Ik heb eigenlijk uit principe iets tegen het tentoonstellen van uniformen op etalagepoppen en bustes, omdat het me persoonlijk gewoon niet aanstaat en ik het lelijke dingen vind. Daarnaast vind ik de meeste poppen ook gewoon niet mooi en realistisch, aangezien je echt goed moet kunnen schilderen om je pop de goede uitstraling te geven en de meesten genoegen nemen met een goedkope pop. Ieder z'n ding natuurlijk en niks persoonlijks!

Nu ben ik echter zo ver dat ik misschien toch wil overwegen een buste aan te schaffen voor een jasje en dan het hoofddeksel op de 'knop' te hangen. Een buste heeft nog wel een professionele uitstraling en is ook wat subtieler in het interieur dan zo'n hele pop met alles erop en eraan.
Nu is mijn vraag, waar kopen jullie je bustes? Marktplaats heb ik al gekeken, maar is niks in de buurt wat past. De website 'Gruppo Corso' heeft mooie nieuwe en kwalitatieve bustes (ook zwarte wat ik wel mooi vind), maar die kosten dan ook meteen €70,- inclusief btw en verzending.
Zijn er goedkopere alternatieven die ook verzenden en wel gewoon netjes zijn? Een houten standaard is ook wel een vereiste, metaal vind ik niks.
Daarnaast moet een buste ook nog passen, of beter gezegd een 70 jaar oud jasje moet erop kunnen... Zijn er bepaalde maten/tips om op te letten bij aanschaf? Vaak zijn bustes een standaardmaat en niet verstelbaar. Met het jasje naar zo'n zaak gaan vind ik niks om begrijpelijke redenen!

Groet en alvast dank, Kugel!