Geen probleem, kan gebeuren - maar dan is dat in ieder geval duidelijk!
De cijfers van het CBS al eens bekeken? Daarnaast kan ik wel uit eigen ervaring meerdere situaties voorleggen. Ik ben niet racistisch o.i.d. maar duidelijk is wel dat er een probleem is. Dat linkse slappe gedoe van 'er is niets aan de hand' ben ik ondertussen ook klaar mee. Daarnaast meende ik dat er in Nederland nog altijd een vrijheid van meningsuiting gehanteerd wordt, dus ik zie niet in waarom sommige forumleden hier in hun uitspraken beperkt moeten worden.Jan Klaassen schreef:Bull! Ligt het in hun cultuur (oftewel: ligt het in hun genen) dat ze crimineel worden?Joep schreef: maar met de cultuur waar ze vandaan komen.![]()
Dat ze korte rokjes enzo aanstootgevend vinden kan ik me wel in vinden hoor - niet dat ik dat vind, maar ze mogen van mij vinden wat ze willen vinden, zeg maar. En dat uitschelden voor rotte vis - we roepen dat allemaal wel heel hard, maar hoe vaak heb jij dat ook daadwerkelijk gehoord of gezien? We moeten wel oppassen dat we niet teveel opgezweept gaan worden door oneliners als een "tsunami van islamisering" en dat soort foute fratsen. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een Marokkaan een vrouw voor hoer horen uitmaken. Misschien ligt dat aan mijn woonplaats, maar tochWees voorzichtig met wat je van anderen als je eigen mening overneemt!
En met "een betere inburgeringscursus" solve je het problem echt niet hoor... Niet dat die dingen niet aan vervanging toe zijn, maar dat is niet het sterkste wapen tegen criminaliteit.
Hoezo niet? Ben je opgepakt na je uitlatingen? Verhoord? Geïntimideerd door de overheid? In dat geval wordt je namelijk beperkt in je meningsuitingen. Niet door één of ander die jou gemakshalve maar "racist" noemt.thunderbird schreef:Er is geen vrijheid van meningsuiting in nl,dat gevoel heb ik.
Volgens mij word er niemand beperkt, enkel gevraagd om de berichten iets te nuanceren. Het 'gevaar' bij een dergelijke discussie (die overigens wel intressant is), is dat er te snel word gegeneraliseerdrutger schreef:De cijfers van het CBS al eens bekeken? Daarnaast kan ik wel uit eigen ervaring meerdere situaties voorleggen. Ik ben niet racistisch o.i.d. maar duidelijk is wel dat er een probleem is. Dat linkse slappe gedoe van 'er is niets aan de hand' ben ik ondertussen ook klaar mee. Daarnaast meende ik dat er in Nederland nog altijd een vrijheid van meningsuiting gehanteerd wordt, dus ik zie niet in waarom sommige forumleden hier in hun uitspraken beperkt moeten worden.Jan Klaassen schreef:Bull! Ligt het in hun cultuur (oftewel: ligt het in hun genen) dat ze crimineel worden?Joep schreef: maar met de cultuur waar ze vandaan komen.![]()
Dat ze korte rokjes enzo aanstootgevend vinden kan ik me wel in vinden hoor - niet dat ik dat vind, maar ze mogen van mij vinden wat ze willen vinden, zeg maar. En dat uitschelden voor rotte vis - we roepen dat allemaal wel heel hard, maar hoe vaak heb jij dat ook daadwerkelijk gehoord of gezien? We moeten wel oppassen dat we niet teveel opgezweept gaan worden door oneliners als een "tsunami van islamisering" en dat soort foute fratsen. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een Marokkaan een vrouw voor hoer horen uitmaken. Misschien ligt dat aan mijn woonplaats, maar tochWees voorzichtig met wat je van anderen als je eigen mening overneemt!
En met "een betere inburgeringscursus" solve je het problem echt niet hoor... Niet dat die dingen niet aan vervanging toe zijn, maar dat is niet het sterkste wapen tegen criminaliteit.
Ter info: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... G3,G2&VW=T
Joep schreef:Klopt, die mensen zijn zo hypocriet als de pest.
Ze weten dat het zo is, maar ze blijven ontkennen.