Sparen en Lenen,

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Weet je wat klote is zit je wat te kijken op net komt er een soort van banner reclame voor je scherm wat je niet weg kan klikken !! fking iri is dat!
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Het is zeker irritant, maar het heeft niks met sparen en lenen te maken. Gelieve weer 'Back on topic' te gaan. :)

P.S. een goede Pop-up killer doet wonderen :wink:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Afbeelding
beste leningman ik heb net een nieuwe caravan gekocht en heb nu geen geld meer om op vakantie te gaan wat moet ik doen?
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

geen caravan kopen, maar een tent :)
(is nog leuker ook)

Hierbij het antwoord op uw vraag.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Giel
Lid

Bericht door Giel »

:D :D De leningman :D ziet er typisch nederlands uit :evil: (ik heb niets tegen nederlander, ver van, maar sommige...)
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Ik vind die reclme's wel grappig. 'Waar doet hij het toch allemaal van?' 'Met al het geld dat hij heeft kunnen vrijmaken heeft hij een héél brede TV gekocht, nu heeft hij een te kleine auto om de TV te transporteren, maar hij heeft nog zoveel overschot dat hij een nieuwe auto kan kopen. Ongelooflijk!'. Het meisje met de computer spant natuurlijk de kroon. Ook het Frisia leninjournaal volg ik steeds met hooggespannen verwachtingen. Hoe doen ze het toch, steeds mensen op straat vinden die net zijn gaan lenen. :)

Ach ja, het is wel eens leuk om naar te kijken. Ik hoop alleen niet dat die shoplijn-achtige reclames de mensen ook daadwerkelijk beïnvloeden.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:Ik vind die reclme's wel grappig. 'Waar doet hij het toch allemaal van?' 'Met al het geld dat hij heeft kunnen vrijmaken heeft hij een héél brede TV gekocht, nu heeft hij een te kleine auto om de TV te transporteren, maar hij heeft nog zoveel overschot dat hij een nieuwe auto kan kopen. Ongelooflijk!'. Het meisje met de computer spant natuurlijk de kroon. Ook het Frisia leninjournaal volg ik steeds met hooggespannen verwachtingen. Hoe doen ze het toch, steeds mensen op straat vinden die net zijn gaan lenen. :)

Ach ja, het is wel eens leuk om naar te kijken. Ik hoop alleen niet dat die shoplijn-achtige reclames de mensen ook daadwerkelijk beïnvloeden.
het vervelende is dat ze dat wel doen. Truien, tv's, vakantie etc. Welke doelgroep zal dat toch zijn?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
Die andere Timo
Lid

Bericht door Die andere Timo »

Ach, ik ben op een gegeven moment maar gaan letten op de fouten in die spotjes en heb hier zelfs tijdens een les met mijn leerlingen over zitten babbelen. Hoop dat het ze een beetje inzicht geeft in de zin- maar vooral onzin van reclame (ik gaf het afgelopen jaar twee derde klassen economie).

Bijv.: Frisia Journaal (eerste versie) - Mutsje met microfoon gaat de straat op en spreekt 2 stellen. Stel 1 heeft geen idee dat je een lening kunt oversluiten, stel twee heeft dit net gedaan. De conclusie van Mutsje: "Je ziet Suzan, er zijn nogsteeds heel veel mensen die niet weten dat...(enz.)" Hoe weet ze dat? Ze sprak precies één persoon die dit niet wist :? :bonk:
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Dodo schreef:
antwerpx schreef:Ik vind die reclme's wel grappig. 'Waar doet hij het toch allemaal van?' 'Met al het geld dat hij heeft kunnen vrijmaken heeft hij een héél brede TV gekocht, nu heeft hij een te kleine auto om de TV te transporteren, maar hij heeft nog zoveel overschot dat hij een nieuwe auto kan kopen. Ongelooflijk!'. Het meisje met de computer spant natuurlijk de kroon. Ook het Frisia leninjournaal volg ik steeds met hooggespannen verwachtingen. Hoe doen ze het toch, steeds mensen op straat vinden die net zijn gaan lenen. :)

het vervelende is dat ze dat wel doen. Truien, tv's, vakantie etc. Welke doelgroep zal dat toch zijn?
Idioten, sullen, loozers, bosapen, clochaars, goozers, en nog vele andere, en ja... van die simpelaars die denken dat ze mt de lening van op tv alles zijn :P
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Giel schreef:
Dodo schreef:

Idioten, sullen, loozers, bosapen, clochaars, goozers, en nog vele andere, en ja... van die simpelaars die denken dat ze mt de lening van op tv alles zijn :P
zo zou ik ook niet meteen velen willen noemen. Maar ik ben van mening dat het vooral de jeugdigen (zoals ik) de doelgroep zijn... De meesten kijken een beetje op korte termijn, heb ik ook gemerkt... Eerst geld, en dan krijgen ze de rekening of aanmaaning, ze moeten betalen.. Soms heb je ook nog ouders die dan, als de nood hoog is, de lening gaan betalen...
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Ongelofelijk dat er mensen zijn die geld lenen om een Computer of een TV te kopen.. ja voor mij zijn die dingen ook heilig, maar ik ga er nooit van mijn leven geld voor lenen...

Ik heb mijn hele leven al een hekel aan afhankelijk zijn van anderen (op een bepaalde manier afhankelijk, het feit dat als ik een brood wil kopen ik afhankelijk ben van de bakker stoort me natuurlijk niet). Ik vind geld lenen dan ook echt het toppunt van afhankelijk zijn van iemand.. niks voor mij..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gesloten