Sparen en Lenen,
- Brianlinden
- Lid
- Sjoerd
- Lid
- Brianlinden
- Lid
- Dodo
- Lid
- Peter M
- Lid
Ik vind die reclme's wel grappig. 'Waar doet hij het toch allemaal van?' 'Met al het geld dat hij heeft kunnen vrijmaken heeft hij een héél brede TV gekocht, nu heeft hij een te kleine auto om de TV te transporteren, maar hij heeft nog zoveel overschot dat hij een nieuwe auto kan kopen. Ongelooflijk!'. Het meisje met de computer spant natuurlijk de kroon. Ook het Frisia leninjournaal volg ik steeds met hooggespannen verwachtingen. Hoe doen ze het toch, steeds mensen op straat vinden die net zijn gaan lenen.
Ach ja, het is wel eens leuk om naar te kijken. Ik hoop alleen niet dat die shoplijn-achtige reclames de mensen ook daadwerkelijk beïnvloeden.
Ach ja, het is wel eens leuk om naar te kijken. Ik hoop alleen niet dat die shoplijn-achtige reclames de mensen ook daadwerkelijk beïnvloeden.
- Dodo
- Lid
het vervelende is dat ze dat wel doen. Truien, tv's, vakantie etc. Welke doelgroep zal dat toch zijn?antwerpx schreef:Ik vind die reclme's wel grappig. 'Waar doet hij het toch allemaal van?' 'Met al het geld dat hij heeft kunnen vrijmaken heeft hij een héél brede TV gekocht, nu heeft hij een te kleine auto om de TV te transporteren, maar hij heeft nog zoveel overschot dat hij een nieuwe auto kan kopen. Ongelooflijk!'. Het meisje met de computer spant natuurlijk de kroon. Ook het Frisia leninjournaal volg ik steeds met hooggespannen verwachtingen. Hoe doen ze het toch, steeds mensen op straat vinden die net zijn gaan lenen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
-
- Lid
Ach, ik ben op een gegeven moment maar gaan letten op de fouten in die spotjes en heb hier zelfs tijdens een les met mijn leerlingen over zitten babbelen. Hoop dat het ze een beetje inzicht geeft in de zin- maar vooral onzin van reclame (ik gaf het afgelopen jaar twee derde klassen economie).
Bijv.: Frisia Journaal (eerste versie) - Mutsje met microfoon gaat de straat op en spreekt 2 stellen. Stel 1 heeft geen idee dat je een lening kunt oversluiten, stel twee heeft dit net gedaan. De conclusie van Mutsje: "Je ziet Suzan, er zijn nogsteeds heel veel mensen die niet weten dat...(enz.)" Hoe weet ze dat? Ze sprak precies één persoon die dit niet wist
Bijv.: Frisia Journaal (eerste versie) - Mutsje met microfoon gaat de straat op en spreekt 2 stellen. Stel 1 heeft geen idee dat je een lening kunt oversluiten, stel twee heeft dit net gedaan. De conclusie van Mutsje: "Je ziet Suzan, er zijn nogsteeds heel veel mensen die niet weten dat...(enz.)" Hoe weet ze dat? Ze sprak precies één persoon die dit niet wist
- Giel
- Lid
Idioten, sullen, loozers, bosapen, clochaars, goozers, en nog vele andere, en ja... van die simpelaars die denken dat ze mt de lening van op tv alles zijnDodo schreef:het vervelende is dat ze dat wel doen. Truien, tv's, vakantie etc. Welke doelgroep zal dat toch zijn?antwerpx schreef:Ik vind die reclme's wel grappig. 'Waar doet hij het toch allemaal van?' 'Met al het geld dat hij heeft kunnen vrijmaken heeft hij een héél brede TV gekocht, nu heeft hij een te kleine auto om de TV te transporteren, maar hij heeft nog zoveel overschot dat hij een nieuwe auto kan kopen. Ongelooflijk!'. Het meisje met de computer spant natuurlijk de kroon. Ook het Frisia leninjournaal volg ik steeds met hooggespannen verwachtingen. Hoe doen ze het toch, steeds mensen op straat vinden die net zijn gaan lenen.
- Dodo
- Lid
zo zou ik ook niet meteen velen willen noemen. Maar ik ben van mening dat het vooral de jeugdigen (zoals ik) de doelgroep zijn... De meesten kijken een beetje op korte termijn, heb ik ook gemerkt... Eerst geld, en dan krijgen ze de rekening of aanmaaning, ze moeten betalen.. Soms heb je ook nog ouders die dan, als de nood hoog is, de lening gaan betalen...Giel schreef:Idioten, sullen, loozers, bosapen, clochaars, goozers, en nog vele andere, en ja... van die simpelaars die denken dat ze mt de lening van op tv alles zijnDodo schreef:het vervelende is dat ze dat wel doen. Truien, tv's, vakantie etc. Welke doelgroep zal dat toch zijn?antwerpx schreef:Ik vind die reclme's wel grappig. 'Waar doet hij het toch allemaal van?' 'Met al het geld dat hij heeft kunnen vrijmaken heeft hij een héél brede TV gekocht, nu heeft hij een te kleine auto om de TV te transporteren, maar hij heeft nog zoveel overschot dat hij een nieuwe auto kan kopen. Ongelooflijk!'. Het meisje met de computer spant natuurlijk de kroon. Ook het Frisia leninjournaal volg ik steeds met hooggespannen verwachtingen. Hoe doen ze het toch, steeds mensen op straat vinden die net zijn gaan lenen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
- Miesjel
- Lid
Ongelofelijk dat er mensen zijn die geld lenen om een Computer of een TV te kopen.. ja voor mij zijn die dingen ook heilig, maar ik ga er nooit van mijn leven geld voor lenen...
Ik heb mijn hele leven al een hekel aan afhankelijk zijn van anderen (op een bepaalde manier afhankelijk, het feit dat als ik een brood wil kopen ik afhankelijk ben van de bakker stoort me natuurlijk niet). Ik vind geld lenen dan ook echt het toppunt van afhankelijk zijn van iemand.. niks voor mij..
Ik heb mijn hele leven al een hekel aan afhankelijk zijn van anderen (op een bepaalde manier afhankelijk, het feit dat als ik een brood wil kopen ik afhankelijk ben van de bakker stoort me natuurlijk niet). Ik vind geld lenen dan ook echt het toppunt van afhankelijk zijn van iemand.. niks voor mij..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
De oplossing, dat is het probleem.