Tour 2004

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten

Wie wint dit jaar de Tour de France?

Lance Armstrong
20
63%
Jan Ullrich
3
9%
Iban Mayo
0
Geen stemmen
Tyler Hamilton
1
3%
Roberto Heras
0
Geen stemmen
Gilberto Simoni
1
3%
Ander...
7
22%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Zucht Timo,
Ten eerste was "half Belgische zege" bedoeld op de Belgische ploeg. Alle mensen rond hem, verzorgers, mensen die hem steunen, mensen die hem naar de top helpen, zijn Belgen. Alleen al daarom is dit een half-Belgische zege. Daarbij komt nog dat McEwen zelf helemaal ingeburgerd is in België.

En als je mijn vergelijking met de "snel-Belg-wet" helemaal objectief bekijkt (zonder al op voorhand te menen dat ik de racist wil uithangen) weet je maar al te goed dat ik gelijk heb.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Numb schreef:Wielrennen is toch saai? Altijd hetzelfde? Mensen die om ter'tsnelst fietsen...
EN met voetbal lopen ze met z'n allen een beetje achter een bal aan te hollen En bij Forumule 1 rijden ze alleen maar rondjes En bij tennis slaan ze een beetje tegen een bal enz enz. :P

Nee is juist interessant, is misschien wel de zwaarste sport die er is, helemaal in de berg etappes, super man om te zien hoe hard ze nog die berg op fietsen
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Tim schreef:Zucht Timo,
Ten eerste was "half Belgische zege" bedoeld op de Belgische ploeg. Alle mensen rond hem, verzorgers, mensen die hem steunen, mensen die hem naar de top helpen, zijn Belgen. Alleen al daarom is dit een half-Belgische zege. Daarbij komt nog dat McEwen zelf helemaal ingeburgerd is in België.
Zucht Tim, ik heb het niet over McEwen maar over de Belgische gewoonte in het algemeen om iemand heel snel als Belg te beschouwen zodra hij of zij succesvol is.
En als je mijn vergelijking met de "snel-Belg-wet" helemaal objectief bekijkt (zonder al op voorhand te menen dat ik de racist wil uithangen) weet je maar al te goed dat ik gelijk heb.
...Nogmaals, het boeit mij niet en het heeft ook niets met wielrennen temaken.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Amstrong, ik gun het hem nog steeds
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Die andere Timo schreef:Zucht Tim, ik heb het niet over McEwen maar over de Belgische gewoonte in het algemeen om iemand heel snel als Belg te beschouwen zodra hij of zij succesvol is.
Dat is geen typische Belgische gewoonte. Herinner het Groot Dictee der Nederlandse taal...


Wielrennen vind ik zovele malen interessanter dan voetbal, als je de sport even beu bent kan je nog steeds naar de mooie landschappen kijken, dat is een luxe die bij voetbal niet bestaat.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Die andere Timo schreef:Zucht Tim, ik heb het niet over McEwen maar over de Belgische gewoonte in het algemeen om iemand heel snel als Belg te beschouwen zodra hij of zij succesvol is.
Het gaat voor mij wel om McEwen omdat je je ongenoegen uit over het feit dat ik de zege van McEwen half-Belgisch noem. Dan is het maar normaal dat ik dat beargumenteer.
Maar goed, terug ontopic ;
Jammer dat Boonen niet helemaal kon doorsprinten (had mss beter het wiel van McEwen gepakt). En waar zit die Petacchi nu toch steeds ?
Wel een half-Belgische gele trui, maar het is een magere troost :P :wink:
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Hmmm, genetisch is het dan nog meer een Schotse gele trui :W Maar serieus, hij is geboren in Australië en heeft een Australische licentie. Dan kun je hoog en laag springen, het is een Australiër dus geen halve Belg.

Je argument dat de ploeg Belgisch is gaat ook niet op. Er rijden Hollanders in, is het dan plotseling voor enkele procenten een Nederlandse gele trui?

En het gaat mij dus niet specifiek om McEwen maar om een algemene Belgische gewoonte die hier weereens opduikt door het succes van McEwen.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Hoe je het ook went of keert hij is en blijft een "Aussie" 8)


Rick
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Echt K*T dat Iban Mayo is gevallen!!! Hij had zeker mee kunnen doen voor de winst, maar dat kan ie nu wel vergeten :(
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Nou in de achtervolging hebbben de mannen van Euskatel nu ook weer niet echt doorgereden, als ze samen met CA een mooi treintje op poten hadden gezet, hadden ze misschien nog terug gekomen.

Rick
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Euskatel niet echt doorgereden? De longen uit hun lijf maar op die twee Baleares renner na wilde niemand meewerken, ook Credit Agricole niet.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Toen ze Mayo terugbrachten in de 2de groep wel, maar toen ze in de 2de groep zaten niet echt doorgereden.


Rick
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Hoe kom je erbij. Ze reden de benen uit hun lijf maar konden niet harder. Is ook niet de specialiteit van deze klimmers, achtervolgen over dit soort wegen. Het was Euskatel tegen Postal, T-Mobile, Phonak en Liberty. Toen de finish naderde namen vervolgens de Gerolsteiners en Fassa's het over in voorbereiding op de sprint waardoor het nog harder ging terwijl de Euskatels er toen al helemaal door zaten. Daarom liep het in de laatste tien kilometer nogmeer op.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

jep, ben het met je eens andere Timo
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ieder zo z'n mening :-).


Rick
Gesloten