Slowchat topic - deel 22

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Zo, netjes!
Altijd leuk, een dagje militaria jagen (hunt)! :)
Doe hetzelf ook met veel plezier.
De kick is 'm helemaal als je dan ook nog veel vind, voor weinig.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Comrade »

Coco, bedoel je rommelmarkten, want bij ons in de omgeving zijn door de weeks nooit rommelmarkten :x
Erg mooie aanwinsten trouwens, ben zeker wel benieuwd naar die riem!
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door sobel »

Leuk spul coco, ook een mooie omgeving bij jou, had er laatst nog een hardloopwedstrijd bij de kurenpolder.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door coco »

Bedankt heren, ik ben niet op rommelmarkten geweest hoor en met de regio hier bedoel ik ook niet de regio bij ons thuis ;)

@Sobel, dankje zeker een mooie omgeving waarin ik woon, biesbosch is mooiste natuurgebied van NL haha.

Ik vond trouwens ook nog een hele leuke Wehrmacht jerrycan netjes in de verf 1943 gedateerd.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door wukko »

Hoi coco,
Mss dan toch interessant om jouw topic over deze anorak(parka) te heropenen.Als je deze knopen op de anorak (parka)gaat naaien, zal je jouw uniform er toch even vanaf moeten halen. Je zou dan meteen mooie detailfoto's kunnen maken van het geheel.(koppelslot, anorak , broek en schoenen)We hebben dit al eerder gevraagd maar kregen een negatief antwoord terwijl je zelf iedereen het naadje van het hemd loopt te vragen en reacties geeft in de trant van , en ik citeer: Äls je niet tegen commentaar/reacties kan, plaats het dan niet"!.Ook zou het mooi zijn als je ons bewijs kon leveren dat deze parka in de Ardennen gedragen is door de HJ-divisie.Dit natuurlijk enkel en alleen ter referentie en aanvulling(zoals je het topic afsloot).Er zijn idd 2 foto's bekend van zeer jonge soldaten die deze parka dragen(1 voor een huis, de andere op de motorkap van een jeep, 2 jonge gastjes bij elkaar), maar deze worden door de originele fotograaf toegeschreven aan het oprollen/invallen van een HJ-heim in Duitsland. (je ziet zelfs dat 1 van die jongens onder zijn parka een sturmgeschuetsjasje draagt wat zelfs wordt toegeschreven aan de Volkssturm)Liefst ook een goede detailfoto van de kraag zoals door jou afgebeeld met het hoofd van de pop. Rechtsonder(van de foto uit gezien,dus als drager van de jas links), zijn er uitgehaalde sticksels te zien in de rand van de capuchon.Sorry , maar vlgns mij gaat het om een Tsjechische grenswachterjas zoals ze doorgebruikt en ook gemaakt zijn door de Tsjechische overheid.Deze jassen zijn doorgeproduceerd door Tsjechie tot in de late 50-er jaren.Er lagen sinds het einde van de oorlog enorme voorraden in dat land, die helaas niet meer gebruikt konden worden voor hun originele bestemming. Als arm land zijn ze toen verder doorgegaan met produceren met de (originele, oude ) materialen.ook lagen de naaipatronen voor handen en waren de naaisters ook bekend. Drm vindt men tegenwoordig de bij verzamelaars(en beurzen/handelaren) , deze zeer gezochte parka(geen anorak dus). Ik denk dat jij een van deze jassen hebt gekocht. Mss zelfs tijdens jouw reis naar Tsjechie... Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het plaatsen van foto's.(2 van jonge Duitse soldaten en 1 van Tsjechische grenswachters uit 1947)

M.v.g. Alex
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door coco »

De jas is 100% Duits oorlogse aanmaak, goed gekeurd op WAF en door meerdere verzamelaars.
Ik ga geen verdere detail foto's van de jas plaatsen omdat ik daar simpelweg geen zin/tijd voor heb en aangezien jij overtuigd bent dat de jas Tsjechies na-oorlogs is zit dat wel goed lijkt me.

Deze jas heb ik niet meegenomen uit Tsjechië overigens komt gewoon uit Nederland.

WAF thread: http://wehrmacht-awards.com/forums/show ... p?t=645339
Jas is 'in hand' ook goed gekeurd door meerdere mensen.


Bewijs voor foto's uit de ardennen heb ik niet, maar deze jassen zijn gedragen door de eenheid die ik aangaf en of het dan tijdens de Ardennen was of daarna dat interesseert me niet zo.

Ik ken de foto's van Tsjechiese grenswachten met deze jassen ook staan op WAF.
Edit: hier staan ze in: http://wehrmacht-awards.com/forums/show ... ian+anorak

Ik bedoel dit niet aanvallend trouwens hoor, maar als je ruim 60 uur in de week werkt ga je niet op je vrije zondag of in je vakantie uit ten treuren foto's maken omdat iemand denkt dat je jas niet goed is of wat dan ook.
Nogmaals spul is goed en is goed gekeurd simple as that.
Daarnaast heb jij je post daar ook veranderd in een smiley, waar ook niemand echt wat mee aan kon.
De bewijzen die (via een andere gebruiker) weerlegd werden zoals een te vierkante koppel en geen runen dus nep/geen SS zijn natuurlijk gewoon belachelijk te noemen!
Laatst gewijzigd door coco op 08 aug 2013, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Memory »

Aankomende week maar eens lekker een dagje naar de musea op de harskamp :)
Tijdje terug ook al bezocht, maar ik moet er weer heen! Ik vond het geweldig.
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Zelf nog nooit geweest, goeie tip voor in de toekomst!
Ik wens je alvast veel plezier daar :mrgreen:
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Erik »

Memory en Joep: zeker doen! Dit is het museumpark waar ik jarenlang vrijwilliger ben geweest! Mooie attributen, met name de collectie wielrijders is fantastisch. Het mooiste aan de wielrijders, de vaste gids, is er helaas niet meer. Die hebben we een paar maanden geleden naar zijn laatste plaatsing begeleid: Jan van Leeuwen, 95 jaar oud en de laatste beroepsonderofficier van het Regiment Wielrijders.

