Zware mishandeling op camping Rock Werchter...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Miesjel schreef:Het slachtoffer was trouwens van Nederlandse Nationaliteit.
Daar begon de thread mee...
Die andere Timo schreef:Nederlander levengevaarlijk gewond geraakt.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Betreurenswaardige zaak, eender dooor wie dit midrijf gepleegd is. En over dat steeds wederkerende "het zijn weeral beroepsmilitairen": Overal zitten wel rotte appels tussen, wie vermeld wordt hangt af van wat de persagentschappen het meest sensatiegericht vinden.
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

jah maar als beroepsmilitairen met vrienden aan het hangen zijn, teveel op hebben, beetje opgehitst zijn, etc.. dan willen ze ook nog wel is verkeerde dingen doen!
het zijn ook maar mensen!
*niet dat het dan goed gesproken word, maar ik vind dat je niet te veel de nadruk moet leggen op dat het beroepsmilitairen zijn*



post 400 :)
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Bericht door barry »

Het schijnt zo te zijn dat de verdachten geen eens kaartjes voor het festival hadden en dus alleen maar op de camping stonden om zoveel mogelijk lawaai te maken................verder schijnt de keel van de Nederlander op een aardig professionele manier doorgesneden te zijn.
-F.U.B.A.R-
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik ben net terug van Werchter ;
Echt verschrikkelijk wat daar gebeurd is, en ik was er behoorlijk niet goed van omdat het dan nog op mijn camping gebeurd is. De daders zaten met hun tenten enkele tientallen meters van mij :/
Ik heb niets gemerkt op het moment zelf (weet iemand om hoe laat precies het gebeurd is ?) maar dit is echt misselijk.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

@ adrian ik denk dat ze bedoelen met militairen dat die misschien wel beter zouden moeten weten die hebben meestal meer disipline dan andere mensen

Ik geef de normale militairen niet de schuld maar wel mensen die zo met hun training omgaan
Starting up again
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Tis gewoon poging tot moord..als militair hoor je de burgerbevolking te beschermen en niet te kelen.

Oja..als het een miltair was he?..want dat weet ik niet zeker
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Dan ben je toch niet goed in je hoofd als je zoiets doet :? Als je ff gaat klagen over de geluids overlast word ineens in je nek gestoken.Deze mensen zouden levenslang moeten krijgen(Die die man heeft neergestoken).
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Aan alle mensen die vinden dat het slechts "sensatie" is om te vermelden dat het militairen waren of dat er tussen de militairen nu eenmaal ook "rotte appels" zitten:

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Jullie gaan voorbij aan verschillende punten. Ze mogen hun training nooit misbruiken op een dergelijke manier. Zoals politieagenten, leden van schietverenigingen, judokas, boksers e.d. dit niet mogen. Daar komt bij dat ze als beroepsmilitairen een voorbeeldfunctie hebben. Ze dienen de bevolking te beschermen. Ze horen, in feite, in het nieuws te komen omdat ze buiten diensttijd een moord wisten te voorkomen, niet omdat ze moorden plegen. Op de manier die ze nu weer op Rock Werchter toonden zijn ze een schandvlek die het hele leger in discrediet brengen en niet slecht "rotte appels" die er "nu eenmaal tussen zitten." Dus harder aanpakken dan niet-militaire daders. En natuurlijk moeten de media in dit geval specifiek melding maken van het beroep van de verdachten. Zoals dit ook het geval is als politieagenten, politici of andere mensen met een voorbeeldfunctie zo'n midaad zouden begaan. Als signaal voor hun collega's dat dit niet kan.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Vandaag is aan het licht gekomen dat het slachtoffer zélf aanstoker was van het conflict. Zelfverdediging is dus goed mogelijk.

Het zijn weer die Nederlanders...
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Áltijd weer die Nederlanders... Het zou verbóden moeten worden...

:D
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Bericht door barry »

antwerpx schreef:Vandaag is aan het licht gekomen dat het slachtoffer zélf aanstoker was van het conflict. Zelfverdediging is dus goed mogelijk.
Bron???
antwerpx schreef:Het zijn weer die Nederlanders...
Ook jij kan tever gaan he :wink:.
-F.U.B.A.R-
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Bron TV1 Journaal.

Dat laatste was om even aan te tonen hoe snel men aan negatieve beeldvorming kan doen. Maar dat hadden jullie wel door, ondanks jullie nationaliteit? :lol:
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Bericht door barry »

antwerpx schreef: Dat laatste was om even aan te tonen hoe snel men aan negatieve beeldvorming kan doen. Maar dat hadden jullie wel door, ondanks jullie nationaliteit? :lol:
Natuurlijk, vandaar mijn smiley. Al heeft de Nederlandse pers voor zover ik weet nog steeds een andere mening over het hele gebeuren.........
-F.U.B.A.R-
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

bij ons zeiden ze dat hij ging klagen over het geluid en een busje in werd getroken om daarna zijn slag ader door te snijden
Starting up again
Gesloten