Verklaar je avatar

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Verklaar je avatar

Bericht door rammsander »

Vind het zelf een prachtfoto. Kwam hem tegen tijdens onderzoek naar de Armeesattel 25, deze ik nu net in mijn collectie heb. Het is rustig ogende en als er geen uniform op te zien was een bijna hobby foto!

Mooie verhalen en avatars hierzo!

Sander
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Verklaar je avatar

Bericht door davy »

Aan de avatars te zien zitten er heel wat oud-strijders tussen onze voorouders.
Dat gaf me ook het idee om die van mij te gebruiken als avatar.
Dit zijn mijn 2 grootvaders:
de linkse diende bij een bevoorradings-compagnie als slager en werd op 28 mei 1940 krijgsgevangen genomen in Gent (zoals zovele na de capitulatie).
de ander was machinegeweerschutter bij de 8e compagnie van het 16e Linieregiment en werd bij zware gevechten tegen de Duitse 30.Infanteriedivision in Ingelmunster gevangen genomen op 25 mei 1940.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Verklaar je avatar

Bericht door Auke »

Mijn avatar toont garde-eerste luitenant, later majoor Natalja Fedorovna Meklin-Kravtsova. Ze was een pilote in het 46e Garderegiment Nachtbommenwerpers. Dit regiment was uitgerust met de sterk verouderde houten U-2, de welbekende "naaimachines". Het regiment was uniek omdat het tot op heden het enige geheel vrouwelijke regiment ter wereld is, en daarnaast ook de enige vrouwelijke eenheid die tijdens WO2 meevocht aan het front. Door de Duitsers kregen de pilotes de bijnaam "Nachtheksen". Meklin vloog 840 missies in bijna drie jaar tijd. Ze werd op 23 februari 1945, als een van de weinige vrouwen, benoemd tot Held van de Sovjet-Unie, en in totaal onderscheiden met zeven ordes en twee medailles. De foto is gemaakt in Moskou in 1945, kort voor de Overwinningsparade van 24 juni 1945.

De foto spreekt me aan omdat Meklin er vervaarlijk op staat en ik geïnteresseerd ben in vrouwelijke Sovjetmilitairen en natuurlijk Sovjetonderscheidingen.

Ik heb deze avatar al een jaar of acht, maar aangezien hij ook twee keer tot avatar van het jaar is verkozen, houd ik 'm nog even. :)
Laatst gewijzigd door Auke op 21 jan 2014, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Verklaar je avatar

Bericht door Charly1975 »

Ik heb gekozen voor de Ju-87 "Stuka" als avatar. Waarom? Omdat ik gek ben op vliegtuigen, bijna ieder ander model had ik kunnen kiezen, maar vond/vind dit wel een mooi plaatje. De "Stuka" in zijn element.



M.b.t. opmerking van Auke; moderators, wellicht wordt het weer eens tijd voor zo'n verkiezing, en misschien nog een topic: "verklaar je onderschrift" en aangezien het de babbelbox is wellicht ook de kleur van je ondergoed :lol: ??? (Sorry, dit is wel een serieus topic! excuus voor de laatste opmerking)
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Verklaar je avatar

Bericht door Jan Klaassen »

We kwamen er inderdaad achter dat er in 2013 geen Avatar- en Onderschrift-verkiezingen zijn geweest. Moeten we weer 'ns naar kijken, is altijd leuk.

Mijn avatar is veel minder bijzonder, maar wel erg leuk (allez, mijn bescheiden persoonlijke mening dan): een closeup van schouderstuk, kraagspiegel en baret van mijn Major der Fallschirmjäger (geloof, out the top of my head, uit 1986).
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Verklaar je avatar

Bericht door sobel »

Een iets andere avatar dan voorheen, maar ik had de afbeelding van mijn vorige avatar niet meer. Wel is de inhoud nog steeds gelijk, een USAAF patch, omdat het erg herkenbaar is en lange tijd mijn verzamelgebied is geweest.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Verklaar je avatar

Bericht door D_Dutch »

Mijn foto laat een Engelse Lancer gedurende de Eerste Wereldoorlog zien. Eind augustus 1914 landde hij in Frankrijk en streed door tot het einde van de oorlog. Hoewel hij niet gewond raakte kreeg hij er in zijn latere leven mentaal last van en raakte dermate aan drank en sigaretten verslaafd dat het hem zijn beide benen kostte. Hij stierf alleen en kinderloos en het enige wat nog rest van zijn leven zijn zijn onderscheidingen, een tinnen doosje met daarin onder meer zijn foto, bijbel en een ivoren kruisje welke hij gedurende de oorlog bij zich droeg. Voor mij is het niet alleen indrukwekkend omdat ik al zijn spullen heb, maar ook het verhaal erachter, waar het lijden van deze eens jonge en dappere soldaat niet van buiten zichtbaar was maar zich van binnen uit vernietigde.
Foto 1.jpg
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Verklaar je avatar

Bericht door jeroen wo2 »

