Ciney Oktober 2011
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Ciney Oktober 2011
Zo mannen, wie is er geweest en wat heeft het opgeleverd?
Ben zelf niet geweest vanwege de afstand en andere verplichtingen. Altijd wel een leuke beurs, maar wel veel gedoe als je in de Randstad woont...
Foto's voor de sfeerimpressie zijn ook altijd welkom...
Groet, Kugel!
Ben zelf niet geweest vanwege de afstand en andere verplichtingen. Altijd wel een leuke beurs, maar wel veel gedoe als je in de Randstad woont...
Foto's voor de sfeerimpressie zijn ook altijd welkom...
Groet, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden!
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Re: Ciney Oktober 2011
Ben er geweest. Niet veel soeps.
Veel bodemvondsten wat er lagen wat ook nog eens ontiechelijk duur was, veel namaak. Tja en dan zag je nog paar vreemde figuren rondlopen. Nogal veel mensen die als paratroopers naar binnen kwamen, mensen met Russische petten op, Duitse petten, eentje in compleet Duits uniform... Helaas geen foto's. Tevens vond ik dat je er vrij snel dingen kon stelen ten nadele van de verkopers, had paar keer gewoon weg kunnen lopen met items omdat de verkopers niet oplette en een andere potentiële koper gingen helpen. Uiteraard heb ik de items gewoon netjes terug gegeven aan de verkopers.
Hier mijn aanwinsten:
- 3 US WWII 1943 dated M1 Carbine tasjes
- MG34/42 1941 gedateerd alu kistje
- US Tie
- Boek "Battle of the Bulge Thru The Lens"
- Boek "M-1 Helmet of the WW2 US GI"
Veel bodemvondsten wat er lagen wat ook nog eens ontiechelijk duur was, veel namaak. Tja en dan zag je nog paar vreemde figuren rondlopen. Nogal veel mensen die als paratroopers naar binnen kwamen, mensen met Russische petten op, Duitse petten, eentje in compleet Duits uniform... Helaas geen foto's. Tevens vond ik dat je er vrij snel dingen kon stelen ten nadele van de verkopers, had paar keer gewoon weg kunnen lopen met items omdat de verkopers niet oplette en een andere potentiële koper gingen helpen. Uiteraard heb ik de items gewoon netjes terug gegeven aan de verkopers.
Hier mijn aanwinsten:
- 3 US WWII 1943 dated M1 Carbine tasjes
- MG34/42 1941 gedateerd alu kistje
- US Tie
- Boek "Battle of the Bulge Thru The Lens"
- Boek "M-1 Helmet of the WW2 US GI"
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
- Nick.Dracu
- Lid
Gisteren ook eens weest gaan snuisteren,
Ik weet niet, vond het terug een gezellige boel daar, maar ik sluit me ook aan bij S1991 het gevaar op diefstal viel me ook op.
Mijn aanwinsten voor dit jaar:
Grtz,
Nick
Ik weet niet, vond het terug een gezellige boel daar, maar ik sluit me ook aan bij S1991 het gevaar op diefstal viel me ook op.
Mijn aanwinsten voor dit jaar:
Grtz,
Nick
- Mar10e
- Lid
Is toevallig ook bekend wanneer de volgende keer is?
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
- yente
- Lid
Altijd laatste zondag april en oktober.
Ik ben ook geweest. T was niet zo'n vruchtbare beurs.
Ik snap ook niet waarom mensen 'verkleed' naar een beurs komen? Diegene die daar rondlopen kennen wel de uniformen dus hen kan je niet echt imponeren.
Ook is dat van die diefstal opgevallen. Ik stond eens aan een kraampje en hoorde iets vallen, recht in iemand zijn draagtas dewelke op de grond stond. Hij hoorde het ook, maar de verkoper niet. En ze hebben het maar zo gelaten..
Mvg Yente
Ik ben ook geweest. T was niet zo'n vruchtbare beurs.
Ik snap ook niet waarom mensen 'verkleed' naar een beurs komen? Diegene die daar rondlopen kennen wel de uniformen dus hen kan je niet echt imponeren.
Ook is dat van die diefstal opgevallen. Ik stond eens aan een kraampje en hoorde iets vallen, recht in iemand zijn draagtas dewelke op de grond stond. Hij hoorde het ook, maar de verkoper niet. En ze hebben het maar zo gelaten..
Mvg Yente
Laatst gewijzigd door yente op 31 okt 2011, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
- yente
- Lid
Persoonlijk ben ik wel ferm tegen de hoge inkomprijs! Deze is al bijna elka jaar gestegen.
Mvg Yente
Mvg Yente
- Mar10e
- Lid
Dankje Dan zet ik 29 april 2012 in de agenda. Hopelijk kan ik dan wel een keer gaan.yente schreef:Altijd laatste zondag april en oktober.
Waarschijnlijk zien ze de beurs gewoon als een kans om weer eens hun uniform te dragen. Tenminste, dat is de enige reden die ik kan bedenken.yente schreef:Ik snap ook niet waarom mensen 'verkleed' naar een beurs komen? Diegene die daar rondlopen kennen wel de uniformen dus hen kan je niet echt imponeren.
Loopt er dan geen politie/beveiliging rond? Er moet toch een manier zijn om dat de volgende keer tegen te gaan?yente schreef: Ook is dat van die diefstal opgevallen. Ik stond eens aan een kraampje en hoorde iets vallen, recht in iemand zijn draagtas dewelke op de grond stond. Hij hoorde het ook, maar de verkoper niet. En ze hebben het maar zo gelaten..
