homohuwelijk

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten

homohuwlijk moet kunnen of niet?

Ja, tuurlijk
18
37%
Ja
12
24%
Mnee
5
10%
Ben je gek!
14
29%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ik heb gewoon niet gestemd, het kan mij gewoon niets schelen

Laat die mensen doen waar ze zin in hebben...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

Als 2 mensen iets voor elkaar voelen waarom ze dan verbieden van samen gelukkig te wezen we leven niet meer in de middeleeuwen hé
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Roel R. schreef:
Giel schreef:zeker neo-hitlertjes :x
In Nederland en Belgie mag nog altijd iedereen zijn mening hebben. Hiuj mag tegen iets zijn zolang hij daarbij niet discrimineerd of aanzet tot haat.

Als je die optie in een poll inbouwt moet je ook niet raar opkijken als mensen daar voor kiezen.
Ja, je hebt gelijk, maar toch...
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Als 2 mannen met elkaar kunnen trouwen kan ik ook met mijn goudvis trouwen!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Michael schreef:Als 2 mannen met elkaar kunnen trouwen kan ik ook met mijn goudvis trouwen!
Kan je je stelling onderbouwen?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Michael schreef:Als 2 mannen met elkaar kunnen trouwen kan ik ook met mijn goudvis trouwen!
Kan jouw goudvis rationeel denken, gevoelens voelen en in staan voor zijn eigen keuzes?

Nee, die twee mannen wel. Als ze er zelf voor kiezen heeft niemand daar iets tegen in te brengen.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Michael schreef:Als 2 mannen met elkaar kunnen trouwen kan ik ook met mijn goudvis trouwen!
Op wat slaat dit nu weer? :shock:
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Wie zijn wij om het geluk van die twee mensen in de weg te staan?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Roel R. schreef: Kan jouw goudvis rationeel denken, gevoelens voelen en in staan voor zijn eigen keuzes?
Eigenlijk wel : je discrimineert de dieren hier :P
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Proos schreef:Wie zijn wij om het geluk van die twee mensen in de weg te staan?
Eigelijk trouwen de meeste mensen tegewoordig niet in de eerste plaats voor de liefde, maar omdat ze er op financieel vlak beter uitkomen.

Het ritueel 'trouwen' bestaad nu eeuwen lang tussen mannen en vrouwen, in allemaal verschillende culturen, nu opeens komen wij, de moderne maatschappij het gewoon helemaal veranderen.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Michael schreef:
Proos schreef:Wie zijn wij om het geluk van die twee mensen in de weg te staan?
Eigelijk trouwen de meeste mensen tegewoordig niet in de eerste plaats voor de liefde, maar omdat ze er op financieel vlak beter uitkomen.

Het ritueel 'trouwen' bestaad nu eeuwen lang tussen mannen en vrouwen, in allemaal verschillende culturen, nu opeens komen wij, de moderne maatschappij het gewoon helemaal veranderen.
Er zijn tijden geweest waarin Homosexualiteit doodnormaal was.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Uit "Sokrates' leven en dood" door Plato die "Symposium, Euthyfron, Kriton en Faidon" bevat.

Citaat uit "Symposium" vertelling van Aristofanes,

.. Onze natuur was vroeger namelijk niet hetzelfde als nu, maar heel anders. Om te beginnen waren er bij de mensen drie seksen, niet twee zoals nu alleen de mannelijke en de vrouwelijke. Er was nog een derde bij, een mengvorm van die twee waarvan nu alleen de naam nog over is. Een manwijf was toen namelijk niet alleen in naam maar ook in uiterlijk een eenheid, samengesteld uit beide, het mannelijke en het vrouwelijke . Nu bestaat alleen nog de naam als scheldwoord.

Verder was van ieder mens de vorm helemaal rond, met rug en zijden in een cirkel. Vier armen had hij, en evenveel benen als armen, en op een cirkelvormige hals twee gezichten, in alle opzichten gelijk, en een schedel op die beide van elkaar afstaande gezichten, en vier oren, en twee schaamdelen en verder alles zoals je je op grond hiervan wel kunt voorstellen.

