De weg naar de finale euro 2012...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: De weg naar de finale euro 2012...

Bericht door wvd »

Helaas met een verkeerde winnaar. Nu ga ik de toto op het werk niet meer winnen :lol:
Gebruikersavatar
Jabnus
Lid
Lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 29 jan 2011, 20:27

Re: De weg naar de finale euro 2012...

Bericht door Jabnus »

@Patrick: dat was inderdaad een leuke wedstrijd! Nooit gedacht dat ik Italie nog eens sympatiek zou gaan vinden, maar dit was gewoon prima om aan te zien. De duitsers werden een groot gedeelte van de wedstrijd compleet weggespeeld. Toen een paar min voor het einde die penalty nog kwam dacht ik wel nog even aan het gezegde: voetbal is als twee partijen 90 minuten spelen en Duitsland dan als winnaar van het veld loopt! (vrije vertaling, ahem..).

Het leuke vond ik als leek ook dat de twee teams die nu in de finale staan er ook echt om GEVOETBALD hebben, niet alleen maar verdedigend zoals Italie het vroeger bijv. deed. De finale kon nog wel eens spannend worden!!! Veel mensen denken dat Spanje gaat winnen, maar ik denk dat Italie een grote kans maakt!

ps: aangaande het zingen van het volkslied: iemand gisteren Italie zien zingen? Daar kunnen wij hollanders nog een hoop van leren. Het maakt mij niet uit wat iemands achtergrond is, maar je speelt in een TEAM (in dit geval het Nederlandse), straal dan ook teamgeest uit en probeer dat ook zoveel mogelijk na te streven. Iemand gezien dat die gekke Italianen gisteren de hele tijd "high fives" deden bij wijze van dank als een speler een andere speler had geholpen? Vooral die doelman en de verdediging deden dat continue. Dat vind ik nou mooi, elkaar danken, samen werken en elkaar waarderen en samen proberen te winnen. Dan ben je pas een team en dan kom je ook veel verder dan als je 11 spelers opzet waarvan de helft het "clublied" niet eens kent of wilt zingen.
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: De weg naar de finale euro 2012...

Bericht door KNIL. »

Jabnus schreef:@Patrick: dat was inderdaad een leuke wedstrijd! Nooit gedacht dat ik Italie nog eens sympatiek zou gaan vinden, maar dit was gewoon prima om aan te zien. De duitsers werden een groot gedeelte van de wedstrijd compleet weggespeeld. Toen een paar min voor het einde die penalty nog kwam dacht ik wel nog even aan het gezegde: voetbal is als twee partijen 90 minuten spelen en Duitsland dan als winnaar van het veld loopt! (vrije vertaling, ahem..).

Het leuke vond ik als leek ook dat de twee teams die nu in de finale staan er ook echt om GEVOETBALD hebben, niet alleen maar verdedigend zoals Italie het vroeger bijv. deed. De finale kon nog wel eens spannend worden!!! Veel mensen denken dat Spanje gaat winnen, maar ik denk dat Italie een grote kans maakt!

ps: aangaande het zingen van het volkslied: iemand gisteren Italie zien zingen? Daar kunnen wij hollanders nog een hoop van leren. Het maakt mij niet uit wat iemands achtergrond is, maar je speelt in een TEAM (in dit geval het Nederlandse), straal dan ook teamgeest uit en probeer dat ook zoveel mogelijk na te streven. Iemand gezien dat die gekke Italianen gisteren de hele tijd "high fives" deden bij wijze van dank als een speler een andere speler had geholpen? Vooral die doelman en de verdediging deden dat continue. Dat vind ik nou mooi, elkaar danken, samen werken en elkaar waarderen en samen proberen te winnen. Dan ben je pas een team en dan kom je ook veel verder dan als je 11 spelers opzet waarvan de helft het "clublied" niet eens kent of wilt zingen.
Waar Hollanders ook nog van kunnen leren, achter je team blijven staan.
Na Nederland-Denemarken stonden er al advertenties op marktplaats: Nederlands elftal te koop. Neem een voorbeeld aan die Duitsers die blijven tenminste bij verlies nog achter hun team staan. Hollanders zijn over het algemeen alleen trouwe fans bij winst. Wat dat betreft zijn Nederlanders niet echt nationalistisch.
Over dat zingen, als je het volkslied niet meezingt voel je je in mijn ogen geen Nederlander. Nemen we als voorbeeld Affelay, hij voelt zich dan toch niet zo Nederlands dat hij het volkslied mee wil zingen, nou dan ga je maar voor Marokko spelen als je je Marokkaan voelt. Al ben je rood, paars, groen etc als je je geen Nederlander voelt dan moet je ook niet voor Nederland gaan spelen makkelijk zat.
Plaats reactie