Hellup!

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Hellup!

Bericht door Skylighter »

Ik gooi dit maar even in de "babbelbox", want ik heb groot probleem met m'n compu, dus zijn er mensen hier die wat van computers afweten voordat ik heel het verhaal ga tikken???


Rick
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Re: Hellup!

Bericht door Dodo »

Skylighter schreef:Ik gooi dit maar even in de "babbelbox", want ik heb groot probleem met m'n compu, dus zijn er mensen hier die wat van computers afweten voordat ik heel het verhaal ga tikken???


Rick
wat bedoel je met wat? Welk onderdeel? Software, hardware, spelletjes, virussen, spyware etc. etc.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Laat ik het even proberen uit te leggen, zo ingewikkeld is het niet.
Telkens als ik probeer windows media player op te starten kom er in beeld te staan: Error kan het bestand C:\WINDOWS\launcher.exe niet vinden en dan komt de pop-up van m'n virus scanner in beeld met het bericht: Trojan detected and cleanen (AdClicker-O trojan).
Nou jah dat maakt dus niet uit, want weg is hij niet komt telkens in beeld te staan... virusscan er al drie keer overheen gegooid niks helpt. Wat kan ik hier tegen doen??? :cry:

Rick
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Skylighter schreef:Laat ik het even proberen uit te leggen, zo ingewikkeld is het niet.
Telkens als ik probeer windows media player op te starten kom er in beeld te staan: Error kan het bestand C:\WINDOWS\launcher.exe niet vinden en dan komt de pop-up van m'n virus scanner in beeld met het bericht: Trojan detected and cleanen (AdClicker-O trojan).
Nou jah dat maakt dus niet uit, want weg is hij niet komt telkens in beeld te staan... virusscan er al drie keer overheen gegooid niks helpt. Wat kan ik hier tegen doen??? :cry:

Rick
je hebt er dus een paardje op staan! Je gebruikt Norton Antivirus oid?
Gebruik naast je gewone virusscanner ook 2 andere programma's!
Ad-Aware 6.0 Download hier
Chek eerst voor updates, dan op verder drukken
Spybot S&D Download hier
Zelfde systeem als ad-aware 6.0

Laat ff weten hoeveel die programma's gevonden hebben!
En even je pc opnieuw opstarten na het scannen met deze 2 programma's. 1 keer in de week is voldoende...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

je hebt er dus een paardje op staan! Je gebruikt Norton Antivirus oid?
Gebruik naast je gewone virusscanner ook 2 andere programma's!
Ad-Aware 6.0 Download hier
Chek eerst voor updates, dan op verder drukken
Spybot S&D Download hier
Zelfde systeem als ad-aware 6.0

Laat ff weten hoeveel die programma's gevonden hebben!
En even je pc opnieuw opstarten na het scannen met deze 2 programma's. 1 keer in de week is voldoende...
Ik gebruik McAfee Security center dat is:
Anti Virus
Firewall
Privacy Service

En er zit ook gelijk zo'n ad-aware dinges op, computer na het scannen al opnieuw opgestart e.d.! Niks lukt word er echt gek van :?

Rick
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Mijn ervaring is dat Ad-Aware lang niet alles pakt wat er aan spy ware etc op je pc staat.

Probeer dit programma eens: CWShredder; even naar het midden scrollen en dan downloaden.
http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html

Daarnaast kan je Spy Sweeper downloaden en laten draaien: http://www.spysweeper.com/download.html

En als laatst kan je deze er ook nog op zetten en laten draaien: http://www.pctools.com/spyware-doctor/
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Zal het eens even proberen.

Rick
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Skylighter schreef:je hebt er dus een paardje op staan! Je gebruikt Norton Antivirus oid?
Gebruik naast je gewone virusscanner ook 2 andere programma's!
Ad-Aware 6.0 Download hier
Chek eerst voor updates, dan op verder drukken
Spybot S&D Download hier
Zelfde systeem als ad-aware 6.0

Laat ff weten hoeveel die programma's gevonden hebben!
En even je pc opnieuw opstarten na het scannen met deze 2 programma's. 1 keer in de week is voldoende...
Ik gebruik McAfee Security center dat is:
Anti Virus
Firewall
Privacy Service

En er zit ook gelijk zo'n ad-aware dinges op, computer na het scannen al opnieuw opgestart e.d.! Niks lukt word er echt gek van :?

Rick
je hebt Ad-aware 6 geprobeerd? Wat ik wel vreemd vind, dat je het bestand launcher.exe nodig moet hebben. Als het goed is heb je dat niet nodig bij WMP... Je hebt toch niet op ongure sites gedownload? Pron?

Process File: launcher or launcher.exe
Process Name: Launcher
Description: Spyware application associated with DownloadWare.
Company: Intercort Systems (DownloadWare)
System Process: No
Security Risk ( Virus/Trojan/Worm/Adware/Spyware ): Yes
Common Errors: N/A
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ongure site's? Zal best eens kunnen ik ben niet de enigste op deze computer, dus ik weet niet wat de rest er allemaal achter spookt :-s.

Rick
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Skylighter schreef:Ongure site's? Zal best eens kunnen ik ben niet de enigste op deze computer, dus ik weet niet wat de rest er allemaal achter spookt :-s.

Rick
kan pron zijn, maar ook http://www.funnygames.com en dan een spelletje spelen... Naast het spelletje haal je ook allemaal andere meuk binnen. Had laatst 215 bestanden!!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ok iedereen bedankt voor de hulp, maar ik ben er zelf uitgekomen. Dom dat ik er niet eerder aan gedacht heb, heb systeemherstel gebruikt.. Alles doet het weer.

Wat mij betreft kan dit topic wel gesloten worden.


Rick
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Wat mij betreft kan dit topic wel gesloten worden.
Bij deze.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gesloten