Slowchat topic - deel 21

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jauke
Lid
Berichten: 343
Lid geworden op: 27 apr 2010, 20:25

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Jauke »

Wat zijn we toch weer braaf :lol:
jaapvanleent
Lid
Berichten: 435
Lid geworden op: 28 dec 2010, 12:16
Locatie: Omstreeks R'dam

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door jaapvanleent »

779 schreef:Die stomme lesurennorm is al de laagste van Europa... Van mij mag die wel verdubbeld worden. Scholieren van 09.00 - 17.00 in het klaslokaal. Meer praktijklessen op HAVO en hoger, zodat die scholieren eens een dagritme aanleren. Kan je het MBO eb HBO ook inkorten van 4 naar 2 of 3 jaar als je ook lange lesdagen neemt, en kan iedereen gelukkig en wel snel deelnemen aan het arbeidsleven :) Oftewel, 779 for president :lol:

779
Ik kan beter thuis zitten en 3h leren dan op school....
Ik slaap ongeveer in de les, omdat alles wat verteld wordt saai is of ik na 1X al begrijp (en dat wordt dan 4 lessen lang uitgelegd)
Nee, langer op school zitten heeft voor mij geen goed effect...
En hoe kan je braaf hw maken en toetsen leren al je om 6h thuiskomt?
dan heb je nooit vrije tijd om te sporten, vrienden ontmoeten etc.

Jaap
Als je denkt dat je alles weet, is dit onjuist
Zonder de mensheid zou er nooit een god zijn
Met de mensheid zou god nooit geaccepteerd worden
Bestaat god nu? (voor meer info of leuke gesprekken; PM!)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door 779 »

Ik geef ook een extreem voorbeeld, doel om te zeggen is dat ik persoonlijk vind dat jongeren in Nederland te weinig onderwijs krijgen. Als ik simpel denk zijn langere lesdagen voor iedereen een pluspunt. Je zit minder jaren op school, neemt sneller deel aan het arbeidsleven wat de overheid en jezelf geld oplevert. Zal wel zo simpel zijn dat het niet uit te voeren is :lol:
Gebruikersavatar
Jauke
Lid
Berichten: 343
Lid geworden op: 27 apr 2010, 20:25

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Jauke »

Zo, net terug van het lopen met de metaal detector, zat op een weiland te lopen, komt er een oude man bij me, hij zegt dat er net na de oorlog allemaal oudijzer is gedumpt op het weiland waar ik aan het lopen was, verder ging hij praten over de oorlog en hoe hij een vliegtuig zag neerstorten toen hij 6 was, hij hoorde vaak 's nachts afweergeschut en vliegtuigen.
maarja, altijd leuk om zo mensen tegen te komen
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door coco »

Ook hier wil ik even mijn medeleven tonen aan de slachtoffers van de schiet partij in Alphen a/d rijn. Komen er mensen hier uit Alphen?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Jolijn »

Ik niet, maar wil ook even mijn medeleven tonen.
Wat een mensen lopen er ook rond op deze wereld :frownno:
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door 779 »

De meeste vreemde wezens lopen vrij rond, i.p.v. dat ze hulp krijgen binnen de psychiatrie. Al gaat de rest van NL ook niet vrij uit, want er is onderhand geen egoïstischer volk op de wereld dan wij Nederlanders. Want wie kijkt er naar zijn buren om? Maar deze situatie is wel nieuw voor NL denk ik? Ken geen vergelijkbare situaties (gelukkig..)

779
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door SS collector »

779 schreef:De meeste vreemde wezens lopen vrij rond, i.p.v. dat ze hulp krijgen binnen de psychiatrie. Al gaat de rest van NL ook niet vrij uit, want er is onderhand geen egoïstischer volk op de wereld dan wij Nederlanders. Want wie kijkt er naar zijn buren om? Maar deze situatie is wel nieuw voor NL denk ik? Ken geen vergelijkbare situaties (gelukkig..)

779
Hier in vlaanderen hadden we ook iets soortsgelijks, Hans Van Temsche, al weet ik niet of we hem met dat voorval in Nederland kunnen vergelijken in Nederland was het gwn lukraak schieten, bij hem was het eerder racistisch gericht. ook mijn condoleance aan de slachtoffers en de familie en veel sterkte.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door coco »

Er schijnen duizenden mensen geweest te zijn bij de herdenking vanavond, ook hoorde ik dat er iemand om het leven is gekomen met het redden van andere levens.
Het grootste probleem met dit soort gevallen is dat het niet bij één individu blijft, vaak krijg je kopieer gedrag en daarmee zijn we verder van huis!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door rajbrns »

Hierbij wil ik ook mijn medeleven betuigen voor de slachtoffers en hun nabestaanden en voor de ouders van de dader.
Want ik heb niet het idee dat de ouders dit hadden kunnen voorkomen, zoals in sommige gevallen wel is.
Dit is echt verschrikkelijk wat er gebeurd is en ben ook benieuwd of we iets te weten komen over waarom hij zo is doorgedraaid.
Het nooit meer laten gebeuren van zulke gebeurtenissen kan niet, maar mensen hulp bieden als ze soort gelijk gedrag vertonen kan misschien al veel verschrikkelijke daden voorkomen.

Bij zo'n verschrikkelijke gebeurtenis kan ik het niet laten om te denken; wat als het hier gebeurd? Hoe zou ik me gedragen etc.
Maar doet je ook realiseren dat je mensen met meer respect en vriendelijker moet behandelen, want het kan elk moment over zijn.
Dat is het enigste positieve van (soortgelijke) gebeurtenissen.
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Jolijn »

Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door beno »

Ja, hoor...
Alsof aliens er echt zo zouden uitzien zoals in de films. :roll:
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Jolijn »

Hoe kun je uberhaupt zeggen dat ie er alienachtig uitziet, terwijl we niet weten hoe aliens er uit zien???
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door beno »

Ik bedoel alleen maar dat, als er al aliens zouden bestaan (wat wel waarschijnlijk is), het zeer toevallig zou zijn dat ze er net zo uitzien als wij ze altijd voorstellen in de films.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door coco »

Ik zag het filmpje ook inderdaad beetje raar, het zijn ook altijd scheit beelden nooit HD ofzo...beetje jammer.

Net vakantie(tje) geboekt naar Tsjechië tijd om Terezín weer aan te doen, maten weer te zien en wo2 aankopen doen in Praag can't wait! :)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gesloten