Biesbosch

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
TomDordrecht
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2013, 23:08

Biesbosch

Bericht door TomDordrecht »

Ik kom persoonlijk uit Dordrecht.

Ik zal even kort vertellen wat mijn plannen / ideen zijn, want ik krijg inmiddels kramp van het toetsenbord:

Na veel lezen en informatie inwinning, wil ik de Dordtse / Brabantse Biesbosch intrekken, opzoek naar vliegtuigwrakken, kazematten, etc. welke nog niet geborgen zijn.
Sommige zijn nog niet geborgen en onderzocht door de moeilijkheidsgraad van de natuur.
Het zit er vol met slikken, platen en gaten, noem het maar op. De Duitsers bleven er niet voor niets het liefste weg.
Toch heeft daar veel plaatsgevonden, waarvan ik van mening ben, dat dat naar buiten gebracht moet worden.

Ik ben op zoek naar mensen, die eveneens als ik, hiervoor enthousiast te maken zijn.
Mensen die met mij opzoek willen naar de juiste informatie, deze informatie gezamenlijk willen uitmelken en vervolgens, met behulp van boten, metaaldetectoren, waterdichte broeken en kapmessen de wildernis van de Biesbosch in willen trekken.

Dit behoeft een flinke inzet van een ieder, daarom ben ik opzoek naar zeer enthousiaste mensen die mij helpen willen.
Aanvullingen en ideen etc zijn ook altijd welkom.
Ik sta overal voor open,
zoek contact voor overleg of uitwisseling van wat info !

Hopelijk van iemand iets te horen,

Tom Kusters
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Biesbosch

Bericht door Charly1975 »

Ik weet niet of je de Biesbosch zomaar mag intrekken met metaaldectoren. Volgens mij is de Biesbosch beschermd natuurgebied (dus van de kapmessen worden de beheerders niet echt blij) En het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat een agent het verkeerde voorbeeld voor de mensen is :wink:

http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewt ... 38&t=39105

Als je toch alles goed geregelt kunt krijgen, hoop ik voor je dat je wat moois vind!
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
TomDordrecht
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2013, 23:08

Re: Biesbosch

Bericht door TomDordrecht »

Klopt daar heb je volkomen gelijk in, iets wat ook nog op het plan lijstje staat.

PS. dat mes was bedoeld als hulpmiddel, zonder kom je er niet door.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Biesbosch

Bericht door michiel01 »

ooit ben ik eens benaderd door een archeologische instelling (wegens mijn affiniteit met wo2) om iets zoals bovenstaande in de biesbosch te gaan doen. Het slechte weer, hoge water en een defecte diepzoeker waren toen de redenen dat het niet door ging.

(ging geloof ik over het boven de grond halen van een messerschmitt die daar ergens zou moeten liggen) wat er verder ooit uitgekomen is (letterlijk en figuurlijk) weet ik niet daar mijn contact al snel verwaterde vanwege de eenzijdige houding van mijn tussenpersoon.

moraal van mijn verhaal, er is een archeologische instantie welke zich hier al mee bezig houdt, mogelijk is het slim om daarbij aan te klikken, in plaats van iets soortgelijks op te willen zetten. (dan denk ik aan vergunningen, kosten, aanspreekpunt bij de gemeente etc)

mogelijk dat je eens bij ammo's vereniging kan informeren wat zij in het verleden daar al hebben gedaan en wie als aanspreekpunt fungeerde etc.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Biesbosch

Bericht door coco »

Ik wens je HEEL veel succes! Ik woon zelf in de Brabantse biesbosch, ken de boswachter, weet meerdere plaatsen waar iets zou moeten liggen (van verzetstrijders en dorps historicus), maar heb tot op heden niets voor elkaar kunnen krijgen. Het natuur gebied word (zeker nu er arenden zitten) heel goed in de gaten gehouden door politie en staatsbosbeheer dus op eigen houtje is ook echt geen doen.

Verborgen kazematten zijn er in de Brabantse biesbosch ook niet en de vliegtuigen zijn vaak heel ver en diep verzonken in het slib.

Ik las ook dat je verwacht dat er niet veel vliegtuigen zijn geborgen in de (Brabantse) biesbosch, daar vergis je je in, heel veel mensen denken dat de biesbosch één grote natte plas was, met kreken en riet maar er zaten al genoeg boeren gedurende de oorlog die vliegtuigen hebben gebruikt om een schuurtje van te bouwen of het dak te repareren.

Maar het idee is zeker tof als je meer info hebt over of je een vergunning kan krijgen en wanneer je wilt gaan mag je me altijd een Pb doen, ben wel in voor dit soort avonturen haha.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
TomDordrecht
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2013, 23:08

Re: Biesbosch

Bericht door TomDordrecht »

Ik ben het volkomen met jullie eens Charly, Michiel en COCO. Makkelijk zal dit niet worden, dat is iets wat ik met volle borst zal moeten toegeven....

Maar zolang ik Kusters heet, zal ik een eigenwijze snotneus blijven, die , als er iets in hem opkomt, het moet en zal proberen.

Daarbuiten lijkt het mij leuk.
Niet alleen de zoektocht zelf, maar ook alles daaromheen, de vergunningen, gesprekken etc.

Daarom de vraag, wie zich interesseert op mij te helpen en het samen op te pakken ?

Groetjes,
Benji
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 sep 2013, 09:49
Locatie: Dordrecht

Re: Biesbosch

Bericht door Benji »

Hey tom,


heb een klein bootje wil er wel met je heen varen een keer gr
Plaats reactie