D_Dutch schreef:Auke schreef:
Dat denk ik niet.
Ze hebben afgelopen jaar al gemerkt dat er minder post is verstuurd, dat zal vast en zeker dit jaar ook zo zijn dus er zal heel wat moeten gebeuren als het niet zo is. Mensen zijn door stijgende postzegelprijzen geneigd eerder naar alternatieven te zoeken, zoals e-mail/telefoon. Dit gebeurt overal tegenwoordig dus het lijkt me sterk dat het bij PostNL niet gebeurt. Ik zie geen andere reden waarom het afgelopen jaar minder post zou moeten zijn verstuurd anders dan dat mensen vaker alternatieven opzoeken mede door de prijzen.
Door de opkomst van e-mail en mobiele telefonie is het briefverkeer min of meer achterhaalt en daarom sterk afgenomen. Het is een ontwikkeling die naar mijn idee niet zoveel met posttarieven te maken heeft. Zelf verstuur ik zelden nog een brief per post maar daarentegen lijkt mij dat het versturen van pakketpost juist zou moeten zijn toegenomen. We kopen immers steeds meer via Internet (Marktplaats e.d.!!!) .
D_Dutch schreef:Afgezien daarvan kan je eigenlijk geeneens zeggen dat je waar voor je geld krijgt want PostNL wordt qua kwaliteit steeds slechter. Als ik op internet verhalen over PostNL lees dan heb ik nog geluk dat ik dit jaar slechts één Soldbuch ben kwijt geraakt in de post en wat foto's die bijna twee maanden later bij de koper in België arriveerden.
Zou dit door de concurrentie komen? Helaas constateer ik ook dat de kwaliteit van PostNL achteruit gaat.
Zo heb ik een gepensioneerd familielid die jarenlang voor PostNL (toen nog PTT) heeft gewerkt. In zijn tijd was de postbode nog in vaste dienst. Een postbode had toen een eigen wijk en was hiervoor verantwoordelijk en dus meer betrokken bij z'n werk. Als er een klacht was dan wist men precies bij welke postbode men wezen moest.
Vandaag de dag heeft de postbezorger een tijdelijk contract voor een aantal uren per dag. Geen baan dus waarmee je een gezin kunt onderhouden. Zodoende wisselt de postbezorger in mijn wijk nogal eens. Door de hedendaagse marktwerking lijkt het mij dat de postbezorgers ook minder geïnteresseerd zijn in hun werk. Zoals D_Dutch al terecht opmerkt gaat het nogal eens mis met de postbezorging. Dit is overigens iets wat mijn gepensioneerde familielid (oud postbode) een doorn in het oog is.
Het afgelopen jaar zijn een aantal poststukken voor mij bedoelt ook zoek geraakt. Op zich geen grote ramp maar er is wèl porto voor betaald.
De woordvoerster van de klachtendienst van de PostNL gaf mij wel de raad om in het vervolg de poststukken aangetekend te laten versturen. Goed bedoelt van haar natuurlijk maar wie gaat er een brief/brievenbuspakketje aangetekend versturen als de waarde ervan ver onder de kosten van aangetekend versturen ligt?!