
Dit is mijn mening en ik pas ze ook toe :)
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Bericht door Kugelblitz »

yente schreef:Je kan ook je magerheid wat compenseren door (indien je in een relatie bent) je vriendin goed te verwennen en laten zien dat jij beter bent dan die gespierde knullen. Vaak zijn magere mensen ook slimmer en wees maar zeker dat veel meisjes liever een slimme vriend hebben dan een sterk gespierde. De gespierde mannen doen dit ook juist vaak voor aandacht van meisjes. Hun vriendinnen zullen dat niet altijd even leuk vinden.
Mvg Yente
Haha, dat is ook een goede tip inderdaad! Ligt er inderdaad aan wat voor meisjes je wilt aantrekken.. :wink:

Laten we het vooral gezellig houden! :)
yente
Lid

Bericht door yente »

Kugelblitz schreef:
yente schreef:Je kan ook je magerheid wat compenseren door (indien je in een relatie bent) je vriendin goed te verwennen en laten zien dat jij beter bent dan die gespierde knullen. Vaak zijn magere mensen ook slimmer en wees maar zeker dat veel meisjes liever een slimme vriend hebben dan een sterk gespierde. De gespierde mannen doen dit ook juist vaak voor aandacht van meisjes. Hun vriendinnen zullen dat niet altijd even leuk vinden.
Mvg Yente
Haha, dat is ook een goede tip inderdaad! Ligt er inderdaad aan wat voor meisjes je wilt aantrekken.. :wink:

Inderdaad :)
Ik val zelf niet op feestende meisjes en daar deze meestal op die gespierde knullen vallen komt mij dat goed uit. :)
Mijn vriendin is knap en slim. 8)
Mvg Yente
KNIL.
Lid

Bericht door KNIL. »

Kugelblitz schreef:
Mvg Yente

Ik wil graag mooie meisjes aantekken :mrgreen:
Is het trouwens niet leuk om een topic te openen met (gepaste) foto's van vrouwelijk schoon in de babbelbox ofzo, en die dan te laten beoordelen door andere forumgebruikers. Of hebben de meeste forumgebruikers hier een vriendin die daar niet zo blij mee is. :P
Laatst gewijzigd door KNIL. op 02 jul 2012, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
KNIL.
Lid

Bericht door KNIL. »

yente schreef:
Kugelblitz schreef:
Mvg Yente

Inderdaad :)
Ik val zelf niet op feestende meisjes en daar deze meestal op die gespierde knullen vallen komt mij dat goed uit. :)
Mijn vriendin is knap en slim. 8)
Mvg Yente
Yente, als ik vragen mag zitten er veel Belgische jongens van rond de 15,16,17 jaar ook vaak in de sportschool en geven die ook veel om hun uiterlijk (en waaraan zou je dat kunnen zien), of doen die dat niet?
Aangezien Nederlandse jongens op deze leeftijd massaal naar de sportschool gaan omdat uiterlijk rond deze leeftijd heel belangrijk wordt gevonden.
yente
Lid

Bericht door yente »

KNIL. schreef:
Kugelblitz schreef:
Mvg Yente

Ik wil graag mooie meisjes aantekken :mrgreen:
Is het trouwens niet leuk om een topic te openen met (gepaste) foto's van vrouwelijk schoon in de babbelbox ofzo, en die dan te laten beoordelen door andere forumgebruikers. Of hebben de meeste forumgebruikers hier een vriendin die daar niet zo blij mee is. :P
Mja, dat lijkt me eerder een vleeskeuring. Ze mogen het doen van mij maar ik zet 'die van ons' er niet op daar ze hier niet mee gediend zal zijn. Liefde is iets persoonlijks en niet wat andere jongens van je vriendin vinden. Maar dat is mijn mening :)
Er zijn heus knappe meisjes die niet op brede mannen vallen. Omdat vaak hun karakter ook anders is.
Mvg Yente

Yente, als ik vragen mag zitten er veel Belgische jongens van rond de 15,16,17 jaar ook vaak in de sportschool, of doen die dat niet?
Aangezien Nederlandse jongens op deze leeftijd massaal naar de sportschool gaan omdat uiterlijk rond deze leeftijd heel belangrijk wordt gevonden.
Niet echt veel maar dat hangt enorm af van de studierichting merk ik. In het ASO doen enkelen dat. In het TSO zijn het al een pak meer en in BSO nog meer. Ik weet dit doordat ik mensen uit alle drie de richtingen ken. Ik studeer samen met nederlanders en ik merk inderdaad wel dat nederlanders hier wel meer mee bezig zijn.
Mvg
KNIL.
Lid

Bericht door KNIL. »

