Zal de W.O. II militaria markt ooit instorten?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Zal de W.O. II militaria markt ooit instorten?

Bericht door Skylighter »

Wat denken jullie? Zal de markt van w.o. II militaria ooit instorten? En waarom dan? Hoge prijzen, geen interesse meer in dit stuk geschiedenis bij de mensen etc. etc. Wat denk jij?


Rick
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

nee ik denk niet dat die ooit zal instorten, dit denk ik omdat er altijd mensen geinteresseerd zullen blijven in WO2, het heeft zo'n impat gehad op de wereld.
Het kan misschien wel gebeuren dan er een tijdje minder verkocht en gekocht zal worden omdat de prijzen echt te duur zijn of kunnen worden. Maar helemaal instorten denk ik niet.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

op een gegeven moment houd het op. De prijzen worden zo hoog dat het enkel voor de elite beschikbaar word... En het aantal items op de markt daald natuurlijk steeds...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Mmmm, ik weet het toch niet hoor, er beginnen steeds minder jonge mensen geïntresseerd in te worden.Ik denk dat de volgende jaren de prijzen nog stulklen stijgen en dan weer zullen afnemen.
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Dodo schreef:En het aantal items op de markt daald natuurlijk steeds...
Ik ben ervan oevrtuigd dat het aantal steeds zal stijgen. De repro industrie draait nu al bijzonder goed, binnenkort zijn er zoveel goede repro's op de markt dat het vooral zal draaien om het feit of je al dan niet een goed gevoel hebt bij een aankoop. Ik denk wel dat zo verzamelen juist leuker zal worden, een goed gevoel volstaat, en je zit niet meer met die druk van al dan niet repro.

Maar voorspellen is natuurlijk moeilijk :)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:
Dodo schreef:En het aantal items op de markt daald natuurlijk steeds...
Ik ben ervan oevrtuigd dat het aantal steeds zal stijgen. De repro industrie draait nu al bijzonder goed, binnenkort zijn er zoveel goede repro's op de markt dat het vooral zal draaien om het feit of je al dan niet een goed gevoel hebt bij een aankoop. Ik denk wel dat zo verzamelen juist leuker zal worden, een goed gevoel volstaat, en je zit niet meer met die druk van al dan niet repro.

Maar voorspellen is natuurlijk moeilijk :)
Dit begrijp ik niet helemaal. Omdat er meer goede repro's komen zal het aantal items stijgen? Voor de verzamelaar is een repro helemaal niet interresant. De reenacters kunnen nu ook al zat repro's krijgen.
Ik denk dat de markt van de repro's en de originele items geheel van elkaar los staan.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Dodo schreef:
antwerpx schreef:
Dodo schreef:En het aantal items op de markt daald natuurlijk steeds...
Ik ben ervan oevrtuigd dat het aantal steeds zal stijgen. De repro industrie draait nu al bijzonder goed, binnenkort zijn er zoveel goede repro's op de markt dat het vooral zal draaien om het feit of je al dan niet een goed gevoel hebt bij een aankoop. Ik denk wel dat zo verzamelen juist leuker zal worden, een goed gevoel volstaat, en je zit niet meer met die druk van al dan niet repro.

Maar voorspellen is natuurlijk moeilijk :)
Dit begrijp ik niet helemaal. Omdat er meer goede repro's komen zal het aantal items stijgen? Voor de verzamelaar is een repro helemaal niet interresant. De reenacters kunnen nu ook al zat repro's krijgen.
Ik denk dat de markt van de repro's en de originele items geheel van elkaar los staan.

ovre een paar jaar ziet haast niemand het verschil van en orgineel of kopie
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

nee denk ik niet
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Dodo schreef:Dit begrijp ik niet helemaal. Omdat er meer goede repro's komen zal het aantal items stijgen? Voor de verzamelaar is een repro helemaal niet interresant. De reenacters kunnen nu ook al zat repro's krijgen.
Ik denk dat de markt van de repro's en de originele items geheel van elkaar los staan.
Ik doelde op de reproducties die verkocht worden als origineel om zodoende woekerwinsten te maken. Als die industrie nog even doorgaat wordt het tekort aan origineel ruimschoots gecompenseerd. Die repro's worden alsmaar beter, zodat er geen verschil meer is met de originelen.

Nu is de repro markt al duchtig versmolten met de markt van originelen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

ah zo. maar dan heb je nooit een goed gevoel of je een originele of repro gekocht hebt.. Altijd die twijfel :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Vraag zal immer groter worden dan het aanbod, vandaar dat de prijzen waarschijnlijk alleen maar zullen stijgen, helaas :cry: .
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Mooyman schreef:Vraag zal immer groter worden dan het aanbod, vandaar dat de prijzen waarschijnlijk alleen maar zullen stijgen, helaas :cry: .
Dat is momenteel zo, maar zal er niet keer moment komen dat het weer helemaal de andere kant opgaat?


Rick
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik voorspel wel een grotere toeloop van ex museum items op de markt. Ik heb al een aantal keren gehoord en gelezen dat museums hun stukken verkopen voor de marktwaarde en goedkopere kopie's tentoonstellen.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Bij de 45e D-Day herdenking in Normandie in 1989 maakten we met enkele kameraden al deze bedenking......
De prijzen zijn alleen maar gestegen sedertdien.....
Kijk naar de prijzen van WO1 spullen......
De vraag wordt alsmaar groter en het aanbod blijft of daalt, dus.....


Johan
29th Let's Go!!!!!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

nou ja binnekort komt die nieuwe band of brother reeks over PTO wie weet gaget dan wat goedkoper worden voor de ETO spulletjes en gaan de idiootjes die de tv volgen dan over op PTO spul
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gesloten