Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzamelen?
-
- Lid
Re: Wie gelooft er in wat? En hoe gaat dat samen met verzame
Als blijkt dat God bestaat dan ga ik er gewoon in geloven, ik ga geen dingen ontkennen als ik het wel beter weet. Ik zou hem vereren en leven volgens de Bijbel, want als de hemel bestaat zou ik liefst daar naartoe gaan en niet naar de hel of het vagevuur.
-
- Lid
Het eerbetoon is een soort vorm van dankbaarheid dat mensen hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid.Aan de topicstarter: ik snap het verband niet goed tussen jouw geloof en de reden dat je verzamelt. Ook atheïsten kunnen verzamelen uit eerbetoon. Op welke manier zou het geloof dit kunnen beïnvloeden?
Ik zie hierin een link naar het geloof in Jezus, namelijk dat Hij Zijn leven heeft gegeven om ons te bevrijden/los te maken van de zonde.
Behalve deze link zie ik nog meer links tussen Jezus en de tweede wereldoorlog.
Amerikaans is mijn verzamelgebied, omdat ik contact heb met Amerikaanse veteranen.
Ik heb ook wel Britten ontmoet, maar Amerika heeft toch een soort aantrekkingskracht.
Dat komt waarschijnlijk door alle films die ik gezien heb, waarin vooral de Amerikanen als hoofdpersoon naar voren komen.
Denk aan Saving Private Ryan, Saints and Soldiers, Band of Brothers en ook veel documentaires over D-day, Market Garden en het Ardennen offensief
US GI Jacob DeShazer: 'If you declare with your mouth, “Jesus is Lord,” and believe in your heart that God raised him from the dead, you will be saved.' (Rom10:9)
- yente
- Lid
Het is niet omdat deze films door massaproductie gemaakt zijn en dus bijna altijd amerikaans dat er geen andere helden waren...wo2 collector schreef:Het eerbetoon is een soort vorm van dankbaarheid dat mensen hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid.Aan de topicstarter: ik snap het verband niet goed tussen jouw geloof en de reden dat je verzamelt. Ook atheïsten kunnen verzamelen uit eerbetoon. Op welke manier zou het geloof dit kunnen beïnvloeden?
Ik zie hierin een link naar het geloof in Jezus, namelijk dat Hij Zijn leven heeft gegeven om ons te bevrijden/los te maken van de zonde.
Behalve deze link zie ik nog meer links tussen Jezus en de tweede wereldoorlog.
Amerikaans is mijn verzamelgebied, omdat ik contact heb met Amerikaanse veteranen.
Ik heb ook wel Britten ontmoet, maar Amerika heeft toch een soort aantrekkingskracht.
Dat komt waarschijnlijk door alle films die ik gezien heb, waarin vooral de Amerikanen als hoofdpersoon naar voren komen.
Denk aan Saving Private Ryan, Saints and Soldiers, Band of Brothers en ook veel documentaires over D-day, Market Garden en het Ardennen offensief
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
-
- Lid
Net daarom dat ik naar Duits ben gegaan, "Altijd weer die Amerikanen"
wo2 collector schreef:De reden dat ik dit topic starte, en verdeelde in 2 onderwerpen is:
Ik ben pas anderhalve maand actief op het forum, en wil graag kijken hoe het werkt enzovoort.
Het geloven vind ik zelf een boeiend en interessant onderwerp.
Het militaria verzamelen is om jullie een beetje te leren kennen.
Zullen we bij deze ook afspreken dat we niet gaan discussiëren over overtuigingen, opvattingen van de ander?
Kritische vragen stellen mag wel vind ik.
Waarom niet? Kritische vragen lokken een reactie uit dus een discussie. Daarnaast vind ik dat als je openlijk je mening uit over je geloof of opvatting dit juist een discussie punt moet zijn! Ander zou je mogen zeggen wat je wil en wij maar braaf ja knikken.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
-
- Lid
Oké, dat ben ik met je eens.Waarom niet? Kritische vragen lokken een reactie uit dus een discussie. Daarnaast vind ik dat als je openlijk je mening uit over je geloof of opvatting dit juist een discussie punt moet zijn! Ander zou je mogen zeggen wat je wil en wij maar braaf ja knikken.