Mvg Yente
- S1991
- Lid
- Contacteer:
@Mar10e, nee liep niet echt beveiliging rond of iets van politie. Is denk ik ook aan de verkopers zelf om op hun spullen te letten.
Als ik had gewild had ik zeker voor 200 euro of meer aan spullen kunnen meenemen daar. Maar goed aangezien ik hier niks voor voel om dit te doen heb ik ook de items netjes terug gegeven aan de verkopers en ook gezegd van let maar beter op je spullen want ik had het zo mee kunnen nemen.
Waren ze uiteraard blij mee dat ik dit hun zei en ook hun spullen netjes terug kreeg. Niet echt een manier om tegen te gaan lijkt me, is er druk daar en je hebt niet genoeg ogen en oren om alles in de gaten te kunnen houden.
Zou wel camera's hebben gehangen maar of dit klopt?
Als ik had gewild had ik zeker voor 200 euro of meer aan spullen kunnen meenemen daar. Maar goed aangezien ik hier niks voor voel om dit te doen heb ik ook de items netjes terug gegeven aan de verkopers en ook gezegd van let maar beter op je spullen want ik had het zo mee kunnen nemen.
Waren ze uiteraard blij mee dat ik dit hun zei en ook hun spullen netjes terug kreeg. Niet echt een manier om tegen te gaan lijkt me, is er druk daar en je hebt niet genoeg ogen en oren om alles in de gaten te kunnen houden.
Zou wel camera's hebben gehangen maar of dit klopt?
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
- Mar10e
- Lid
Om extra ogen te hebben, is het dus handig om er ook politie/beveiliging te hebben. Meestal is de verschijning van zo’n iemand in uniform ook vaak al voldoende om het stelen te laten.
Wat ze ook kunnen doen, is (hand)tassen niet toe laten. Dan kopen bezoekers hun eten en drinken maar binnen en zorgen de verkopers zelf voor tasjes. Het houdt het stelen niet helemaal wel tegen, maar misschien wel iets?
Als het stelen zo door blijft gaan, dan wil niemand daar meer staan
Wat ze ook kunnen doen, is (hand)tassen niet toe laten. Dan kopen bezoekers hun eten en drinken maar binnen en zorgen de verkopers zelf voor tasjes. Het houdt het stelen niet helemaal wel tegen, maar misschien wel iets?
- earlymb
- Moderator
- Ontvangen: 29 keer
- Contacteer:
Ik heb deze keer helemaal niets gekocht, ik was ook niet echt gericht naar iets op zoek. Ik ga er ook heen om met bekenden te kletsen en met genoegen te zien dat voorwerpen die ik al in de collectie heb in ieder geval niet minder waard zijn geworden.
Gejat wordt er altijd en overal en dat hou je toch niet tegen, maar het is vooral de eigen verantwoordelijkheid van de verkoper. Niet te veel rommel op je tafel en van die platte vitrines helpt al een hoop.
Grtn
David
Gejat wordt er altijd en overal en dat hou je toch niet tegen, maar het is vooral de eigen verantwoordelijkheid van de verkoper. Niet te veel rommel op je tafel en van die platte vitrines helpt al een hoop.
Grtn
David
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Van de prijs van het eten en drinken daar binnen werd je anders ook niet blij van hoor....Mar10e schreef:Om extra ogen te hebben, is het dus handig om er ook politie/beveiliging te hebben. Meestal is de verschijning van zo’n iemand in uniform ook vaak al voldoende om het stelen te laten.
Als ze dit idee van je willen toepassen betwijfel ik of er nog mensen daar heen gaan en dan ook daadwerkelijk iets kopen van eten of drinken. Was nu al behoorlijk duur...
- yente
- Lid
Volledig eens met S1991 !
Mvg Yente
Mvg Yente
persoonlijk vind ik het een beetje vreemd dat je kijkt of iets te stelen valt (ook al is de intentie om de daad uit te voeren er niet). Op iedere beurs waar ik ben geweest is altijd die mogelijkheid, echter in de verzamelaarwereld hoor je gewoon als een gezellige kliek met elkaar om te gaan.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- Mar10e
- Lid
Noem eens een evenement/beurs waar het eten en drinken niet asociaal duur is...S1991 schreef:Van de prijs van het eten en drinken daar binnen werd je anders ook niet blij van hoor....Mar10e schreef:Om extra ogen te hebben, is het dus handig om er ook politie/beveiliging te hebben. Meestal is de verschijning van zo’n iemand in uniform ook vaak al voldoende om het stelen te laten.
Als ze dit idee van je willen toepassen betwijfel ik of er nog mensen daar heen gaan en dan ook daadwerkelijk iets kopen van eten of drinken. Was nu al behoorlijk duur...
En als ze het gaan toepassen, dan kan je de dieven de schuld geven. Er is namelijk altijd een klein groepje dat het verpest voor de rest als er bepaalde maatregelen genomen moeten worden dat voor de onschuldige ook niet leuk is.
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Ten eerste ik keek niet of er iets te stelen viel, het viel me gewoon op dat de verkopers gewoon naar andere eventuele kopers gingen terwijl ik nog met hun materiaal in mijn handen stond.sobel schreef:persoonlijk vind ik het een beetje vreemd dat je kijkt of iets te stelen valt (ook al is de intentie om de daad uit te voeren er niet). Op iedere beurs waar ik ben geweest is altijd die mogelijkheid, echter in de verzamelaarwereld hoor je gewoon als een gezellige kliek met elkaar om te gaan.