Postzegels weer duurder...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door SwaII »

Joep schreef:Geologisch gezien is Nederland (ik leg de nadruk op land) slechts 3.000 vierkante meter groter als België. Ik leg de nadruk op land, want Nederland bestaat voor 18% uit water en België 6%. Ik neem aan dat de post niet op het water bezorgd wordt. Als we kijken naar bevolkingsdichtheid heeft Nederland een grotere bevolkingsdichtheid als België met bijna 500 mensen per vierkante meter tegenover ongeveer 400 mensen in België.
Ik denk dat dit verschijnsel dus weinig effect zal hebben op de posttarieven.. Aangezien er weinig verschil is..


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Joep...maar 3000 vierkante meter...... :shock: :shock: :shock: ...is dat wel juist......???
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door Joep »

Excuseer mij, dat moet natuurlijk vierkante kilometer zijn.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door SwaII »

Ok Joep......ik dacht al...... :) :) :) ...als ik door nederland rijd....komt daar precies geen eind aan..als ik door Belgie rijd ben ik er op twee uur door...allee als er geen fille is he... :lol: :lol:
groetjes
Swa
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door uniformverzamelaar »

Joep schreef:Geologisch gezien is Nederland (ik leg de nadruk op land) slechts 3.000 vierkante kilometer groter als België. Ik leg de nadruk op land, want Nederland bestaat voor 18% uit water en België 6%. Ik neem aan dat de post niet op het water bezorgd wordt. Als we kijken naar bevolkingsdichtheid heeft Nederland een grotere bevolkingsdichtheid als België met bijna 500 mensen per vierkante meter tegenover ongeveer 400 mensen in België.
Ik denk dat dit verschijnsel dus weinig effect zal hebben op de posttarieven.. Aangezien er weinig verschil is..


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Joep wat bedoel je nu juist met weinig verschil ?

64 cent in Nederland 77 cent in België per gewone verzonden brief binnen het eigen land.
Dat is 13 cent goedkoper in Nederland dan in België

Geld is natuurlijk een relatief begrip als je over een deel kan beschikken zonder zorgen te moeten maken voor morgen.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door Joep »

Guy,

Ik had het niet in verschil over posttarieven, maar in verschil in datgene wat ik omschreef..
Mijn doel is om Nederland en België niet geologisch te gaan vergelijken, omdat dat weinig meer te maken heeft met de posttarieven?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door uniformverzamelaar »

Sorry Joep,

Had het verkeerd begrepen. :oops:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door D_Dutch »

Auke schreef:Mensen met alternatieven hebben zich ongetwijfeld al tot die alternatieven gewend, dus de klanten die PostNL momenteel heeft, zullen ook wel klant blijven.
Reken er maar op dat een deel van die klanten die toen nog klant bleven nu ook alternatieven zoeken. Zoals ik al zei; dat gebeurt overal, dus zal het bij PostNL ook gebeuren. Ik ben er zelfs al mee begonnen, waar ik vorig jaar ondanks de stijgende prijzen nog brieven naar verschillende archieven stuurde pak ik nu maar mijn laptop erbij en stuur ik wel een e-mail. En dat zullen er vast wel meer doen.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door asjemenou »