Als we dan maar wel on-topic blijven.
US GI Jacob DeShazer: 'If you declare with your mouth, “Jesus is Lord,” and believe in your heart that God raised him from the dead, you will be saved.' (Rom10:9)
- Glenn
- Lid
Teveel ellende op deze aardkloot om te geloven in iets, of in een hoger wezen or whatever!
Ik geloof in mezelf.
Ik geloof in mezelf.
- platoz
- Lid
Herkenbaar!V1Oliver schreef:Net daarom dat ik naar Duits ben gegaan, "Altijd weer die Amerikanen"
Het is ook gewoon grote onzin dat de helden van de Tweede Wereldoorlog alleen aan Geallieerde zijde hebben gevochten. Helden en slechterikken vond je aan beide kanten. Het feit dat de Duitsers verloren hebben, wil niet zeggen dat je daar geen helden tussen hebt zitten.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com
"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"
G. Patton, American general
"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"
G. Patton, American general
-
- Lid
Word de ellende dan misschien niet veroorzaakt door mensen die alleen in hunzelf geloven? En daarom, om die reden zijn we toch niet op de wereld gezet?Glenn schreef:Teveel ellende op deze aardkloot om te geloven in iets, of in een hoger wezen or whatever!
Ik geloof in mezelf.
- Glenn
- Lid
Volgens mij word de ellende juist veroorzaakt door geloof en is alle diversen geloof de aanzet tot veel haat tegen andere die anders geloven. daar is ww2 toch een groot voorbeeld van dacht ik779 schreef:
Word de ellende dan misschien niet veroorzaakt door mensen die alleen in hunzelf geloven? En daarom, om die reden zijn we toch niet op de wereld gezet?
Just my 2 cent
-
- Lid
Ja, maar ik kreeg de indruk dat de context die jij gebruikt meer egoïstisch was bedoeld. Hopelijk heb ik dat dan mis. Persoonlijk zal ik mijzelf niet zo 1-2-3 voorop zetten. Ik geloof in de goedheid van de mens, maar ook in eigen verantwoordelijkheid naar draagkracht zonder bemoeienis vanuit de overheid oid.
-
- Lid
Leg uit, want ik zie conflicten zoals WO2 niet door het geloof komen, maar meer door mensen die het geloof en de daarbij behorende boeken verkeerd interpreteren.wvd schreef:Volgens mij word de ellende juist veroorzaakt door geloof en is alle diversen geloof de aanzet tot veel haat tegen andere die anders geloven. daar is ww2 toch een groot voorbeeld van dacht ik779 M schreef:
Word de ellende dan misschien niet veroorzaakt door mensen die alleen in hunzelf geloven? En daarom, om die reden zijn we toch niet op de wereld gezet?
Just my 2 cent
- Jan Klaassen
- Lid
Juist daarom. De "daarbij behorende boeken" zijn op zo veel verschillende manieren te interpreteren, daar is geen 'goed' en 'verkeerd' meer in te vinden volgens mij. Iedereen kan zijn eigen draai aan welk verhaal dan ook geven.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Jan Klaassen slaat de spijker op de kop. Denk zelf dat deze discussie eindeloos is net zoals politiek.
Iedereen gelooft of gelooft niet op zijn eigen manier of daar goed of fout in zit is ook een vrije interpretatie en altijd zullen er voor en tegenstanders zijn. Wat mij betreft is iedereen vrij om te geloven wat ze willen
Iedereen gelooft of gelooft niet op zijn eigen manier of daar goed of fout in zit is ook een vrije interpretatie en altijd zullen er voor en tegenstanders zijn. Wat mij betreft is iedereen vrij om te geloven wat ze willen
Laatst gewijzigd door wvd op 05 jun 2012, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.