Mixed Martial Arts, Ground and Pound :mrgreen:
Bijlagen
mmagp.jpg
Never Back Down
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Verklaar je avatar

Bericht door okke »

Afbeelding
Ik heb ooit deze avatar samen gesteld uit twee kijkwijzer classificaties en de avatar beeldt voor mij het forum uit, waar je je mening kan scherpen en diepgaande debatten en gesprekken kan voeren en waar ook een sociale controle op elkaar is om het niet de spuigaten uit te laten lopen.
Bijlagen
Kijkwijzer classificatie voor Grof taalgebruik
Kijkwijzer classificatie voor Grof taalgebruik
668_taal[1].png (6.75 KiB) 1583 keer bekeken
Kijkwijzer classificatie voor Discriminatie
Kijkwijzer classificatie voor Discriminatie
664_disriminatie[1].png (2.99 KiB) 1583 keer bekeken
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
bospieper
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2014, 11:13

Re: Verklaar je avatar

Bericht door bospieper »

Niet echt sensationeel ,verre van ,maar voor men verkeerde gedachtes krijgt dat ik random bommen meeneem ,nee echt niet!, vandaar toch enige uitleg. :mrgreen:

Daar ik met de metaal detector het leuk vind om de bossen uit te struinen en ik kort geleden deze mortier granaat vond.
ik vond wel 20 van die rotte achterkantjes maar nooit een complete, en pas geleden vond ik dus een complete lege 2 inch mortier granaat
(waarschijnlijk een rook of parachute granaat) flink verroest maar met elektrolyse kom je een eind. Flink oppoetsen en van de week proberen de originele kleuren trachten terug te zoeken en dan gaat die de plank op ter bezichtiging :)
Gebruikersavatar
OneMarineNoMarine
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2014, 13:22
Locatie: Deurne

Re: Verklaar je avatar

Bericht door OneMarineNoMarine »

Helemaal rechts,
Mijn opa!

Onlangs is ie overleden helaas.
Veel voor het verzet en geallieerden betekend in en rondom Deurne!
Zelfs wat onderscheidingen voor gekregen :)

Ook heeft ie veel spullen gekregen;
- Kisten
- Zwemvesten
- Granaten
- Munitie
- Helmen
- Uniformen
etc etc.

M'n oom heeft alles georven, maar het is al bepaald dat ik de volgende trotse eigenaar zal zijn!

Mvg
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Verklaar je avatar

Bericht door Jim »

Mijn avatar toont mijn grote intresses.
-British airborne en Horsa gliders. Men and machine. Al jaren heb ik een grote intresse in Britse airborne eenheden. Deze Avatar toon een orginele kleuren foto van een Horsa en een Britse airborne tijdens een training/demonstratie 1942.
-De soldaat vind ik qua uitrusting en pose er mooi bij staan.
-En natuurlijk een kleuren foto wo2 Brits airborne en Horsa, daar vindt je voornameijk veel z/w van en helemaal orginele kleurenfoto's van Horsa's daar ken ik na jaren een stuk of 15 van.
Het feit dat de soldaat door een kijker kijkt vind ik ook mooi om verschillende redenen.

-Lijkt veel op mijn eerste Britse airborne pop.
-Een mooie manier om te laten zien dat je altijd verder moet kijken als je neus lang is.
-Ik heb een pop gebouwd mijn 2de ,luitenant gliderpilot, die ik eens gebouwd heb om door een verrekijker te kijken. Zoals op de foto. Momenteel hangt die om zijn nek.
-Verrekijkers vindt ik facinerende instrumenten. Zien er eenvoudig uit maar je vergroot er je blik ontzettend mee. Letterlijk!
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Verklaar je avatar

Bericht door Jan Klaassen »

Jan Klaassen schreef:Mijn avatar is veel minder bijzonder, maar wel erg leuk (allez, mijn bescheiden persoonlijke mening dan): een closeup van schouderstuk, kraagspiegel en baret van mijn Major der Fallschirmjäger (geloof, out the top of my head, uit 1986).
En ik heb uiteindelijk toch besloten tot de terugkeer van Herr Otto Flick als mijn avatar. Was volgens mij m'n eerste avatar op dit forum - is een tijdje uit de running geweest (vervangen door de hierboven beschreven avatar), maar is toch te leuk om weg te laten :mrgreen: En nu groter dan ooit tevoren!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Spitfire
Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 jan 2006, 19:55
Locatie: Zelzate
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Verklaar je avatar

Bericht door Spitfire »

Simpel hoor bij mij :)

Als modelbouwer van voornamelijk WO2 jagers heb ik gekozen voor het buikje van een 'Spit'
Omdat in mijn ogen dit de mooiste jager was van die periode.

Grtz.

Luc 8)
SPITFIRE....KING OF THE SKY
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Re: Verklaar je avatar

Bericht door John8 »

Spreekt voor zich, altijd al fan geweest van die gele mannetjes :lol:

En ook de C96 die hij toevallig in zn hand heeft
Plaats reactie