Slowchat topic - deel 22

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door hajos »

Kan ook zijn dat de ene groep verkopers de andere het licht in de ogen niet gunnen.
En tip is nu zo gemaakt en 90% kans dat de advertentie ook meteen verwijderd word. (want het zou maar nati materiaal kunnen zijn ) ( en ja ik weet hoe je Nazi schrijft)

Ik zou er gewoon zuur van zijn als ik een mooi bod had een item en ik dit nu niet kan verkopen omdat de advertentie ineens foetsie is.
Denk dat afwachten de beste optie tot de rust weer wedergekeerd is.

Of wat de oosterburen vaak doen, een gedenazifieerde item tonen en in de tekst vermelden dat er betere foto's te verkrijgen zijn waar het echte item wel opstaat.
(veel van mijn Duitse medailles heb ik zo gekocht)

Het risico is ook dat het doorslaat, dat na het Duitse spul ook andere schiet en legerspul op de korrel genomen word.
Men heeft er toch geen verstand van maar alles wat maar een beetje groen is is vaak al eng en wil je dat op een site waar je verwacht "babykleertjes en 2dehands schoenen"tegen te komen (uitspraak uit kassa)

Het is alleen een discussie die je haast niet kan winnen. Dit is de Nederlandse mentaliteit kijk naar de jaren 20/30 alles wat leger was is slecht en moet geen geld aan gegeven worden. het gebroken geweertje is een uiting van die stroming.

En elke discussie van ik verzamel miltairia is snel af te kappen,met dan ga je maar vingerhoedjes sparen. (dan niet gemaakt van .50 hulzen :-) )

Het publiek snap niet dat mensen die oude vaak stinkende (ja Erik de geur van de foef) rommel in huis willen hebben en helemaal niet dat je iets met een hakenkruis hebt.
Het is echt moeilijk uit te leggen, en mensen zullen het vaak ook niet snappen.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Erik »

hajos schreef:Het publiek snap niet dat mensen die oude vaak stinkende (ja Erik de geur van de foef) rommel in huis willen hebben .....
Geur van de foef kan ik mee leven. 't Gaat meer om de meur van een vent die 12 maanden achterin een YPR heeft gewoond wat mij enigszins doet deinzen (tenzij ik er zelf bij meegewoond heb natuurlijk)
Half jaar geleden de gevechtstas M52 van een vent binnengekregen die deze na een oefening in 1959 (!!!) ingepakt had weggezet. Jongens! Die sokken! Die vreetblikken! Friends for life!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door ike75 »

heerlijk hé die geur. ongeveer het zelfde als de sloten mars op de ijzeren man :lol:
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door hajos »

Neem aan dat je die ervaring voor je zelf gehouden hebt, denk niet dat je partner daar op zit te wachten.
Maar was toch niet die baal waar ik half jaartje terug ff een jas van aan had omdat het koud was? Dacht een Cav jasje.
Ik vond daar nl ook een dubieus geurtje aan hangen. heb het de hele reis terug naar huis nog geroken.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Erik »

hajos schreef:Neem aan dat je die ervaring voor je zelf gehouden hebt, denk niet dat je partner daar op zit te wachten.
Maar was toch niet die baal waar ik half jaartje terug ff een jas van aan had omdat het koud was? Dacht een Cav jasje.
Ik vond daar nl ook een dubieus geurtje aan hangen. heb het de hele reis terug naar huis nog geroken.
Die gevechtstas heb ik inderdaad maar even in de garage leeggemaakt, de sokken zijn trouwens wel in de wasmachine gegaan.
Jasje wat jij aan had droeg inderdaad de foufmeur met een vleugje "pluba-mufheid", daar had-ie een paar jaar ingezeten. De buitenjas is in 1994 aan betrokkene verstrekt en datzelfde jaar afgezwaaid, in de pluba terechtgekomen en door mijn zorg in 2007/2008 (omtrent) uit zijn benarde positie bevrijd en aan een knaapje in de PSU-kast terechtgekomen. Bij mijn overplaatsing moest de kast leeg en is-ie bij mij in de garage komen liggen!
Wel lekker jasje zo, he? Heb op die manier nog veel groene kleding met hetzelfde meurtje! En het oranje-zwart nog in plastic: nooit gebruikt!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Memory »

Kwam tijdens het uitzoeken van mijn foto's nog een leuk plaatje tegen.
MLD Avengers in vlucht.
Bijlagen
vliegtuigje mld.JPG
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door coco »

Nog iemand darts gekeken, die van Gerwen is echt goed!
Prachtige wedstrijd!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Altijd zo grappig hoe hij juicht! Net een oger. :lol:
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Charly1975 »

Joep schreef:Altijd zo grappig hoe hij juicht! Net een oger. :lol:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

.....en mijn buren hoorden een bulderende lach ....

Nu krijg ik dat beeld niet meer van mijn netvlies! :lol: :lol: :lol:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door rajbrns »

Héérlijk een studie waarbij samenwerken met andere mensen belangrijk is. :roll:
Helemaal als die mensen keer op keer hun afspraken niet nakomen en daarbij mij ook benadelen... :x
Heb het al eerder ter sprake gebracht bij een vergadering, maar tot op heden zit er helaas geen verbetering in :( . Daarom ook mijn frustratie.
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
panzerboy
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 29 mar 2013, 10:48

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door panzerboy »

net even een mooie aanwinst voor mijn verzameling gekocht foto's volgen snel :)
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Mijn dag kan niet meer stuk, eindelijk Ransel op de Rug deel 1 gevonden! :)
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Proos »

Hebben jullie al meegedaan aan de prijsvraag? Je kunt een schitterend boek winnen over Rotterdam in de oorlog. Er zijn nog helemaal niet zoveel goede antwoorden ingestuurd dus er is een flinke kans dat je wint! Lees ook nog even de tip die ik onderaan het topic heb geplaatst 8)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door sobel »

Zo, ik ga dit jaar naar pinkpop!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Charly1975 »

sobel schreef:Zo, ik ga dit jaar naar pinkpop!
Leuk, veel plezier...maar kijk wel uit voor rollende stenen :wink:
Of beter gezegd: je kijkt uit naar die rollende stenen _/-\o_
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gesloten