Slowchat topic - deel 20

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Slowchat topic - deel 20

Bericht door Charly1975 »

Vanaf zaterdag alle dagen op bed gelegen met het griepvirus... ben er net even uit... bhwah. Vanmorgen moest ik erg hoesten, blijkbaar was het zo erg want anderhalf uur later stond Leni 't Hart op de stoep met de vraag of ik een zeehond in m'n douche had zitten :? Het luchtte wel op...de verdere details laat ik maar achterwege... maar de klodders waren geel (=virus) :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Slowchat topic - deel 20

Bericht door coco »

@ charly, ik denk dat je maar eens op een micro-biologisch lab moet gaan werken dat als jij aan de kleur van het sputum kan zien wat erin zit (je zegt geel = virus dit bazeer je op...?)
Ik bedoel heb in de 3 jaar nu aardig wat geleerd, maar kan aan de kleur van sputum (= kits/spuug e.d.) echt NIET zien wat erin zit helaas, anders was ik rijk.
Overigens kan je aan de kleur van Urine of Faeces (poep) en de geur van pus/punctaat wel veel afleiding t.o.v. het soort te verwachten micro-organisme.

Nog een leuk feitje, ongeveer 2/3 van je Faeces bestaat uit bacteriën leuk om op een algemene voedings bodem te zetten, dikke over groei hahah.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 20

Bericht door S1991 »

Jolijn schreef:Ja, wie gaat er dan ook in een T-shirt rondlopen? :lol:
Ik?
Zonder trui of vest dan wel..
Was echt te warm bij ons op school...
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Slowchat topic - deel 20

Bericht door Charly1975 »

coco schreef:@ charly, ik denk dat je maar eens op een micro-biologisch lab moet gaan werken dat als jij aan de kleur van het sputum kan zien wat erin zit (je zegt geel = virus dit bazeer je op...?)
Ik bedoel heb in de 3 jaar nu aardig wat geleerd, maar kan aan de kleur van sputum (= kits/spuug e.d.) echt NIET zien wat erin zit helaas, anders was ik rijk.
Overigens kan je aan de kleur van Urine of Faeces (poep) en de geur van pus/punctaat wel veel afleiding t.o.v. het soort te verwachten micro-organisme.

Nog een leuk feitje, ongeveer 2/3 van je Faeces bestaat uit bacteriën leuk om op een algemene voedings bodem te zetten, dikke over groei hahah.
Mijn schoonzus in fysiotherapeut en heeft dus als onderdeel van haar opleiding ook medische dingen moeten leren, en zij is voor mij de wandelende encyclopedie. Om te weten of je een virus hebt of een bacterie hebt opgelopen kun je aan het kleur van het snot/slijm zien... en geel is schijnbaar een virus. En als je me niet geloofd.... http://www.vragen.org/mens-maatschappij ... -snot.html
Verschillende kleuren snot.

Normaal gesproken is ons snot doorzichtig tot wit van kleur… in dit geval is er geen teken van besmetting van het een of ander.

Geel snot duidt op een virale infectie en is je snot groen van kleur dan betekent dit dat je een bacteriële infectie onder de leden hebt. De groene kleur wordt veroorzaakt doordat de antistoffen in het snot meer bacteriën moeten uitschakelen.
Ik weet niet wat voor een opleiding dat je doet...maar als je 3 jaar voor timmerman leert...nee dan leer je dit ook niet :wink:

Misschien heb je net die les gemist :P
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Slowchat topic - deel 20

Bericht door Jolijn »

S1991 schreef:
Jolijn schreef:Ja, wie gaat er dan ook in een T-shirt rondlopen? :lol:
Ik?
Zonder trui of vest dan wel..
Was echt te warm bij ons op school...
Oh oke, nou ik niet :P
Ja met een vestje erover ofzo...
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Slowchat topic - deel 20

Bericht door Jolijn »

Yeej, morgen weer Gs!
Vrijdag 2-toets gs!
Gebruikersavatar
Jauke
Lid
Berichten: 343
Lid geworden op: 27 apr 2010, 20:25

Re: Slowchat topic - deel 20

Bericht door Jauke »

Ik heb echt zin in de Zomer, lekker weer om op stap te gaan met de detector.
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Slowchat topic - deel 20

Bericht door Jolijn »

Ik heb ook zin in de zomer, elke dag paardrijden, wrs. op vakantie naar Normandië :)
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Slowchat topic - deel 20

Bericht door david879 »

Charly1975 schreef: Ik weet niet wat voor een opleiding dat je doet...maar als je 3 jaar voor timmerman leert...nee dan leer je dit ook niet :wink:

Misschien heb je net die les gemist :P
+1!
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Slowchat topic - deel 20

Bericht door Jolijn »

:lol:
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Slowchat topic - deel 20

Bericht door coco »

@ charly1975 zoals ik al aan gaf paar pagina's terug, laboratorium techniek microbiologie, over jaartje ben ik volleerd microbioloog.
Ik vind het echt koffie dik kijken om te zeggen geel slijm = virus en een internet site geven is ook drie keer niks, want als ik een site maakt die er proffesioneel uitziet en beweer dat als je hoest je aids hebt gaan ook mensen het geloven.
Wat je wel als conclusie kan trekken over de kleur van slijm/sputum is dat er een infectie aanwezig KAN zijn.

@David879 en Jolijn, als jullie ook een paar bladzijden had terug gelezen (of opgelet) hadden jullie allang gezien dat ik hiervoor leer, dus beetje kromme reacties..
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Slowchat topic - deel 20

Bericht door Jolijn »

Ja ik heb het gelezen, later dacht ik er pas aan :P
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Slowchat topic - deel 20

Bericht door Charly1975 »

coco schreef:@ charly1975 zoals ik al aan gaf paar pagina's terug, laboratorium techniek microbiologie, over jaartje ben ik volleerd microbioloog.
Ik vind het echt koffie dik kijken om te zeggen geel slijm = virus en een internet site geven is ook drie keer niks, want als ik een site maakt die er proffesioneel uitziet en beweer dat als je hoest je aids hebt gaan ook mensen het geloven.
Wat je wel als conclusie kan trekken over de kleur van slijm/sputum is dat er een infectie aanwezig KAN zijn.
Beste coco heb je de rest ook gelezen wat ik schreef.... ? Denk het niet (zoals ik ook gemist had dat je bijna microbioloog bent :wink: )

Als jij een site maakt over AIDS en maakt het professioneel met daarop onwaarheden dan is die site binnen een jaar echt wel uit de lucht dat weet je zelf ook wel. Maar goed ik heb geen zin in een discussie, zit hier met een mogelijke virale infectie te typen en virale infecties en pc's gaan ook niet echt samen, dus jij zal het vast wel bij het rechte eind hebben en zal ik mijn schoonzus vragen of zij haar studie weer over wil doen.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Slowchat topic - deel 20

Bericht door coco »

Ik zeg alleen, dit: je kan een GEEN conclusie trekken puur aan de hand van je sputum, al je andere symptomen erom heen spelen een grote(re) rol dan de kleur van je sputum zelf.
Daarom vond ik het raar dat je zei, geel sputum dus virus infectie.

Maar ik denk dat, dat niet duidelijk over kwam.
Overigens zeg ik niet dat je schoonzus geen waarheden vertelt, maar jij doet wel alsof ik er niks vanaf weet terwijl ik er ook voor gestudeerd hebt dat is dan weer raar.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Slowchat topic - deel 20

Bericht door Charly1975 »

Charly1975 schreef: ik heb geen zin in een discussie
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gesloten