Vlaanderen wil eigen eretekens

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door SwaII »

Hier bij ons in vlaanderen gaan we weer een stuk bij krijgen om te kunnen verzamelen... 8) 8) 8) 8)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... heid.dhtml
groetjes
Swa
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door Jasper J »

SwaII schreef:Hier bij ons in vlaanderen gaan we weer een stuk bij krijgen om te kunnen verzamelen... 8) 8) 8) 8)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... heid.dhtml
groetjes
Swa
Leuk initiatief ik snap alleen niet waarom Belgie 1 land blijft zo verschillend ik heb niet het idee dat Belgie een echte eenheid vormt .
Aude Audenda
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door Millcoll »

Dat is inderdaad zo Jasper, en de NVA zou het zelfs willen splitsen. Naar mijn mening is dit ook weeral om politieke redenen gedaan. Al ben ik wel benieuwd hoe ze er gaan uitzien.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door uniformverzamelaar »

Hopelijk zijn ze een beetje mooier dan die van de Franstalige :?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door Jasper J »

Zou voor niemand slechts zijn als men splitst dan ben je denk ik ook van een hoop gezeur af de taal strijd enz, dan kan men gewoon verder als goede buur .
In mijn opinie is het nu maar aanmodderen in Belgie.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door Mr Mojo Risin »

Jasper J schreef:Zou voor niemand slechts zijn als men splitst dan ben je denk ik ook van een hoop gezeur af de taal strijd enz, dan kan men gewoon verder als goede buur .
In mijn opinie is het nu maar aanmodderen in Belgie.
Aanmodderen, tja... Er moeten gewoon compromissen gesloten worden omdat er veel verschillende visies zijn, ook binnen de twee taalgemeenschappen. Ik vind niet dat het land moet splitsen omdat een partij die veel minder dan de helft van de Belgische bevolking vertegenwoordigt, nog niet eens de helft van de Vlamingen.
Ik ben Belg en en trots op mijn land. Daar kan een partij die rechtstreeks afstamt van de collaborerende partijen uit WO2 (want zo is het) bij mij niets veranderen. Hoe hard ze ook roepen.

Dit gezegd zijnde stoort het me absoluut niet dat er een Vlaamse onderscheiding zou komen. Personen die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor Vlaanderen, mogen ook door Vlaanderen hiervoor erkend worden.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door uniformverzamelaar »

Dit is een militaria forum en geen politieke spreekbuis voor de ene of andere.

Dus denk ik dat de splitsing of niet splising van België hier niet aan de orde is.

Niet tegenstaande heb ik wel een uitgeproken mening over heel deze situatie in België :!:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door Jasper J »

Ieder zijn mening alleen zie ik het nut niet in van aanmodderen en tot in de eeuwigheid compromissen sluiten naar mijn gevoel leven de taalgemeenschappen langs elkaar heen in plaats van met elkaar.Ik kan er misschien niet over ordelen daar ik natuurlijk geen belg ben.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door Jasper J »

uniformverzamelaar schreef:Dit is een militaria forum en geen politieke spreekbuis voor de ene of andere.

Dus denk ik dat de splitsing of niet splising van België hier niet aan de orde is.

Niet tegenstaande heb ik wel een uitgeproken mening over heel deze situatie in België :!:
Dit is de babbalbox van het forum daar kunnen we lekker babbelen ocer van alles en nog wat :yes:
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door Mr Mojo Risin »

Jasper J schreef:
uniformverzamelaar schreef:Dit is een militaria forum en geen politieke spreekbuis voor de ene of andere.

Dus denk ik dat de splitsing of niet splising van België hier niet aan de orde is.

Niet tegenstaande heb ik wel een uitgeproken mening over heel deze situatie in België :!:
Dit is de babbalbox van het forum daar kunnen we lekker babbelen ocer van alles en nog wat :yes:
Zolang er maar geen verhitte discussies en hoogoplopende ruzies van komen. :wink:
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door uniformverzamelaar »

Er zullen wel ergens regels zijn die bepalen wat kan en niet kan in de babbelbox.

Maar ik persoonlijk vind, maar daar kan ik misschien alleen mee staan, wat dit bijbrengt aan het forum ? :?
Ik zie zelfs als er Belgische militaire zaken worden gepost dat er weinig reacies komen, wat zou dit dan geven als men over politiek gaat beginnen ?
Men moet toch rekening houden dat meer dan 80 % van de leden daar geen intresse in heeft in de politieke situatie in België.

Trouwens het zou sommige misschien recht tegen elkaar kunnen brengen en ik vraag me dan af of dit het wel waard is. (heb dit ook al op andere forums gezien en meegemaakt)

Ik heb absoluut niets tegen het oorsprongkelijk thema (Eigen Vlaams ereteken) van dit topic. Maar wel tegen een onnodige discussie over de politieke situatie in België
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door Jasper J »

Duidelijk dit onderwerp vloeide voort uit het oorspronkelijke onderwerp ieder zijn mening als je problemen hebt met dit onderwerp dan is er maar een oplossing voor je niet meer reageren op het gene waar je problemen mee hebt een forum is voor discussie soms kan die discussie wel iets gaan afwijken van het oorspronkelijke onderwerp heb ik totaal geen problemen mee , eigenlijk wijkt het geen eens af het heeft een reden dat men eigen eretekens wil en die is politiek gemotiveerd of je het nou leuk vind of niet.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door stukaf »

Ben het volledig eens met Guy!
Politiek en religie; daar zijn andere fora voor!
|<
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door Jasper J »

100% bekrompen dan in het vervolg moeten de lui die dat vinden niet meer posten in de babbelbox alleen posten als het te maken heeft met wo2 dit onderwerp heeft niets te maken met wo2 dus niet meer posten dan :r
En wo2 had gelukkig ook niet te maken met politiek :bonk:
En Swa sorry was niet de bedoeling je topic te verzieken.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door uniformverzamelaar »

Jasper J schreef:
SwaII schreef:Hier bij ons in vlaanderen gaan we weer een stuk bij krijgen om te kunnen verzamelen... 8) 8) 8) 8)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... heid.dhtml
groetjes
Swa
Leuk initiatief ik snap alleen niet waarom Belgie 1 land blijft zo verschillend ik heb niet het idee dat Belgie een echte eenheid vormt .
Klein vraagje beste Jasper,

Hoe ga je bv het Nationaal Legermusuem opsplitsen, de Nationale Kruidentuin enz.....

Hoe zouden de Nederlanders die aan bod gelegd hebben mochten ze het rijksmuseum moeten opsplitsen.

We hebben het al een keer meegemaakt met de Universiteit van Leuven en daar dragen de studenten nu nog de gevolgen van.
Dit meestal in de negatieve zin in plaats van de positieve en dat heeft de gemeenschap een bom geld gekost.

Leg me dit even uit. Heb een en al oor voor Uw gedachten gang hierover :?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie