Vlaanderen wil eigen eretekens

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door Jasper J »

uniformverzamelaar schreef:
Jasper J schreef:
SwaII schreef:Hier bij ons in vlaanderen gaan we weer een stuk bij krijgen om te kunnen verzamelen... 8) 8) 8) 8)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... heid.dhtml
groetjes
Swa
Leuk initiatief ik snap alleen niet waarom Belgie 1 land blijft zo verschillend ik heb niet het idee dat Belgie een echte eenheid vormt .
Klein vraagje beste Jasper,

Hoe ga je bv het Nationaal Legermusuem opsplitsen, de Nationale Kruidentuin enz.....

Hoe zouden de Nederlanders die aan bod gelegd hebben mochten ze het rijksmuseum moeten opsplitsen.

We hebben het al een keer meegemaakt met de Universiteit van Leuven en daar dragen de studenten nu nog de gevolgen van.
Dit meestal in de negatieve zin in plaats van de positieve en dat heeft de gemeenschap een bom geld gekost.

Leg me dit even uit. Heb een en al oor voor Uw gedachten gang hierover :?
Dat zijn keuzes die je moet maken eerlijk opdelen of de collectie netjes afwisselen per periode ik heb ook niet gezegd dat het gratis is maar heb het idee dat het aanmodderen wat er nu gebeurd veel meer geld kost nog los van de bureaucratie die er heerst .
Er zullen harde keuzes gemaakt moeten worden als het ooit zover komt maar er zijn voorbeelden zoals tsjechoslowakije waar het prima ging.
Nogmaals ik ben een Belg alleen ik heb niet het idee dat er nou bij veel mensen het idee heerst een trotste Belg te zijn .
Aude Audenda
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door uniformverzamelaar »

Het is gewoon een politiek spel; Jasper.

Tussen de burgers zijn er geen problemen (heb veel Waalse vrienden waar ik goed mee overweg kan)

Alle regeringen (5 in belgië) afschaffen en er 1 van maken, met veel minder ministers en parlementairen.

Maar dan komt de aap uit de mouw.
Hoeveel politiekers zijn dan hun goed betaalde job kwijt ??????

Ga je me nu vertellen dat er geen bureaucratie in Nederland is ? :lol: Of dat door een splitsing er geen bureaucratie meer zou zijn ? :bonk:
Denk persoonlijk dat je nog niet veel ervaring hebt en een tamelijk gesloten zicht.

Je mag van mij gerust het laaysye woord hebben want ik ga hierover verder geen woord meer plaatsen, want ik heb zo de indruk dat een Nederlander dit toch niet begrijpt.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door Jasper J »

Dat is je er makkelijk van af maken.
Heb ik ergens gezegd dat er geen bureaucratie in Nederland is?
Heb ik gezegd dat er na een splitsing geen bureaucratie meer zou zijn?
Je leest duidelijk wat je wilt lezen zo valt er ook geen discussie te voeren en ik ga hem dan ook niet verder voeren.

PS Ervaring gesloten gezicht denk niet dat je daar over kunt oordelen maar ik maak er ook geen woord meer aan vuil terug on topic graag.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door stukaf »

Zo, dat was het dan!
Top avatar Swa! Een van je nieuwe aanwinsten?
grtjs
|<ris
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door Jan Klaassen »

Zoals eerder gezegd: dit is de "Babbelbox". Heeft als uitleg: "Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen." Hier mag dan ook echt over politiek, geloof, moderne kunst of mode ge-ouwehaard worden - zoveel je wil. Maar houdt het wel een beetje netjes en vriendelijk aub: respecteer anderen en hun mening!

Dat gezegd hebbende, dit:
uniformverzamelaar schreef:Hoeveel politiekers zijn dan hun goed betaalde job kwijt ??????
...is helaas maar al te waar...

Maar ik zie het nut van een splitsing ook niet direct in. Tuurlijk, dan hebben de beide provincies het zelf voor het zeggen, in hun eigen taal. Maar wat je dan overhoudt is een dubbel aantal ambtenaren, dubbel aantal bestuurders enzovoort. Want ieder landsdeel moet dan zijn eigen apparaat gaan opzetten - waardoor je dus twee ministeries van onderwijs gaat krijgen, bijvoorbeeld. En die lopen heus niet direct dubbel zo efficient!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door davy »

Jan Klaassen schreef:Maar ik zie het nut van een splitsing ook niet direct in. Tuurlijk, dan hebben de beide provincies het zelf voor het zeggen, in hun eigen taal. Maar wat je dan overhoudt is een dubbel aantal ambtenaren, dubbel aantal bestuurders enzovoort. Want ieder landsdeel moet dan zijn eigen apparaat gaan opzetten - waardoor je dus twee ministeries van onderwijs gaat krijgen, bijvoorbeeld. En die lopen heus niet direct dubbel zo efficient!
Die 2 ministeries van onderwijs die hebben we dus al, dat is al een bevoegdheid van de gewesten (niet provincies, daar hebben we er 10 van)
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door Jan Klaassen »

davy schreef:Die 2 ministeries van onderwijs die hebben we dus al, dat is al een bevoegdheid van de gewesten (niet provincies, daar hebben we er 10 van)
Oh echt? Ai, daar gaat het argument uit het raam :lol:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door SwaII »

stukaf schreef:Zo, dat was het dan!
Top avatar Swa! Een van je nieuwe aanwinsten?
grtjs
|<ris
Bedankt Chris....... :) ...ze is bijna in mijn bezit...aan het onderhandelen... 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door stukaf »

Super!
Veel geluk bij de onderhandelingen.
grtjs
|<ris
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door uniformverzamelaar »

Hoi Swa,

Klein vraagje,

zou je aan de verkoper van het borstjuweel eens een foto kunnen vragen van de achterkant en deze dan eens posten ?
Is de scherp en het kruis er ook bij ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: Vlaanderen wil eigen eretekens

Bericht door SwaII »

uniformverzamelaar schreef:Hoi Swa,

Klein vraagje,

zou je aan de verkoper van het borstjuweel eens een foto kunnen vragen van de achterkant en deze dan eens posten ?
Is de scherp en het kruis er ook bij ?
Komt in orde Guy..ik zie deze persoon binnen 14 dagen en inderdaad alles is er bij :) :) :)
Plaats reactie