Zware mishandeling op camping Rock Werchter...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Zware mishandeling op camping Rock Werchter...

Bericht door Die andere Timo »

Nederlander levengevaarlijk gewond geraakt. Hij klaagde over geluidsoverlast bij zijn buren met als gevolg dat een groep van ca. 10 man hem aanviel en zijn halsslagader doorsneden. Vrienden konden hem snel ontzetten. Volgens hulpverleners heeft dit zijn leven gered want hij lag dood te bloeden. De politie arresteerde tien verdachten, waaronder enkele beroepsmilitairen.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Re: Zware mishandeling op camping Rock Werchter...

Bericht door Glenn Janssens »

Die andere Timo schreef: De politie arresteerde tien verdachten, waaronder enkele beroepsmilitairen.
Heel erg wat er gebeurt is en zeker niet goed te keuren.
Maar die vermelding dat er weer eens militairen bij zijn is weer typisch en daar krijg ik het schijt van.
Wat waren de andere beroepen? Treinconducteur,stempelaar ofzo?
Als een bakker iemand mishandeld staat er daar niks in van zijn beroep,maar hoho als het een militair of para is word die 'titel' in het lang en breed uitgesmeert.
Dit moest me effe van het hart.
En nogmaals,ik keur dit ten strengste af wat er gebeurt is,een schande.

Adrian.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Ben ik het niet mee eens. Militairen hebben, net als politieagenten, leraren, politici e.d., een voorbeeldfunctie. Dit zijn daarom de beroepsgroepen die een "extra vermelding" krijgen als ze over de schreef gaan.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Idd, een militair is getraint om met kritieke situaties en dergelijke om te gaan. Hij moet de kalmte kunnen bewaren en zeker in een situatie als deze had juíst een militair het anders op moeten lossen.

Deze lui mogen van mij dan ook de zwaarste straf krijgen die er is en oneervol ontslag uit het leger...

Overigens te triest voor woorden dat je tegenwoordig al de keel doorgesneden wordt als je komt klagen over geluidsoverlast....

Dit is overigens de tweede al deze week. Vorige week is namelijk een Bosnisch vrouwtje door een man vermoord in Leidschendam. Haar keel werd voor de ogen van haar kinderen en diverse jongeren uit de buurt doorgesneden. Dit gebeurde op de derde etage van een flat en deze fijne man duwde haar daarna met haar hoofd over de reling. Het gebouw was wit, dus je kan je wel voorstellen hoe het er daar uit heeft gezien.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Idd echt te triest voor woorden, steeds vaker hoor je dat mensen in elkaar geslagen/mishandeld worden als ze een beroep doen op de normen en waarden. Maar dat ze dan een bewuste poging doen om je je leven te ontnemen.. eerlijk waar, dit gaat echt verder dan ik me voor kon stellen..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ik ben tegen ZINLOOS geweld.


Rick
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Die andere Timo schreef:Ben ik het niet mee eens. Militairen hebben, net als politieagenten, leraren, politici e.d., een voorbeeldfunctie. Dit zijn daarom de beroepsgroepen die een "extra vermelding" krijgen als ze over de schreef gaan.
er word ook geregeld gezegt dat er bijv. 3 marokanen bij zaten, maar als het blanken zijn hoor je er ook niets van...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Dat komt omdat Marrokanen ook een voorbeeldfunctie hebben. :wink:
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

haha :)

Edit Martijn: Ik vind dat je dit niet kunt zeggen! Wat je hier zei is puur gebaseerd op je eigen ervaringen en gedachten. Je zegt het hier als feit terwijl dat puur een mening is. Ik haal dit stukje tekst weg, omdat dit topic anders in een allochtonendiscussie ontaardt en dat is niet de bedoeling.
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Zelfde als in Den Haag. Daar is het grootste gedeelte allochtoon. En de grootste groep daarvan zijn de Marokanen. Dus die groep leeft het meest bij de bevolking als het gaat om criminaliteit. En daarom hebben zij wellicht een voorbeeldfunctie inderdaad. Een voorbeeldfunctie om uit te vinden hoe met gedrag om te gaan, dat volgens Westerse normen crimineel is, maar in Marokaanse normen, de gewoonste zaak van de wereld is.

(informatie komt uit onderzoeken van onder andere het CBS en Politie Haaglanden en is dus niet mijn persoonlijke mening...)
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

ernstig weer
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Back on topic anders gaat-ie dicht.
Voor discussies over minderheden in de samenleving, voorbeeldfuncties van militairen etc. verwijs ik jullie graag door naar Discussiëren.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Tsja, wat onzinnig dat mensen een topic over mishandeling tijdens Rock Werchter door o.a. militairen in no time ombuigen in een platform om hun (voor)oordelen over minderheden te etaleren. Belachelijk.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

ach ja, er zit een groot verschil tussen feiten en meningen. Maarja, terug ontopic!! :)
(voor)oordelen over minderheden te etaleren
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Het slachtoffer was trouwens van Nederlandse Nationaliteit, van de 10 man die mee naar bureau waren genomen zitten er nog 9 vast.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gesloten