Veel plezier! Doe de mevrouw bij de kassa maar de groeten van majoor Erik.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door wukko »

Bovenstaand antwoord zou jij dus nooit accepterren van een mede-forumlid. Op mij komt dit over als vluchtgedrag! Iedereen van ons heeft zijn dagelijkse bezigheden. Wrm heb jij dan wel tijd om op dit forum bij nacht en ontij hier reacties te plaatsen, vragen te stellen enz. En dat op de meest verschillende tijden....

Van niemand op dit forum accepteer jij antwoorden als:..... Zeggen anderen, niet de eerste de beste verzamelaars enz enz. Wrm moeten wij dit dan wel van jouw accepteren?

Jij probeert je er dus makkelijk vanaf te maken door te zeggen dat jouw spul goed is omdat jij en anderen dat zeggen? Leuk toch? Dus anderen altijd afkraken door niet onderbouwd commentaar te leveren, en zelf als beginnend verzamelaar hier even de "grote"jongen proberen uit te hangen door gebluf, grootspraak enz...

Zou jij het goed vinden als ik (met een door jou uitgekozen verzamelaar) eens jouw als beginnende verzamelaar jouw collectie eens kom bekijken? (ik weet het antwoord al).

Grtjs Alex.
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door wukko »

coco schreef:De jas is .
Ik ga geen verdere detail foto's van de jas plaatsen omdat ik daar simpelweg geen zin/tijd voor heb en aangezien jij overtuigd bent dat de jas Tsjechies na-oorlogs is zit dat wel goed lijkt me.

Deze jas heb ik niet meegenomen uit Tsjechië overigens komt gewoon uit Nederland.

WAF thread: http://wehrmacht-awards.com/forums/show ... p?t=645339
Jas is 'in hand' ook goed gekeurd door meerdere mensen.


Bewijs voor foto's uit de ardennen heb ik niet, maar deze jassen zijn gedragen door de eenheid die ik aangaf en of het dan tijdens de Ardennen was of daarna dat interesseert me niet zo.

Ik ken de foto's van Tsjechiese grenswachten met deze jassen ook staan op WAF.
Edit: hier staan ze in: http://wehrmacht-awards.com/forums/show ... ian+anorak

Ik bedoel dit niet aanvallend trouwens hoor, maar als je ruim 60 uur in de week werkt ga je niet op je vrije zondag of in je vakantie uit ten treuren foto's maken omdat iemand denkt dat je jas niet goed is of wat dan ook.
Nogmaals spul is goed en is goed gekeurd simple as that.
Daarnaast heb jij je post daar ook veranderd in een smiley, waar ook niemand echt wat mee aan kon.
De bewijzen die (via een andere gebruiker) weerlegd werden zoals een te vierkante koppel en geen runen dus nep/geen SS zijn natuurlijk gewoon belachelijk te noemen!

Nee,
Klopt maar toen wist ik eerlijk gezegd nog niet dat jij een beginnende verzamelaar was. Zodoende heb ik idd mijn antwoord veranderd. Wat deze jongen schreef klopte dus totaal niet. Mijn vraag was dus wrm bij deze opstelling niet echt een helm hoefde met de SS-runes?(dat waren dus de runes) Als ik foto's uit mijn boeken bekijk en daarbij de verhalen hoor van een veteraan van de divisie, dan blijkt juist dat deze jonge jongens er trots op waren om deze tekens uit te dragen.(dus wrm is in jouw opstelling dit niet nodig)

Grtjs Alex
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door wukko »

PS Ik hoop dat de mensen die dit lezen zowel de jouwe, alsook mijn oude berichten lezen!!!
Dan mag iedereen zijn eigen oordeel vellen(doen dus jongens!!!!!, vooral de oudere berichten)!!!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door coco »

Blijkbaar weet jij precies hoe mijn leven in elkaar zit en waar ik wel en geen tijd voor heb, top!

Ik snap echt niet waarom je mij zo persoonlijk aanvalt, ga er verder geen woorden meer aan vuil maken ook. (Jaja vlucht gedrag blabla).

Allen: Lees mijn oude posts maar terug, iedereen maakt fouten en ik gelukkig ook.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Wukko, waarom zou je je druk maken om spullen die niet van jou zijn?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door sobel »

Joep schreef:Wukko, waarom zou je je druk maken om spullen die niet van jou zijn?

Een ieder heeft gewoon het recht om te reageren als een ander iets post. Het mooie van fora is dat je kritisch kan zijn op elkaar en daarover in discussie kan gaan, ik geloof niet dat Wukko zich 'druk maakt'. Het is gewoon een reactie op een post, dat heet in discussie gaan :)

Waarmee ik me trouwens niet wil bemoeien met de discussie, 1 omdat ik er niks vanaf weet en 2 omdat het me eigenlijk niet zo veel boeit ;)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gesloten