Nederlandse soldaten in irak?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Soldaten in Irak?

Ja
3
25%
Nee
7
58%
Geen mening
2
17%

Totaal aantal stemmen: 12

={ivo}=
Lid

Nederlandse soldaten in irak?

Bericht door ={ivo}= »

Wat vinden jullie er van ik ben er zelf onwijs tegen want, Nederland heeft er niks mee te maken .
Plus dat een maat van mij in november 5 maanden naar Irak moet.
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ik vind niet dat Nederland zo'n onderneming moet steunen, en zeker niet met manschappen in zo'n gevaarlijk en explosief gebied.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Ze moeten weg, niets mee te maken
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Nederland heeft er niks mee te maken,en het brengt alleen maar gevaar op.(Zie bijv de aanslagen in madrid)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 16 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik zeg "Ja", indien de regering van Irak daar Nederland om verzoekt.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

"Irak" is volgens de NAVO geen legale oorlog. Zij horen daar geheel niet te zitten. Dit is een Amerikaans-irakese kwestie.

"Ja" indien dit word verzocht door de regering van het land zelf. Over het algemeen dus, dus ook bijv. in Dafur. (Waar iedereen al weer te laat is)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

De oorlog had nooit verklaard mogen worden, maar aangezien de Nederlandse regering wel degelijk de oorlog verklaard heeft aan Sadam, is Nederland ook verplicht de zaak af te maken; dat wil zeggen: zorgen dat in Irak de veiligheid bestaat om een nieuwe regering op te zetten en om het land de kans te geven weer wat orde op zaken te stellen (riolering, infrastructuur, waterleiding, electriciteit en dergelijke).
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Met al die gijzelingen geinder heeft geen enkel land er behoefte bij om in een land te gaan zitten waar er niets meer te doen valt. Als de Irakezen hun eigen volk blijven vermoorden (aanslagen, etc...) vind ik dat ALLE landen AL hun burgers en militairen uit het land moeten halen en hun aan hun lot overlaten.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Neen, geen Nederlands (Belgisch) bloed voor vreemde belangen! Wanneer Irak min of meer onafhankelijk is ben ik wel voor het sturen van -al dan niet militair beschermde - humanitaire steun, mits toestemming van de Irakese regering. Tegen missies in Afrika en de balkan heb ik niets tegen, Irak vind ik een andere kwestie.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:Neen, geen Nederlands (Belgisch) bloed voor vreemde belangen! Wanneer Irak min of meer onafhankelijk is ben ik wel voor het sturen van -al dan niet militair beschermde - humanitaire steun, mits toestemming van de Irakese regering. Tegen missies in Afrika en de balkan heb ik niets tegen, Irak vind ik een andere kwestie.
waarom vind jij irak anders dan afrika en de balkan?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

ik denk dat hij bedoeld ivm met terroristische aanslagen? kweet niet?
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 16 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Irak is nu min of meer onafhankelijk geworden, er zit een voorlopige regering die zo snel mogelijk verkiezingen gaat organiseren.

Ik vermoed dat de regering aldaar graag een internationale (niet alleen Amerikaans/Brits) troepenmacht wil hebben om de orde te handhaven, aangezien bijvoorbeeld de politie zich behalve aan de regering, in de eerste plaats verantwoord naar de locale stamleiders en het leger nog in ontbonden staat verkeerd.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Amerika beweerd wel zo weinig mogelijk er mee te bemoeien, maar volgens mij doen ze achter de schermen heel veel :/
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Dodo schreef:waarom vind jij irak anders dan afrika en de balkan?
De balkan en Afrika- missies zijn (tot nu toe) altijd missies geweest die de plaatselijk bevolking moeten beschermen tegen de gevolgen van een burgeroorlog, en de verschillende strijdende partijen uit elkaar moeten houden.
Irak is niet meer geweest dan het omverwerpen van een regime vanuit het buitenland, terwijl de conditio sine qua non voor het zenden van troepen normaal geizen is dat men al bezig is met het omverwerpen van een regime (burgeroorlog dus).
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

ah, je bedoeld het verschil tussen de missie's.
Gesloten