Hij liep ook rechtop zoals nu, naar welke kant hij maar wilde, en wanneer hij begon te rennen, deed hij net als acrobaten die met hun benen omhoog ronddraaiend salto's maken, waarbij ze zich dan met die acht ledematen van toen afzetten en in een cirkelbeweging snel vooruitschoten.

Er waren daarom drie van die seksen, omdat de mannelijke oorspronkelijk afstamde van de zon, de vrouwelijke van de aarde en de sekse die van beide iets had van de maan, omdat de maan ook iets van beide heeft. Ze waren dus rond, zijzelf en hun manier van voortbewegen, doordat ze op hun ouders, de planeten leken.

Nu waren ze door hun vorm enorm sterk, en ze hadden het nogal hoog in hun hoofd en zo namen ze het op tegen de goden en probeerde de hemel in te klimmen. Zeus overlegde toen met de andere goden wat er moest gebeuren, ze kwamen er niet uit. Ze konden ze moeilijk zomaar doden en hun ras net als de Giganten met de bliksem wegvagen, want daarmee vernietigde ze hun eigen volgelingen. Met veel moeite heeft Zeus toen iets bedacht.

"Ik geloof" zegt hij, "dat ik een middel heb om te zorgen dat de mensen blijven bestaan en hun bandeloos gedrag staken. Ze moeten zwakker worden. Kijk, voorlopig zal ik ze," zei hij "allemaal doormidden snijden, dan zijn ze niet alleen zwakker maar tegelijk nuttiger voor ons omdat hun aantal meer is geworden"

Nadat hij dat gezegd had sneed hij alle ronde mensen doormidden, net zoals je een kweepeer snijdt voordat je hem inmaakt. Van ieder die hij doorsneed liet hij Apollo het gezicht met de helft van de hals afdraaien, naar de snee toe, zodat de mens zich beheerster zou gedragen doordat hij zag hoe er in hem gesneden was. Apollo draaide niet alleen het gezicht om, maar trok de huid van alle kanten samen naar wat nu de huid heet. Net als een geldbuidel die je dichttrekt, en bond hem af in het midden van de buik, waarbij hij een opening liet, die nu dus navel word genoemd. Dit liet hij achter, als herinnering aan wat er was gebeurt.

Toen het oorspronkelijke lichaam dus doormidden was gesneden, verlangde elke helft wanhopig terug naar de andere helft, en zij zochten elkaar op. Zo lang geleden is dus de liefde voor elkaar in de mensen ontstaan. Die brengt hen in hun oorspronkelijke gedaante bijeen en probeert van twee een te maken om de menselijke natuur te genezen. Ieder van ons is dus een ontbrekende helft van een mens. Zo is ieder altijd op zoek naar de helft die bij hem past. De man die eens een ronde man was, naar zijn andere mannelijke helft, de vrouw die ooit een ronde vrouw was, naar haar andere vrouwelijke helft, en de man, vrouw die vroeger manwijf was naar zijn wederhelft.....
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Michael schreef: Eigelijk trouwen de meeste mensen tegewoordig niet in de eerste plaats voor de liefde, maar omdat ze er op financieel vlak beter uitkomen.
Dit is gewoon een vooroordeel dat jij hebt die ook voor de meeste hetero koppels gelden.
Ik zie dan ook geen verschil met 2 mannen die wensen te trouwen.
En trouwens,wat heeft dit met je opmerking mbt je 'goudvis' te maken?
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Uit "Sokrates' leven en dood" door Plato die "Symposium, Euthyfron, Kriton en Faidon" bevat.
nu ga je zo ver terug dat dit eigenlijk niet relevant meer is. je kan de oude romeins/griekse cultuur niet vergelijken met de moderne (dus 20e en 21e eeuw) cultuur. Die staan geheel los van elkaar.

Tevens komt er in mijn hoofd geen cultuur meer op waarbij homo's en homoseksueel gedrag doodnormaal is.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

Tja met een goudvis trouwen zal moeilijk worden op de huwelijksnacht niet? ;) :p
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Gesloten