Slowchat topic - deel 21

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Jolijn »

mtdr had een bericht gestuurd naar de beheerder, en dit kreeg hij terug:

"Volgens mij is de stekker eruit getrokken. Ga er maar niet vanuit dat het forum nog terugkomt. Ik wil er verder eigenlijk weinig over kwijt."

Dus, bij deze ;)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Kugelblitz »

Jolijn schreef:mtdr had een bericht gestuurd naar de beheerder, en dit kreeg hij terug:

"Volgens mij is de stekker eruit getrokken. Ga er maar niet vanuit dat het forum nog terugkomt. Ik wil er verder eigenlijk weinig over kwijt."

Dus, bij deze ;)
Apart verhaal, had persoonlijk het gevoel dat alles wel naar wens liep...
Laten we het vooral gezellig houden! :)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door 779 »

Als je een bericht naar de beheerder stuurt en die mailt terug met: "volgens mij is de stekker eruit getrokken", dan is het wel vaag. Dat is hetzelfde als ik naar Proos zo'n bericht stuur en hij stuurt hetzelfde terug. En hij is de chief nog wel...
Gebruikersavatar
107
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 jan 2008, 14:00
Locatie: Drachten-city
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door 107 »

Stekker is er inderdaad uitgetrokken. Achter de schermen was het oorlog tussen enkele mods onderling. Vooral het gedrag van een enkele admin stuitte enkele mods tegen de borst en deze hebben er een einde aan gemaakt (het forum dan). Zo is het mij verteld in elk geval.
Een (WOII) forum is bedoeld om er posts/topics op te zetten wat zou je er dan nog meer op willen doen? Dat het worldwar2collectorsforum geen meerwaarde had daar ben ik het wel mee eens. Ik heb wel eens het idee gehad dat het forum (en het vorige) in het leven was geroepen om dit forum van z'n troon te kunnen stoten of zie ik dat verkeerd?
Sommigen op het worldwar2collectorsforum waren van mening dat dit forum een "kinderspeelplaats" is/was vanwege de jeugdige leden. Moet je verzamelaars/geïnteresseerden van pakweg 12 jaar dan bannen van dit forum? Wanneer ben je oud/serieus genoeg om je aan te mogen melden op een WOII forum als dit? Hoe meer zielen op deze "kinderspeelplaats" hoe meer vreugd lijkt mij. De onruststokers verdwijnen immers vanzelf wel weer.
Als mede-oprichter van het eerste ww2collectors forum wil ik hier toch even mijn mening over geven. Het forum was niet bedoeld om wo2forum van de troon te stoten maar meer om het verdwijnen van het oude Relic Hunters forum op te vangen en om de leden van daar een nieuw forum aan te bieden. Aangaande jeugdige leden, daar hebben wij nooit een probleem van gemaakt, mits men serieus met de hobby bezig was. Voor grappen en grollen hadden wij dan ook een aparte sectie. Er zijn bij het eerste ww2collectors forum in een jaar tijd "slechts" 2 leden permanent gebanned. Eentje voor bedreiging en nog een hele hoop andere zaken en een voor continue spammen, ook na meerdere waarschuwingen.

Het tweede worldwar2collectors forum heb ik niks mee te maken gehad en ben er na de oprichting welgeteld drie keer op wezen kijken (zonder te registreren) en vond het persoonlijk geen forum wat voor mij de moeite waard was.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door asjemenou »

Ten tijde van het eerste worldwar2collectors forum heb ik PB'tjes ontvangen van mensen die mij op het bestaan van het forum wezen.
Men schreef mij dat dit een écht WOII militariaforum zou worden. Beter dan (dit) het WO2forum. Deze PB'tjes gaven mij dan ook de indruk dat men beter wilde zijn dan dit WO2forum.
Hoe goed de bedoelingen van de beide fora dan ook zijn geweest, leuke collectorfora zijn het voor mij nooit geweest.
De kracht van dit (WO2) forum vind ik nog steeds de laagdrempeligheid. Dit is iets wat ik bij de beide collectorfora heb gemist. Zij gaven mij toch het gevoel dat je al het één en ander van de hobby af moest weten. Dit kon dus al belemmerend werken voor jeugdige nieuwkomers.
Mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd eerder uit naar een algemeen WOII forum. Dit niet tegenstaande het WAF of TomyTalk forum e.d. maar met deze gerichte fora heb ik zelf niet zoveel.
Het zou wel leuk zijn als de oudere leden weer wat meer op dit forum zouden terugkeren. Een interessant WOII forum maak je tenslotte met elkaar.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
107
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 jan 2008, 14:00
Locatie: Drachten-city
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door 107 »

Ten tijde van het eerste worldwar2collectors forum heb ik PB'tjes ontvangen van mensen die mij op het bestaan van het forum wezen.
Men schreef mij dat dit een écht WOII militariaforum zou worden. Beter dan (dit) het WO2forum. Deze PB'tjes gaven mij dan ook de indruk dat men beter wilde zijn dan dit WO2forum.
Dat kan ik mij inderdaad voorstellen als je zulke mailtjes krijgt. Leukste is dat ik zelf hier nu voor het eerst van hoor. Ik zou het wel voor je willen navragen maar ik heb verder geen contact meer met de overige originele oprichters (op een na dan). Ik heb helaas wel een idee wie dat was van wie dat mailtje kwam. :full:
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Worldwar2collectors forum

Bericht door asjemenou »

Wie het was/waren doet er nu niet meer toe. Het is alleen jammer dat jullie er destijds niet in zijn geslaagd om een leuk blijvend Nederlands militariaforum in de lucht te houden. Jullie zullen er vast veel tijd en moeite in hebben gestopt.

Het is mij nu inmiddels wel duidelijk geworden dat ook het tweede worldwar2collectors forum ter ziele is.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door SS collector »

Na dagen van regen toch een zonnestraaltje gearriveerd petekindje gisteren eindelijk geboren kleine Anna ^^ :D
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Kugelblitz »

SS collector schreef:Na dagen van regen toch een zonnestraaltje gearriveerd petekindje gisteren eindelijk geboren kleine Anna ^^ :D
Gefeliciteerd! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door 779 »

Zo, ff 2 maandjes gratis Eredivisie Live gescoord met de telegraaf! :D :D
Gebruikersavatar
robinj
Lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 23 jul 2011, 19:47
Locatie: Arnhem

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door robinj »

779 schreef:Zo, ff 2 maandjes gratis Eredivisie Live gescoord met de telegraaf! :D :D
:r :r :r :r :r :full: :full: :full: :full: :full: :full: :full:
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few

Fighter pilots in exile!
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door Stefan »

Laatse weekend van Augustus met het werk na Calais, Normandie, en van daaruit naar London. :)
Gebruikersavatar
robinj
Lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 23 jul 2011, 19:47
Locatie: Arnhem

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door robinj »

Loopt er eigenlijk iemand van dit forum de airborne dit jaar??
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few

Fighter pilots in exile!
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door SS collector »

Juist terug van Pukkelpop :O Rampgebied tot en met 1 dode en 6 zwaargewonden waaronder ondergetekende bijna bij het dodenstatistiek :O
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Slowchat topic - deel 21

Bericht door beno »

Gesloten