Slowchat topic - deel 22

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Slowchat topic - deel 22

Bericht door sobel »

Het andere topic werd wel erg lang, tijd voor een nieuwe!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Wat een gestoorden joh, in Engeland.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door King tiger »

Islam in het westen... Dat komt nooit goed. Ik ken wel mensen die islamiet zijn met wie ik op de hogeschool zat maar dat soort van sharia4belgium en holland mogen ze gerust terugsturen van mij
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Jan Klaassen »

Vreselijk, zoiets... Als de twee opgepakte personen de daders zijn geeft het niets dat ze door de politiekogels zijn geraakt. Laat ze maar wel overleven en de rest van hun leven in een celletje doorbrengen.
Maar laten we wel wezen: het zijn slechts een aantal bijzonder rotte appels. Het overgrote deel van de Islamieten, ook in West-Europa, bestaat gewoon uit nette burgers.
Ook wel triest te zien dat Engelsen zich nu weer tegen moskeën richten en daar brandstichten enzo. Dan zie je maar weer dat er onder "ons goed-christenen" ook zeker rotte appels zitten.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Dat soort mensen begrijpen niet zo goed de scheiding tussen kerk en staat.
Deze groep mensen denkt dat ze kunnen spreken voor alle moslims, dat is uiteraard niet zo.
Dan zeggen ze dat dit in hun land elke dag gebeurd, dat is niet ons probleem :/ :/

Modbreak: Let wat op je woorden. :wink: MMR
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Proos »

King tiger schreef:Islam in het westen... Dat komt nooit goed. Ik ken wel mensen die islamiet zijn met wie ik op de hogeschool zat maar dat soort van sharia4belgium en holland mogen ze gerust terugsturen van mij
Beste King tiger,

Je kunt wel zeggen dat mensen die bepaald gedrag vertonen dat niet zouden moeten doen, je kunt een daad veroordelen, etcetera. Dat kun je alleen niet over grote groepen doen, zeker niet op basis van geloof, huidskleur en dat soort zaken: er zitten heel veel mensen in zo'n groep (bijv. "Islam in het Westen komt nooit goed") en die scheer je dan over een kam. Misschien dat je 't niet zo bedoelde, maar het is wel zo te lezen in je tekst. Wil je daar op letten?

Dank je wel alvast!

Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door King tiger »

Proos schreef:
King tiger schreef:Islam in het westen... Dat komt nooit goed. Ik ken wel mensen die islamiet zijn met wie ik op de hogeschool zat maar dat soort van sharia4belgium en holland mogen ze gerust terugsturen van mij
Beste King tiger,

Je kunt wel zeggen dat mensen die bepaald gedrag vertonen dat niet zouden moeten doen, je kunt een daad veroordelen, etcetera. Dat kun je alleen niet over grote groepen doen, zeker niet op basis van geloof, huidskleur en dat soort zaken: er zitten heel veel mensen in zo'n groep (bijv. "Islam in het Westen komt nooit goed") en die scheer je dan over een kam. Misschien dat je 't niet zo bedoelde, maar het is wel zo te lezen in je tekst. Wil je daar op letten?

Dank je wel alvast!

Proos
Mijn excuses als ik mensen deed twijfelen aan mijn uitspraak! Ik zal in het vervolg wat meer genuanceerd mijn standpunt uitleggen! Maar volgens mij komt het nooit goed zolang er extreem rechtse bewegingen bestaan als de england defence legaeu en sharia4belgium/holland. Beiden zijn te haatdragend om in onze democratie te kunnen werken. Ik veroordeel de extremisten maar zeker niet de gewone man
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Proos »

Ik had al zo'n idee dat je 't niet zo bedoelde zoals het er "leek te staan" :) dank je voor de prettige verheldering!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door rajbrns »

