779
Nederland moet aan meer zaken denken dan alleen de binnenlandse economie en bezuinigingen, dus deze vlieger gaat helaas niet op.Stefan schreef:@ Jan Klaasen. Wat ik hiermee bedoel te zeggen is, waarom moet Nederland overal altijd mee. Ze bezuiningen als een gek op het leger, stop dan ook met die missies.
De helft van het land wil Kadhaffi helemaal niet weg. Eén van de redenen dat het tweede offensief van de rebellen is blijven steken, is omdat de dorpelingen van gebieden tussen Sirte en Bin Jawad op hen begonnen te schieten. Vooral in het Westen staat Kadhafi in vele gebieden nog erg sterk.779 schreef:Oneindige hulp is idd zinloos, maar ik vind het onderscheid maken bij nu in Libie. Ze helpen die inwoners van Kadaffi af, en als het goed is, trekken ze zich daarna terug. Oneindige hulp is mij te links gericht, die zijn het realiteitsbesef al jaren kwijt
779
Het antwoord is simpel. Zoals bij iedere dictator wordt de geboortestreek gefavoriseerd. Ze krijgen ietsje meer dan de andere inwoners. En dat brengt volgelingen op.779 schreef:Vraag is meer: Waarom zijn die inwoners nog pro kadaffi? Zijn ze écht aanhager, of kiezen ze partij voor hem 'or else'?
779
Dan zijn ze niet van de snelste. Vergeet niet dat President Clinton Gaddaffi's dochter naar het hiernamaals bombardeerde.779 schreef:1. Het artikel is uit 2004? en 2. Misschien praatten ze toen der tijd wel over zijn aftreden? Dat weet je dus niet...
779