Mja, dat lijkt me eerder een vleeskeuring. Ze mogen het doen van mij maar ik zet 'die van ons' er niet op daar ze hier niet mee gediend zal zijn. Liefde is iets persoonlijks en niet wat andere jongens van je vriendin vinden. Maar dat is mijn mening :)
Er zijn heus knappe meisjes die niet op brede mannen vallen. Omdat vaak hun karakter ook anders is.
Mvg Yente
Nee ik bedoelde niet de vriendinnen van forumgebruikers zelf dat is inderdaad privé :P , maar ik bedoel je hebt eens een film gezien met een leuke actrice nou dan post je een foto in het topic,waarna andere forumgebruikers hun mening erover geven.
Niet echt veel maar dat hangt enorm af van de studierichting merk ik. In het ASO doen enkelen dat. In het TSO zijn het al een pak meer en in BSO nog meer. Ik weet dit doordat ik mensen uit alle drie de richtingen ken. Ik studeer samen met nederlanders en ik merk inderdaad wel dat nederlanders hier wel meer mee bezig zijn.
Mvg
Qua ijdelheid is de Nederlandse jeugd wel de ergste van Europa, je bent op Nederlandse scholen al 9/10 niet of minder populair als je geen merkleding draagt, dus koopt 9/10 ook merkkleding waardoor die dure kleding je eigenlijk niet eens meer 'exclusief' maakt, ten tweede proberen zogenaamde Nederlandse 'mooiboys' zich massaal aantrekkelijker te maken door naar de sportschool te gaan, en soms ook gewoon bruiningscreme te gebruiken wat op een blanke Hollandse jongen gewoon onnatuurlijk oogt. Ik heb het gevoel dat jongeren in andere landen veel minder bezig zijn met hun uiterlijk, zo ook met het belangrijk vinden van het dragen van merkkleding.
Je zou kunnen zeggen dat de Nederlandse jeugd gewoon bezeten is door het uiterlijk, het is echt gewoon een tik. :bonk:
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

KNIL. schreef:
Mvg
Qua ijdelheid is de Nederlandse jeugd wel de ergste van Europa, je bent op Nederlandse scholen al 9/10 niet of minder populair als je geen merkleding draagt, dus koopt 9/10 ook merkkleding waardoor die dure kleding je eigenlijk niet eens meer 'exclusief' maakt, ten tweede proberen zogenaamde Nederlandse 'mooiboys' zich massaal aantrekkelijker te maken door naar de sportschool te gaan, en soms ook gewoon bruiningscreme te gebruiken wat op een blanke Hollandse jongen gewoon onnatuurlijk oogt. Ik heb het gevoel dat jongeren in andere landen veel minder bezig zijn met hun uiterlijk, zo ook met het belangrijk vinden van het dragen van merkkleding.
Je zou kunnen zeggen dat de Nederlandse jeugd gewoon bezeten is door het uiterlijk, het is echt gewoon een tik. :bonk:
Ik vind dat je hier wel een beetje overdrijft. Dit is iets van alle generaties en ook in alle landen, Spanjaarden kunnen er wat van maar Belgen of duitser net zo goed.. En dat van de sportschool valt ook wel mee, zie het positief dat een groot deel van de jongeren bezig is met sport, daar kunnen de Amerikanen nog wel wat van leren. Haantjes gedrag is van alle tijden, in de 70's ging het er waarschijnlijk ook om wie de grootste bakkebaard had.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
KNIL.
Lid

Bericht door KNIL. »

Ik vind dat je hier wel een beetje overdrijft. Dit is iets van alle generaties en ook in alle landen, Spanjaarden kunnen er wat van maar Belgen of duitser net zo goed.. En dat van de sportschool valt ook wel mee, zie het positief dat een groot deel van de jongeren bezig is met sport, daar kunnen de Amerikanen nog wel wat van leren. Haantjes gedrag is van alle tijden, in de 70's ging het er waarschijnlijk ook om wie de grootste bakkebaard had.
Nou in mijn ervaringen zijn die Hollandse jongeren toch het meest ijdel. Op mijn school zijn ze meer bezig met een grote bek hebben, lopen patsen met merkkleding (dan heb ik het niet over G-star maar echt over de meest exclusieve merken als Moncler,Prada etc), en naar de sportschool gaan dan dat ze hun best op school doen. maargoed dat verklaard daan ook waarom 70% blijft ziten. Heel zo'n school draait alleen maar om respect om wat voor kleding je draagt, en hoe je eruit ziet. Innerlijk en intelligentie komt op de tweede plaats, nou dat is dus niet overdreven. En dan nog als Nederlandse jongen met een Marokkaans/Turks accent erbij praten, dat zie ik een Duitser of een Belg niet doen. Maarja ik denk ook dat dat overdreven stoer doen en die overdreven ijdelheid te maken heeft met onze muliculturele samenleving aangezien de Hollandse jeugd (en vooral de jongens) probeert te concurreren met Nederlandse jongeren van buitenlandse afkomst die ook een attitude over zichzelf hebben (bijvoorbeeld Marokkanen) Want als er geen petjes Marokkanen of Turken waren, dan waren er ook geen Nederlandse jongeren die met zo'n raar accent gingen praten, en met een petje tot over hun ogen en met een nektasje als een Marokkaan gingen lopen. En dat zijn geen racistische uitingen naar buitenlanders, want ik ben zelf van Molukse afkomst.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