Natuurlijk zijn de meeste moslims in West-Europa géén extremisten, maar het kleine deel wat wel extremistisch is of naar het extremisme neigen worden niet aangepakt door de politiek.
Ook moslims zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit en met name Marokkanen, maar dit houdt geen verband met het geloof.
Echter kijkt de politiek bij beide gevallen liever de de andere kant op en doet alsof er geen problemen zijn, misschien wel in de stille hoop dat het probleem vanzelf verdwijnt?
Tekenend hiervoor was dat er na een groot incident met Bulgaren wel een Bulgarenprobleem is volgens de politiek, maar na tientallen incidenten met Marokkanen geen Marokkanenprobleem?
Door zulke dingen neemt de irritatie bij de autochtonen bevolking toe richting de islam en Marokkanen en ik ben bang dat er een moment komt dat het gruwelijk uit de hand gaat lopen, waarbij het merendeel van de moslims die zich wel normaal gedragen ook de dupe worden.
Waaronder bijvoorbeeld mijn moslimvrienden die zich wel voor de volle 100% inzetten voor de Nederlandse maatschappij en helemaal niets hebben met het extremisme.
Het wordt tijd dat de politiek actie onderneemt, zodat wij autochtonen en allochtonen vredelievend langs elkaar kunnen blijven leven!
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

rajbrns schreef: Ook moslims zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit en met name Marokkanen, maar dit houdt geen verband met het geloof.
Dat heeft inderdaad niks te maken met het geloof, maar met de cultuur waar ze vandaan komen.
Je zou wel kunnen zeggen, dat die cultuur te maken heeft met het geloof.
Om even een voorbeeld te geven;
In landen als Marokko zal je nooit meisjes met korte rokken of half blote lichamen zien, dat vinden ze daar brutaal en onbeschoft.
Mensen die uit die landen naar NL komen, en die zien dan Nederlandse (Westerse) meiden buiten zien lopen in de zomer met korte rokjes aan
et cetera, worden die uitgemaakt voor hoer en noem het maar op.

De extremisten moeten worden aangepakt, de mensen die de (westerse) normen en regels niet goed (genoeg) kennen moeten betere inburgerings
cursussen krijgen. Problem solved.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Jan Klaassen »

Joep schreef: maar met de cultuur waar ze vandaan komen.
Bull! Ligt het in hun cultuur (oftewel: ligt het in hun genen) dat ze crimineel worden? :frownno:
Dat ze korte rokjes enzo aanstootgevend vinden kan ik me wel in vinden hoor - niet dat ik dat vind, maar ze mogen van mij vinden wat ze willen vinden, zeg maar. En dat uitschelden voor rotte vis - we roepen dat allemaal wel heel hard, maar hoe vaak heb jij dat ook daadwerkelijk gehoord of gezien? We moeten wel oppassen dat we niet teveel opgezweept gaan worden door oneliners als een "tsunami van islamisering" en dat soort foute fratsen. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een Marokkaan een vrouw voor hoer horen uitmaken. Misschien ligt dat aan mijn woonplaats, maar toch :lol: Wees voorzichtig met wat je van anderen als je eigen mening overneemt!

En met "een betere inburgeringscursus" solve je het problem echt niet hoor... Niet dat die dingen niet aan vervanging toe zijn, maar dat is niet het sterkste wapen tegen criminaliteit.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Jan Klaassen schreef:
Joep schreef: maar met de cultuur waar ze vandaan komen.
Bull! Ligt het in hun cultuur (oftewel: ligt het in hun genen) dat ze crimineel worden? :frownno:
De cultuur heeft niks met hun genen te maken.
Ik zeg ook niet dat ze crimineel worden, dat zijn je eigen woorden.
Het punt is nogmaals, dat ze de westerse normen beter moeten begrijpen, en toepassen.
En dat uitschelden voor rotte vis - we roepen dat allemaal wel heel hard, maar hoe vaak heb jij dat ook daadwerkelijk gehoord of gezien?
Te vaak.. :|
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door sobel »

Dat zeg je juist wel! Je reageert op rajbrns en stelt dat de oorsprong van hun criminaliteit de cultuur is!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Jan Klaassen »

rajbrns zegt "Ook moslims zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit en met name Marokkanen, maar dit houdt geen verband met het geloof."
Dan jij: "Dat heeft inderdaad niks te maken met het geloof, maar met de cultuur waar ze vandaan komen."

Hoe zijn dat dan mijn woorden? :mrgreen:

Je hebt verder wel gelijk hoor - de geldende normen en waarden zouden ze beter maar allemaal aannemen. Was dat maar zo makkelijk, maar het is een goed doel. En dat uitschelden - dat zal dan ook echt met mijn mooie Middelburg te maken hebben... Vernam van wikipedia dat ongeveer 1.5% van de hele Zeeuwse bevolking islamitisch is, dus we hebben het hier ook gewoon minder...

edit: zie net dat sobel mij voor was wat betreft het eerste :mrgreen:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Ah op die manier..
Verkeerd geciteerd, :/
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gesloten