D_Dutch schreef:
Auke schreef: Dat denk ik niet.
Ze hebben afgelopen jaar al gemerkt dat er minder post is verstuurd, dat zal vast en zeker dit jaar ook zo zijn dus er zal heel wat moeten gebeuren als het niet zo is. Mensen zijn door stijgende postzegelprijzen geneigd eerder naar alternatieven te zoeken, zoals e-mail/telefoon. Dit gebeurt overal tegenwoordig dus het lijkt me sterk dat het bij PostNL niet gebeurt. Ik zie geen andere reden waarom het afgelopen jaar minder post zou moeten zijn verstuurd anders dan dat mensen vaker alternatieven opzoeken mede door de prijzen.
Door de opkomst van e-mail en mobiele telefonie is het briefverkeer min of meer achterhaalt en daarom sterk afgenomen. Het is een ontwikkeling die naar mijn idee niet zoveel met posttarieven te maken heeft. Zelf verstuur ik zelden nog een brief per post maar daarentegen lijkt mij dat het versturen van pakketpost juist zou moeten zijn toegenomen. We kopen immers steeds meer via Internet (Marktplaats e.d.!!!) .
D_Dutch schreef:Afgezien daarvan kan je eigenlijk geeneens zeggen dat je waar voor je geld krijgt want PostNL wordt qua kwaliteit steeds slechter. Als ik op internet verhalen over PostNL lees dan heb ik nog geluk dat ik dit jaar slechts één Soldbuch ben kwijt geraakt in de post en wat foto's die bijna twee maanden later bij de koper in België arriveerden.
Zou dit door de concurrentie komen? Helaas constateer ik ook dat de kwaliteit van PostNL achteruit gaat.
Zo heb ik een gepensioneerd familielid die jarenlang voor PostNL (toen nog PTT) heeft gewerkt. In zijn tijd was de postbode nog in vaste dienst. Een postbode had toen een eigen wijk en was hiervoor verantwoordelijk en dus meer betrokken bij z'n werk. Als er een klacht was dan wist men precies bij welke postbode men wezen moest.
Vandaag de dag heeft de postbezorger een tijdelijk contract voor een aantal uren per dag. Geen baan dus waarmee je een gezin kunt onderhouden. Zodoende wisselt de postbezorger in mijn wijk nogal eens. Door de hedendaagse marktwerking lijkt het mij dat de postbezorgers ook minder geïnteresseerd zijn in hun werk. Zoals D_Dutch al terecht opmerkt gaat het nogal eens mis met de postbezorging. Dit is overigens iets wat mijn gepensioneerde familielid (oud postbode) een doorn in het oog is.
Het afgelopen jaar zijn een aantal poststukken voor mij bedoelt ook zoek geraakt. Op zich geen grote ramp maar er is wèl porto voor betaald.
De woordvoerster van de klachtendienst van de PostNL gaf mij wel de raad om in het vervolg de poststukken aangetekend te laten versturen. Goed bedoelt van haar natuurlijk maar wie gaat er een brief/brievenbuspakketje aangetekend versturen als de waarde ervan ver onder de kosten van aangetekend versturen ligt?!
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door Joep »

PostNL gaat dit zeker wel voelen. Ze merken het nu al en de verwachting is dat het steeds lager wordt. Als je naar de koersen kijkt van PostNL op de aandelenmarkt staan er alleen maar rode cijfertjes bij..
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
pistole38
Lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:35
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door pistole38 »

Damn..ik kom er net achter dat de PostNl niet eens meer een onderscheid maakt tussen Amerika of Europe. Ze hebben voor briefpost nu nederland en internationaal. Het maakt dus niet meer uit of je naar Belgie of Amerika verstuurd....het is nu allemaal dezelfde prijs (en deze is niet berekend voor belgie.)

Wat zijn de alternatieven voor particulieren ??
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Postzegels weer duurder...

Bericht door Nico Roelofs »

pistole38 schreef:Damn..ik kom er net achter dat de PostNl niet eens meer een onderscheid maakt tussen Amerika of Europe. Ze hebben voor briefpost nu nederland en internationaal. Het maakt dus niet meer uit of je naar Belgie of Amerika verstuurd....het is nu allemaal dezelfde prijs (en deze is niet berekend voor belgie.)

Wat zijn de alternatieven voor particulieren ??
Ja als er andere goedkopere alternatieven zijn dan hoor ik dat ook graag! Schrok behoorlijk toen ik vorige week even wat naar een bevriende kennis in Frankrijk wat papieren toe moest sturen en even 9,50 mocht betalen.
Plaats reactie