KNIL. schreef:

Nou in mijn ervaringen zijn die Hollandse jongeren toch het meest ijdel. Op mijn school zijn ze meer bezig met een grote bek hebben, lopen patsen met merkkleding (dan heb ik het niet over G-star maar echt over de meest exclusieve merken als Moncler,Prada etc), en naar de sportschool gaan dan dat ze hun best op school doen. maargoed dat verklaard daan ook waarom 70% blijft ziten. Heel zo'n school draait alleen maar om respect om wat voor kleding je draagt, en hoe je eruit ziet. Innerlijk en intelligentie komt op de tweede plaats, nou dat is dus niet overdreven. En dan nog als Nederlandse jongen met een Marokkaans/Turks accent erbij praten, dat zie ik een Duitser of een Belg niet doen. Maarja ik denk ook dat dat overdreven stoer doen en die overdreven ijdelheid te maken heeft met onze muliculturele samenleving aangezien de Hollandse jeugd (en vooral de jongens) probeert te concurreren met Nederlandse jongeren van buitenlandse afkomst die ook een attitude over zichzelf hebben (bijvoorbeeld Marokkanen) Want als er geen petjes Marokkanen of Turken waren, dan waren er ook geen Nederlandse jongeren die met zo'n raar accent gingen praten, en met een petje tot over hun ogen en met een nektasje als een Marokkaan gingen lopen. En dat zijn geen racistische uitingen naar buitenlanders, want ik ben zelf van Molukse afkomst.
Ik vind nogsteeds dat je overdrijft, 70% dat zakt? Hoewel ik echt wel begrijp dat dit niet letterlijk bedoeld is valt het allemaal reuze mee. Je doet alsof dit iets is van de huidige generatie maar dit is echt altijd zo geweest.. En met dat petje en tasje, tja dat is gewoon mode onder bepaalde groepen, zie het als een subcultuur net als punk, goth, hipsters ect...

Toen ik 15/16 was, was het ook stoer om met een burberry polo te lopen en een generatie daarvoor met zoveel mogelijk australian jasjes over elkaar. En de generaties daarvoor ook wel weer wat.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
KNIL.
Lid

Bericht door KNIL. »

Ik vind nogsteeds dat je overdrijft, 70% dat zakt? Hoewel ik echt wel begrijp dat dit niet letterlijk bedoeld is valt het allemaal reuze mee. Je doet alsof dit iets is van de huidige generatie maar dit is echt altijd zo geweest.. En met dat petje en tasje, tja dat is gewoon mode onder bepaalde groepen, zie het als een subcultuur net als punk, goth, hipsters ect...

Toen ik 15/16 was, was het ook stoer om met een burberry polo te lopen en een generatie daarvoor met zoveel mogelijk australian jasjes over elkaar. En de generaties daarvoor ook wel weer wat.
Nou 60% dan maar dat meen ik echt serieus. Ik weet ook wel dat er vroeger ook subculturen waren die een bepaalde stijl aanhielden en om uiterlijk gaven. (Ben zelf Rock&Roll liefhebber en een zogenaamde 'greaser' met vetkuif :) ) Maar anno 2012 is het allemaal heel erg overdreven verwijfd, gasten die bruiningscreme gebruiken, hun wenkbrauwen epileren, lipgloss gebruiken, de zogenaamde 'metroseksuelen'. Dat is volgens mij echt iets van deze tijd.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

KNIL. schreef:

Nou 60% dan maar dat meen ik echt serieus. Ik weet ook wel dat er vroeger ook subculturen waren die een bepaalde stijl aanhielden en om uiterlijk gaven. (Ben zelf Rock&Roll liefhebber en een zogenaamde 'greaser' met vetkuif :) ) Maar anno 2012 is het allemaal heel erg overdreven verwijfd, gasten die bruiningscreme gebruiken, hun wenkbrauwen epileren, lipgloss gebruiken, de zogenaamde 'metroseksuelen'. Dat is volgens mij echt iets van deze tijd.

60% klopt niet, dat zou betekenen dat meer dan de helft van alle scholieren ieder jaar zakt, dat is niet alleen een uit de lucht gegrepen percentage maar volgens de feiten ook onwaar.

daarnaast pak je nu opeens een heel andere groep, metroseksuelen hebben weinig te maken met ''jongens met een petje tot over hun ogen een tasje en regelmatige bezoekers van de sportschool''. En tevens geef je in je laatste zin al meteen het antwoord wat ik geef op al je posts.. Het is inderdaad iets van deze tijd, net zoals er vroeger ook iets van ''die tijd'' was. Hoort erbij, al sinds jaar en dag worden mensen gevormd door dingen om hun heen; media, andere mensen, muziek ect. Nogmaals het idee dat je hebt dat dit echt iets van deze tijd is is onjuist, misschien let je er nu juist meer op maar het is al generaties oud.
Plaats reactie