Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Joep schreef:Erik, ik gooi altijd de zakken vol met cederhout en vervang dat ieder jaar. Dat moet voldoende zijn hoop ik.
Volgens mij zou dat moeten helpen. Ik heb mijn originele tunieken in kledingzakken in de kast, met in de kledingzak cederhout. Tot nu toe geen mot.
En zomers even een dagje buiten luchten in de zon, goed uitkloppen voor zover mogelijk, helpt ook!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Wat ook goed zou helpen, zijn zakjes met lavendel in de kasten hangen en ook weer jaarlijks de inhoud verversen.
Groeten
GuY
We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Heb in mijn andere tunieken geen last van motten (ook vrijwel geen motschade) en die zitten vol met cederhoutjes. Heb laatst een tuniek die hier al wat langer staat stevig uitgeklopt en daar geen last van motten.
Ik heb ook een keer ergens gelezen dat cederhout ongeveer één jaar na dato niet meer werkt en je het moet vervangen. Er zit vlak bij mij een soort biologisch supermarktje waar ik altijd m'n cederhoutjes koop.
"Luctor et Emergo"
Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Naar het schijnt, kan men men ook een soort olie kopen om het cederhoud terug te bevochtigen en zo zou je het cederhout veel langer kunnen gebruiken. (eb zou veel goedkoper zijn ?) Iemand daar ervaring mee ?
Nu we hebben enkele lavendelplanten in de tuin staan en waar ik woon heeft de gemeente perken vol lavendelplanten staan .
Dus al de deze bijna uitgebloemd zijn, hoef ik enkel maar wat te knippen en de koordjes van de zakjes losmaken en ze terug vullen.
Groeten
GuY
We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Ah, jammer! Ik wil hem ook graag kopen! Als iemand weet waar hij nog meer te koop is, dan hoor ik het graag!
Panzerboy, laat even weten of het boek wat is!
Hoelang is deel 2 al uit eigenlijk?
"Luctor et Emergo"
Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
ik hem al door gekeken op het eerste ook zag het er goed uit met mooie en duidelijke foto's en beschrijvingen ik zal binnen kort even wat foto's posten van mijn nieuwe aanwinsten als het weer wat lichter is want ik kan nu geen goede foto's maken