Tour 2004

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten

Wie wint dit jaar de Tour de France?

Lance Armstrong
20
63%
Jan Ullrich
3
9%
Iban Mayo
0
Geen stemmen
Tyler Hamilton
1
3%
Roberto Heras
0
Geen stemmen
Gilberto Simoni
1
3%
Ander...
7
22%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Diegene die vooraan reden voor Mayo hebben zich voluit gegeven, je zag ze zo hard afzien op het einde. Alleen was de achtervolging niet genoeg georganiseerd, Mayo zelf heeft bvb niet meegereden denk ik (zou hij beter wel gedaan hebben als het er slecht begon uit te zien), en ze hebben niemand kunnen aanzetten om mee te helpen.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Wie me ook tegenvielen in de achtervolging waren Thor Hushovd en Moreau, zei reden eigenlijk niet mee... Alleen laatste eind hebben ze ook gereden. Moreau kan zijn klassement nu ook wel vergeten.


Rick
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Klopt, de hele trui hielt zich helemaal achterin. Flauw was dat.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Nee, dit zijn feiten.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Die andere Timo schreef:Nee, dit zijn feiten.
Ookal zijn het feiten, dan kan het nog steeds flauw zijn :lol:


Rick
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Die andere Timo schreef:Nee, dit zijn feiten.
Ik zie het nut niet echt in van die opmerking :/
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Ik wel. Mijn opmerking slaat op...
Skylighter schreef:Ieder zo z'n mening
Als het een feit is dat ze er alles aan gedaan hebben om terug te komen (dat zeggen alle betrokkenen zelf namelijk ook) en als het een feit is dat ze niet terug konden komen omdat ze het af moesten leggen tegen een collectief van de ploegen van de andere klassementsrenners en later de ploegen van de sprinters, dan is het onzin om te zeggen dat ieder z'n mening heeft. Dat is in feite de standaard reaktie op dit forum als mensen geen verdere argumenten voor hun standpunt hebben. Natuurlijk heeft ieder een mening, maar feiten zijn feiten. Als ik hier beweer dat de wereld plat is en Skylighter komt met feiten over de ronde aarde, dan kan ik ook wel zeggen dat ieder z'n mening heeft maar dat slaat dan ook nergens op :roll:
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Tim schreef:Diegene die vooraan reden voor Mayo hebben zich voluit gegeven, je zag ze zo hard afzien op het einde. Alleen was de achtervolging niet genoeg georganiseerd,
...en dat moet je kunnen. Het is al tientallen jaren een gegeven dat de klimmersploegen dit niet kunnen, Dat zie je met de Basken maar vroeger al met de Colombianen.
Tim schreef:Mayo zelf heeft bvb niet meegereden denk ik (zou hij beter wel gedaan hebben als het er slecht begon uit te zien),
...dat heeft hij wel. Hij draaide mee in dat niet goed georganiseerde molentje...
Tim schreef:en ze hebben niemand kunnen aanzetten om mee te helpen.
...De Baleares renner hielpen mee, de rest niet. Agricole moet dat natuurlijk zelf weten. Hushovd had er geen belang bij omdat hij de volgende dag de trui toch kwijt zou raken in de ploegentijdrit en omdat hij beter krachten kan sparen voor de bergen. Hij is geen klassementsrenner en gaat het al moeilijk genoeg krijgen om Parijs te halen. Moreau is in naam de klassementsrenner maar mist de vorm (leeftijd?) dat zag je al in de proloog. En wat zat er verder? Moet Knaven ze terugbrengen? Of Erik Dekker? Moerenhout? Die hebben daar totaal geen belang bij omdat ze dan ook enkele sprinters terugbrengen of nutteloos energie verbruiken.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Die andere Timo schreef:Ik wel. Mijn opmerking slaat op...
Skylighter schreef:Ieder zo z'n mening
Als het een feit is dat ze er alles aan gedaan hebben om terug te komen (dat zeggen alle betrokkenen zelf namelijk ook) en als het een feit is dat ze niet terug konden komen omdat ze het af moesten leggen tegen een collectief van de ploegen van de andere klassementsrenners en later de ploegen van de sprinters, dan is het onzin om te zeggen dat ieder z'n mening heeft. Dat is in feite de standaard reaktie op dit forum als mensen geen verdere argumenten voor hun standpunt hebben. Natuurlijk heeft ieder een mening, maar feiten zijn feiten. Als ik hier beweer dat de wereld plat is en Skylighter komt met feiten over de ronde aarde, dan kan ik ook wel zeggen dat ieder z'n mening heeft maar dat slaat dan ook nergens op :roll:
Ze hadden best wel beter kunnen rijden, ik vind dat Mayo in dit geval zelf ook mee had moeten rijden, maar dat is mening hé :wink: . Maar mij hoef je niet veel wijs te maken over koersen hoor, want dat doe ik namelijk zelf ook :)


Rick
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Skylighter schreef:Ze hadden best wel beter kunnen rijden, ik vind dat Mayo in dit geval zelf ook mee had moeten rijden,
vanwaar steeds die veronderstelling dat hij dat niet gedaan heeft? Alle media zeggen van wel, dus waarom zeg jij van niet?
Skylighter schreef:maar dat is mening hé :wink: . Maar mij hoef je niet veel wijs te maken over koersen hoor, want dat doe ik namelijk zelf ook :)
...waarom toon je hier dan totale onkunde op dat gebied? Waarom heb je niet door wat er gebeurde met Euskatel tegen die andere ploegen? Overigens, zelf koersen is geen bewijs van kunde. Als ik op een blokfluit speel doe ik niemand een plezier, toch kan ik dan zeggen dat dat zelf ook doe.

Groeten van een collega-wielrenner
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ik weet niet welke media jij gelezen/gezien/gehoord heb, maar wat ik gehoord heb reden ze niet de volle 100% door. Dat valt ook best wel te begrijpen, omdat de net 3 km voor de kasseien die valpartij krijgen. En aangezien het Spanjaarden zijn, die al helemaal niet van kasseien houden (behalve Flecha dan) zal er toen wel wat geknapt zijn bij hun mentaal. En tuurlijk die andere ploegen reden door om Euskatel de grond in te rijden, maar dan kan Euskatel zelf nog wel niet 100% doorrijden.
Ik vind dat je als kopmannen in de achtervolging zelf toch ook de verantwoordelijkheid moet nemen om mee te helpen in de achtervolging, maar dat deden Hushovd, Moreau, Mayo, Zubeldia en Mentchov niet, dat bewijst toch maar vind ik dat ze zichzelf er al (gedeeltelijk) hadden bij neergelegd.

Vandaag zijn Petachhi en Cippo niet meer opgestapt, wel jammer.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Jij leest echt andere bronnen dan ik
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Die andere Timo schreef:Jij leest echt andere bronnen dan ik
Blijkbaar wel.
Maar laten we nu maar ophouden met deze discussie en ons weer richten op de rest van de tour. :wink:


Rick
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Ok,wie wint de etappe van vandaag?
Tom Boonen?
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Mark lotz :P
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gesloten