779arien schreef:Ik ben wel tegen adoptie van kinderen door deze mensen en daar blijf ik bij.
Ieder zijn mening zou ik zeggen.
Met alle respect 779, maar gaat het hier wel over een goed onderbouwde mening? Mij lijkt het eerder een oordeel dat recht uit het hart komt, zonder dat er verder op is nagedacht (slechts een idnruk hé

). Moest ik zo mijn mening vormen zou ik ook zeggen 'neen, geen adoptie, het staat gewoon raar'.
Maar iets verder denkend kan er niets op tegen zijn. Het enige nadeel dat ik erin zie (voor het kind), is dat het oedipuscomplex niet kan doorgaan, wat het kind misschien wel in verwarring kan brengen.
Het belangrijkste voordeel moeten we bekijken vanuit economische en demografische factoren. Zonder adoptie is een homokoppel een dode tak van de bevolking, zij zorgen niet voor nabestaanden. En gezien steeds meer homo's zich gaan outen en zich ook als homo gaan gedragen (dwz relaties begoinnen met een andere man ipv toch maar een vrouw te zoeken 'om een schandaal te vermijden') zal het aantal dode takken alleen nog maar vergroten, dat terwijl een vergrijzing van de bevloking gevreesd wordt!