Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Betreurenswaardige zaak, eender dooor wie dit midrijf gepleegd is. En over dat steeds wederkerende "het zijn weeral beroepsmilitairen": Overal zitten wel rotte appels tussen, wie vermeld wordt hangt af van wat de persagentschappen het meest sensatiegericht vinden.
jah maar als beroepsmilitairen met vrienden aan het hangen zijn, teveel op hebben, beetje opgehitst zijn, etc.. dan willen ze ook nog wel is verkeerde dingen doen!
het zijn ook maar mensen!
*niet dat het dan goed gesproken word, maar ik vind dat je niet te veel de nadruk moet leggen op dat het beroepsmilitairen zijn*
Het schijnt zo te zijn dat de verdachten geen eens kaartjes voor het festival hadden en dus alleen maar op de camping stonden om zoveel mogelijk lawaai te maken................verder schijnt de keel van de Nederlander op een aardig professionele manier doorgesneden te zijn.
Ik ben net terug van Werchter ;
Echt verschrikkelijk wat daar gebeurd is, en ik was er behoorlijk niet goed van omdat het dan nog op mijn camping gebeurd is. De daders zaten met hun tenten enkele tientallen meters van mij
Ik heb niets gemerkt op het moment zelf (weet iemand om hoe laat precies het gebeurd is ?) maar dit is echt misselijk.
Dan ben je toch niet goed in je hoofd als je zoiets doet Als je ff gaat klagen over de geluids overlast word ineens in je nek gestoken.Deze mensen zouden levenslang moeten krijgen(Die die man heeft neergestoken).
Aan alle mensen die vinden dat het slechts "sensatie" is om te vermelden dat het militairen waren of dat er tussen de militairen nu eenmaal ook "rotte appels" zitten:
Daar ben ik het totaal niet mee eens. Jullie gaan voorbij aan verschillende punten. Ze mogen hun training nooit misbruiken op een dergelijke manier. Zoals politieagenten, leden van schietverenigingen, judokas, boksers e.d. dit niet mogen. Daar komt bij dat ze als beroepsmilitairen een voorbeeldfunctie hebben. Ze dienen de bevolking te beschermen. Ze horen, in feite, in het nieuws te komen omdat ze buiten diensttijd een moord wisten te voorkomen, niet omdat ze moorden plegen. Op de manier die ze nu weer op Rock Werchter toonden zijn ze een schandvlek die het hele leger in discrediet brengen en niet slecht "rotte appels" die er "nu eenmaal tussen zitten." Dus harder aanpakken dan niet-militaire daders. En natuurlijk moeten de media in dit geval specifiek melding maken van het beroep van de verdachten. Zoals dit ook het geval is als politieagenten, politici of andere mensen met een voorbeeldfunctie zo'n midaad zouden begaan. Als signaal voor hun collega's dat dit niet kan.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
antwerpx schreef:
Dat laatste was om even aan te tonen hoe snel men aan negatieve beeldvorming kan doen. Maar dat hadden jullie wel door, ondanks jullie nationaliteit?
Natuurlijk, vandaar mijn smiley. Al heeft de Nederlandse pers voor zover ik weet nog steeds een andere mening over het hele gebeuren.........