Hallo allemaal,
Recentelijk heb ik een kleine set medailles en een foto welke toebehoorde aan een officier, via het internet gekocht. Toen ik het materiaal ontving liet ik de verkoper weten dat ik het ontvangen had en tevreden was met de goede service. Echter, vandaag was ik de onderscheidingen goed aan het bestuderen en zie ik dat de naald van een van de onderscheidingen op het punt staat om af te breken. Ik vind dit toch wel een belangrijke beschadiging maar het stond niet in de beschrijving op de website vermeld terwijl de verkoper hier had van kunnen/moeten weten.
Omdat ik er erg ontevreden mee ben zit ik me af te vragen om het terug te laten sturen. Ik twijfel alleen of het een gegronde reden is om het terug te laten sturen aangezien de naald dus nog niet daadwerkelijk is afgebroken. Zou iemand hier advies over kunnen geven? Om even een idee te geven waarover ik praat heb ik een foto bijgevoeld, de pijl geeft het gedeelte van de naald aan dat op het punt staat om af te breken.
Met vriendelijke groet,
Koen.
Een niet beschreven "beschadiging"
- D_Dutch
- Lid
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
- Locatie: Gelderland, Nederland
- yente
- Lid
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
- Locatie: België
Re: Een niet beschreven "beschadiging"
Opzich heeft de verkoper geen foute informatie gegeven. En ga je die naald gebruiken? Waarschijnlijk ga je het tentoonstellen dus zal er geen verdere schade aan de naald oplopen. Mijn mening
Mvg Yente
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
- D_Dutch
- Lid
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
- Locatie: Gelderland, Nederland
Re: Een niet beschreven "beschadiging"
Nouja, hij had wel in de beschrijving kunnen schrijven dat de naald erg fragiel is en op het punt staat af te breken. Dat kan je makkelijk voelen. Als je een uniform koopt wil je ook weten of het in een goede conditie is en niet bij ontvangst erachter moet komen dat een onderdeel van het uniform slechts met een paar draden nog vast zit aan het geheel. Omdat de beschadiging niet zichtbaar is en het nog niet van het uniform af is gevallen hoeft niet te zeggen dat het niet vermeld hoeft te worden. Als het een onderscheiding was van enkele euro's had ik er geen probleem van gemaakt maar het gaat hier wel om een behoorlijk bedrag.yente schreef:Opzich heeft de verkoper geen foute informatie gegeven.
Het heeft echter volgens mij helaas maar weinig nodig en het breekt af. De naald valt niet uit zichzelf in de sluiting, als ik die er zachtjes indruk breekt de naald hoogstwaarschijnlijk af. Daarbij wil ik niet continue bang hoeven te zijn dat het afbreekt. Ik wilde de onderscheidingen samen met de foto inlijsten maar ook daarbij zal de naald het waarschijnlijk begeven.yente schreef:Waarschijnlijk ga je het tentoonstellen dus zal er geen verdere schade aan de naald oplopen.
- Kugelblitz
- Moderator
- Berichten: 3737
- Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Re: Een niet beschreven "beschadiging"
Ik zou gewoon mailen dat je niet tevreden bent, is inderdaad niet netjes en wie weet had de verkoper het zelf niet eens door. Ik zu er werk van maken, hoe langer je wacht, hoe lastiger het wordt, immers kun je zelf in een paar dagen ook zo'n beschadiging aanbrengen! Actie dus!
Groet, Kugel!
Groet, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden!
Re: Een niet beschreven "beschadiging"
Het probleem is wel zo dat je eerst een mailtje hebt gestuurd dat je tevreden was,
als je dan nu een mailtje gaat terugsturen dat je niet tevreden bent, kan de verkoper makkelijk zeggen dat het niet beschadigd was.
als je dan nu een mailtje gaat terugsturen dat je niet tevreden bent, kan de verkoper makkelijk zeggen dat het niet beschadigd was.
- SOLDIER Wessel
- Lid
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 14:00
- Locatie: Den Haag
Re: Een niet beschreven "beschadiging"
Niet geschoten is altijd mis
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft."
George S. Patton
George S. Patton
- platoz
- Lid
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38
Re: Een niet beschreven "beschadiging"
Heb één keer een soortgelijke situatie gehad. De verkoper gaf aan het niet terug te willen, maar omdat hij ook geen problemen met mij wilde en waarschijnlijk zijn goede naam wilde behouden, kreeg ik van hem wel een klein gedeelte van het aankoopbedrag terug. Ik denk dat je inderdaad gewoon contact moet opnemen met de verkoper en z'n reactie afwachten. Je hebt eigenlijk niks te verliezen. Als hij niet opgemerkt heeft dat de naald fragiel was, is het slechts jouw woord tegen het zijne.
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com
"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"
G. Patton, American general
"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"
G. Patton, American general
- Glenn
- Lid
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 13:52
- Locatie: Lier (België)
Re: Een niet beschreven "beschadiging"
Punt één: Het kan gebeuren dat je bij het openen van je pakket niet alles ziet en dat je dan meld tevreden te zijn.
Achteraf bij een diepgaandere inspectie kom je tot de constatatie dat er toch iets mis is.
En dat je bijgevolg niet meer zo tevreden bent.
Dat kan best!!! Is mijn gedacht.
Wel zou ik aanraden van in het vervolg eerst alles goed na te kijken en dan pas je tevredenheid meld.
Punt twee: De verkoper moet dit melden in zijn beschrijving.
Daar bestaat geen discussie over.
Als hij het zélf niet heeft gezien, wat ook kan want heb het ook eens meegemaakt.
Dan moet hij toch met jou een compromis bereiken waar jij als koper tevreden mee bent.
Achteraf bij een diepgaandere inspectie kom je tot de constatatie dat er toch iets mis is.
En dat je bijgevolg niet meer zo tevreden bent.
Dat kan best!!! Is mijn gedacht.
Wel zou ik aanraden van in het vervolg eerst alles goed na te kijken en dan pas je tevredenheid meld.
Punt twee: De verkoper moet dit melden in zijn beschrijving.
Daar bestaat geen discussie over.
Als hij het zélf niet heeft gezien, wat ook kan want heb het ook eens meegemaakt.
Dan moet hij toch met jou een compromis bereiken waar jij als koper tevreden mee bent.
- D_Dutch
- Lid
- Berichten: 732
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
- Locatie: Gelderland, Nederland
Re: Een niet beschreven "beschadiging"
Bedankt voor alle reacties! Ik heb vanochtend even een bericht gestuurd naar de verkoper wat voor wat verwarring zorgde. Eerst was het geen probleem om het materiaal terug te sturen, toen kreeg ik alleen maar "store credit" en nu is het als het goed weer in orde en krijg ik mijn geld terug. Een behoorlijk lange tijd al wat problemen gehad met deze verkoper (Mijn uniform was naar een "verkeerd" adres gestuurd) wat toen goed afgehandeld werd, hopelijk is dat nu weer het geval.
Met vriendelijke groet,
Koen
Met vriendelijke groet,
Koen