Slowchat topic - deel 22

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Jan Klaassen »

Dat lijkt me wel ja ;)
Geen probleem, kan gebeuren - maar dan is dat in ieder geval duidelijk!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door rutger »

Jan Klaassen schreef:
Joep schreef: maar met de cultuur waar ze vandaan komen.
Bull! Ligt het in hun cultuur (oftewel: ligt het in hun genen) dat ze crimineel worden? :frownno:
Dat ze korte rokjes enzo aanstootgevend vinden kan ik me wel in vinden hoor - niet dat ik dat vind, maar ze mogen van mij vinden wat ze willen vinden, zeg maar. En dat uitschelden voor rotte vis - we roepen dat allemaal wel heel hard, maar hoe vaak heb jij dat ook daadwerkelijk gehoord of gezien? We moeten wel oppassen dat we niet teveel opgezweept gaan worden door oneliners als een "tsunami van islamisering" en dat soort foute fratsen. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een Marokkaan een vrouw voor hoer horen uitmaken. Misschien ligt dat aan mijn woonplaats, maar toch :lol: Wees voorzichtig met wat je van anderen als je eigen mening overneemt!

En met "een betere inburgeringscursus" solve je het problem echt niet hoor... Niet dat die dingen niet aan vervanging toe zijn, maar dat is niet het sterkste wapen tegen criminaliteit.
De cijfers van het CBS al eens bekeken? Daarnaast kan ik wel uit eigen ervaring meerdere situaties voorleggen. Ik ben niet racistisch o.i.d. maar duidelijk is wel dat er een probleem is. Dat linkse slappe gedoe van 'er is niets aan de hand' ben ik ondertussen ook klaar mee. Daarnaast meende ik dat er in Nederland nog altijd een vrijheid van meningsuiting gehanteerd wordt, dus ik zie niet in waarom sommige forumleden hier in hun uitspraken beperkt moeten worden.

Ter info: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... G3,G2&VW=T
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Ik maak dat soort problemen ook van dichtbij mee.
Tegenwoordig als je je mening geeft van hoe echt zit en jij erover denkt wordt dat al als racitisch gezien.
Integendeel! Dat is realistisch!
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door CollectorWo2 »

Klopt joep, je wordt voor tegenwoordig door die lui meteen als racist gezien,zelf ook een aanvaring gehad ermee.
Terwijl er niets voorstelde.
Er is geen vrijheid van meningsuiting in nl,dat gevoel heb ik.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Erik »

thunderbird schreef:Er is geen vrijheid van meningsuiting in nl,dat gevoel heb ik.
Hoezo niet? Ben je opgepakt na je uitlatingen? Verhoord? Geïntimideerd door de overheid? In dat geval wordt je namelijk beperkt in je meningsuitingen. Niet door één of ander die jou gemakshalve maar "racist" noemt.

Naar mijn idee heb je slechts weerwoord gehad en wordt je wel heel erg makkelijk afgesabeld met "racist"! Een toverwoordje wat graag gebruikt wordt om elke discussie te stoppen en het eigen gelijk te krijgen en daarmee dus geen eerlijk discussiepunt. Daar kun je inderdaad iets van vinden (doe ik ook trouwens) Maar dat neemt niets af van de vrijheid van meningsuiting, het zegt alleen iets over hoe makkelijk sommige mensen proberen het gelijk aan hun zijde te krijgen.
Laat iemand maar eens uitleggen op welke gronden hij/zij jouw uitspraken of denkbeelden racistisch vindt. Wat iemand denkt dat "racisme" überhaupt is. Dán heb je een gesprek. Als je afhaakt bij de beschuldiging een "racist" te zijn, kom je niet verder.

