Wielrennen...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Wielrennen...

Bericht door Die andere Timo »

Meirhaege, Bruylands, Vandenbroeke. Wat gaat er op dit moment allemaal mis in het Belgische wielrennen?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Te veel. Zolang het belgisch veldrijden nog maar overeind blijft :)

Overigens, VdB heeft nooit hoog in mijn achting gestaan (in mijn ogen is die man in het verleden nogal over het paard getild)
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

antwerpx schreef:Te veel. Zolang het belgisch veldrijden nog maar overeind blijft :)
Hmmm, das eigenlijk weer een ander onderwerp maar denk je niet dat de Belgische overheersing in het veldrijden de doodsteek voor deze sport op internationaal niveau is?
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Over crossen gesproken (nog meer off-topic)

Deze is van mij...

Afbeelding
Afbeelding
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Die andere Timo schreef:
antwerpx schreef:Te veel. Zolang het belgisch veldrijden nog maar overeind blijft :)
Hmmm, das eigenlijk weer een ander onderwerp maar denk je niet dat de Belgische overheersing in het veldrijden de doodsteek voor deze sport op internationaal niveau is?
Inderdaad. Af en toe een Tsjech, een Nederlander of een Zwitser die meekan, maar hoe meer Belgen aan de sport deelnemen en al de internationale concurrentie achter zich laten, hoe lokaler het wordt, hoe minder aantrekkelijk het wordt voor sponsors, hoe minder aantrekkelijk het wordt voor de sportlui zelf => teleurgang van een sport.

Misschien liggen al de problemen in de wielersport juist daaraan? Over het algemeen kunnen er weinig Belgen mee in de Tour (Na Bruyneel die enkele jaren geleden voor één dag in het geel reed hebben we weinig spectaculairs gezien), na het stoppen van Museeuw kunnen we Parijs-Roubaix waarschijnlijk ook wel vergeten, gevolg: de renners willen zich doen gelden, koste wat het kost (Doping).
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Kleine correctie: Wouters had ook nog geel (na de tweede etappe in 2001)
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Gelukkig is er nu Tom Boonen. Prachtige eindoverwinning trouwens
War is something human...
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Eindoverwinning? Ik dacht dat die voor Lance Armstrong was.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Euh ik bedoelde eigelijk de laatste etappe :/
War is something human...
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Aha :)
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Dopingverhalen komen steeds meer boven de laatste jaren, maar er zijn inderdaad opvallend veel Belgen bij de laatste tijd. Tja met Vandenbroucke ging het al langer niet goed, en nu zit hij tegen zelfmoord neigingen aan. Wel ernstig dat zo'n goede renner zo het dal in fietst.

Het veldrijden vind ik zelf ok weinig interessant meer, de eerste 5 zijn altijd Belgen. Dat maakt de sport erg onaatrekkelijk. Net als de Tour eigenlijk onaantrekkelijk wordt als Armstrong steeds wint!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

Tja armstrong, de ronde van Frankrijk is ook de enige cours die hij rijd dusja hij heeft meer tijd om echt te trainen. Onze beste belgische wielrenners zijn er niet meer denk maar aan merx, de vlaminck , museeuw, ...
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

wielrennen is saai

MTB is vet
Starting up again
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

pieter de vleminck schreef:Tja armstrong, de ronde van Frankrijk is ook de enige cours die hij rijd dusja hij heeft meer tijd om echt te trainen. Onze beste belgische wielrenners zijn er niet meer denk maar aan merx, de vlaminck , museeuw, ...
Dat argument hoor ik vaak: Armstrong gaat alleen voor de Tour dus logisch dat hij wint. Vroeger reden mannen als Merckx alle wedstrijden dus dat was veel knapper.

Toch meen ik dat dit niet helemaal waar is. Vroeger reden alle renners alle koersen dus gebruikten ze allemaal hun krachten van februari tot oktober. Merckx was dus duidelijk de sterkste van een hele generatie renner die zo'n seizoen draaiden.

Armstrong richt zich op de Tour en doet daarom alleen mee aan die koersen die hem helpen in zijn voorbereiding tot het bereiken van zijn doel: top zijn in de maand juli. Maar is hij de enige? Nee. Ullrich, Hamilton, Basso, Heras, Beloki, Leipheimer, en nog veel meer renners richten zich op dit doel en bereiden zich op soortgelijke wijze voor op de Tour. Alleen Vino is een uitzondering en is, zoals Jalabert dat was, allround goed gedurende het jaar. Om die reden komt Vino dan ook tekort op Armstrong tenzij hij zich ook meer gaat richten op enkel de Tour.
Met andere woorden: Armstrong is de beste van een behoorlijke groep renners die de Tour als enige doel hebben. Om die reden is het absoluut oneerlijk om hem afterekenenen op zijn beperkte seizoen.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Eindelijk een topic naar mijn hart :)


Rick
Gesloten