Zware mishandeling op camping Rock Werchter...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Zelfverdediging? Met tien man op één "aanstichter" duiken en zijn keel doorsnijden? Volgens het Nederlandse nieuws zijn nog twee verdachten in hechtenis en ze hebben het nogsteeds over het mishandelen van een jongen die ging klagen over geluidsoverlast
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Het slachtoffer is wel al buiten levensgevaar.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Als er nog maar 2 verdachten in hechtenis zijn zullen er geen 10 man op zijn gedoken lijkt mij...

Ik zeg verder alleen maar wat het TV1 nieuws bracht
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Die andere Timo schreef:Zelfverdediging? Met tien man op één "aanstichter" duiken en zijn keel doorsnijden?
Was je daarvan getuige?
Feiten of bronnen graag.

Adrian.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik zat op die camping en daar werd verteld dat één iemand die gast in het busje gesleurd heeft en het daar gedaan heeft, ze zullen er wel niet met tien op gevlogen zijn ... maarja zo'n dingen worden wel eens verdraaid.
Naar mijn mening moet er toch wel wat gedaan worden aan beveiliging op de camping zelf ; op de wei en de straat was die zeer goed maar op de camping niets van security te bespeuren. Dat krapuul met kaalgeschoren hoofden en legerbroeken voelde zich er waarschijnlijk helemaal de baas.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

echt ongelofelijk dat ze je keel doorsnijden, ik hoop dat die gasten lang achter de tralies kunnen gaan zitten want dit is echt ziek!
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

antwerpx schreef:Als er nog maar 2 verdachten in hechtenis zijn zullen er geen 10 man op zijn gedoken lijkt mij...
...Het Nederlandse nieuws (teletext) spreekt van tien betrokkenen, waarvan twee nog vast zitten
Ik zeg verder alleen maar wat het TV1 nieuws bracht
...En ik wat de Nederlandse nieuwsdiensten brengen
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Adrian schreef: Was je daarvan getuige?
Feiten of bronnen graag.
...Tsja, ik zeg dat het over het Nederlandse nieuws gaat maar dat knip je uit je quote van mijn bericht :roll:
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Bericht door barry »

Ok, dan zal ik maar eens een quote geven met bronvermelding:
Nederlander keel doorgesneden
Door Peter Groenendijk

Een dronken Vlaamse militair heeft gisternacht de keel doorgesneden van de 30-jarige Nederlander Harm van den Broek. Dat gebeurde tijdens het Belgische festival Rock Werchter. Het slachtoffer is inmiddels buiten levensgevaar, maar zijn stembanden zijn ernstig beschadigd.

Van den Broek, een bouwvakker uit Mariahout in Noord-Brabant, had zaterdag zijn tentje opgeslagen op de camping naast het festivalterrein. Naast zijn tent stond een grote camper met daarin tien Vlamingen. Zij draaiden tot diep in de nacht harde muziek. Toen Van den Broek voor de derde maal daarover klaagde, pakten de Vlamingen hem op. Ze sleurden hem naar een busje, waar zijn keel werd doorgesneden. Vrienden brachten hem direct naar een hulppost, vanwaar hij naar een ziekenhuis werd vervoerd.

,,Gelukkig hebben zijn vrienden hem snel kunnen bevrijden. Anders was hij wellicht ter plaatse overleden'', aldus een woordvoerder van het parket in Leuven. Twee uur lang vochten Leuvense artsen voor Van den Broeks leven. Om vier uur stelden ze vast dat hij buiten levensgevaar was. Tien verdachten werden gisteren in de loop van de dag aangehouden, één werd later vrijgelaten. De militair zal poging tot doodslag ten laste worden gelegd.

De ouders en broer van Van den Broek reisden na het horen van het nieuws direct naar Leuven. Artsen hopen de schade aan onder meer zijn stembanden te kunnen herstellen, maar zekerheid daarover is er nog niet.

Volgens een goede vriend is Van den Broek een ervaren festivalganger. ,,Hij gaat al jaren naar elk rockfestival dat er is: Pinkpop, Lowlands, noem maar op. Harm is een aardige vent die niemand kwaad zal doen. Het is diep triest dat dit hem moet overkomen. En dat op een festival dat bedoeld is om lol te hebben.''

Rock Werchter wordt elk jaar bezocht door 10.000 tot 15.000 Nederlanders. Tijdens het festival bestaat soms wel wat rivaliteit tussen Vlaamse en Nederlandse bezoekers, maar tot incidenten heeft dat nog nooit geleid. Festivalorganisator Herman Schueremans wil maatregelen nemen om ernstige incidenten in de toekomst te voorkomen. ,,Ik wil dat op de campings voortaan alleen nog festivalbezoekers staan, en geen figuren met grote campers en stereo's. De verdachten hadden geen kaartjes voor het festival en kwamen dus alleen om herrie te schoppen op de camping. Hopelijk wil de politie ons helpen om dit voortaan te voorkomen.'' De camping valt niet onder de verantwoordelijkheid van de festivalorganisatie. Volgens Schueremans, behalve festivalorganisator ook Vlaams parlementslid, is het leven van het slachtoffer mede gered dankzij de aanwezigheid van vele hulpposten op het festivalterrein. ,,Dat doet me tenminste nog deugd. Verder is dit een diep triest incident.''
Bron: Algemeen Dagblad
-F.U.B.A.R-
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Bedankt voor de bron Barry. Al is de conclusie dat ze "dus alleen om herrie te schoppen op de camping" kwamen wat kort door de bocht. Veel mensen die geen kaartje kunnen bemachtigen komen gewoon voor de gezelligheid op zo'n camping.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Thanks Barry.
Nu weten we iets meer.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Het schijnt dat die kerel in een Vlaamse vlag gekleed was, kan dus wel wat met de spanningen Nederland-België te maken hebben :|
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

dat zal toch wel mee vallen?
lijkt me
maar misschien ook niet
Starting up again
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Tim schreef:Het schijnt dat die kerel in een Vlaamse vlag gekleed was, kan dus wel wat met de spanningen Nederland-België te maken hebben :|
Welke spanningen?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Tsja, welke spanningen indeed. Zijn die er dan?

Overigens, welke bron spreekt over die Vlaamse vlag?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gesloten