Of zoals bij de infanterie wordt gezegd: Als je dekking zoekt, houdt jouw aanval op.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door sobel »

rutger schreef:
Jan Klaassen schreef:
Joep schreef: maar met de cultuur waar ze vandaan komen.
Bull! Ligt het in hun cultuur (oftewel: ligt het in hun genen) dat ze crimineel worden? :frownno:
Dat ze korte rokjes enzo aanstootgevend vinden kan ik me wel in vinden hoor - niet dat ik dat vind, maar ze mogen van mij vinden wat ze willen vinden, zeg maar. En dat uitschelden voor rotte vis - we roepen dat allemaal wel heel hard, maar hoe vaak heb jij dat ook daadwerkelijk gehoord of gezien? We moeten wel oppassen dat we niet teveel opgezweept gaan worden door oneliners als een "tsunami van islamisering" en dat soort foute fratsen. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een Marokkaan een vrouw voor hoer horen uitmaken. Misschien ligt dat aan mijn woonplaats, maar toch :lol: Wees voorzichtig met wat je van anderen als je eigen mening overneemt!

En met "een betere inburgeringscursus" solve je het problem echt niet hoor... Niet dat die dingen niet aan vervanging toe zijn, maar dat is niet het sterkste wapen tegen criminaliteit.
De cijfers van het CBS al eens bekeken? Daarnaast kan ik wel uit eigen ervaring meerdere situaties voorleggen. Ik ben niet racistisch o.i.d. maar duidelijk is wel dat er een probleem is. Dat linkse slappe gedoe van 'er is niets aan de hand' ben ik ondertussen ook klaar mee. Daarnaast meende ik dat er in Nederland nog altijd een vrijheid van meningsuiting gehanteerd wordt, dus ik zie niet in waarom sommige forumleden hier in hun uitspraken beperkt moeten worden.

Ter info: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... G3,G2&VW=T
Volgens mij word er niemand beperkt, enkel gevraagd om de berichten iets te nuanceren. Het 'gevaar' bij een dergelijke discussie (die overigens wel intressant is), is dat er te snel word gegeneraliseerd
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Des ondanks kijken veel je al snel aan als racist, omdat ze de discussie niet aandurven.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door CollectorWo2 »

Het was een weerwoord .
Word daar zo pissig om iets wat totaal niet klopt.
Als ik nou bekende termen zou zeggen okeej,maar ze roepen het zomaar naar je als je hun weerspreekt..
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Klopt, die mensen zijn zo hypocriet als de pest.
Ze weten dat het zo is, maar ze blijven ontkennen.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door sobel »

Joep schreef:Klopt, die mensen zijn zo hypocriet als de pest.
Ze weten dat het zo is, maar ze blijven ontkennen.

Ik vind je berichtgeving zo onduidelijk, wat bedoel je nu precies met 'die mensen' en wat blijven ze ontkennen?
Ik wil graag op je bericht reageren maar heb geen idee wat je nu bedoelt.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Ik bedoel de mensen die je neerzetten als racistisch als je over bijv. over marokkanen praat.
Die mensen weten heel goed dat er een probleem is, maar ze blijven ontkennen.
Zo wil je de discussie uit de weg gaan en niet aangaan, dat vind ik nogal hypocriet.

Zo beter? :)
Laatst gewijzigd door Joep op 27 mei 2013, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door sobel »

Wel wat beter ja, ik vind het alleen jammer dat je niet concreet met voorbeelden komt, het enige wat je nu doet is maar wat roepen over de islam, criminaliteit en hun cultuur maar totaal geen duidelijke voorbeelden.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Joep »

Ik roep niet alleen maar wat over de Islam.
Ik doel niet eens op dat hele geloof of criminaliteit.
Ik zeg alleen dat het te maken heeft met de cultuur waar ze vandaan komen, dat dat niet samengaat met de westerse cultuur,
zonder inburgering.

Ik kwam volgens mij wel met een nogal concreet voorbeeld van Marrokanen die meisjes uitmaken voor hoer.
Wil je d'r nog meer ?

Kijk maar eens naar alle linkse partijen, ontkennen dat er een probleem is en de mensen die het probleem willen aanpakken,
de discussie aangaan, zijn volgens die hen racistisch. :/ :/
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door Mr Mojo Risin »

Even ter zijde, het is MaRoKKanen. :mrgreen:
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Slowchat topic - deel 22

Bericht door CollectorWo2 »

:mrgreen:
Gesloten