Als volwassene veroordeeld worden of niet??

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Als volwassene veroordeeld worden of niet??

Bericht door ironmarc »

Ik hoorde gister tot mijn grote schrik dat een jongen van 16!!!!!!!!!!! zijn vriendin 2 x in de fik heeft gestoken met terpetine en ook nog eens zijn naam in het meisje haar borst heeft geschreven met een mes. Dit omdat hij vermoedde dat z'n vriendin met iemand anders gekust zou hebben op vakantie. Zij ligt nu in het ziekenhuis.
Ik weet verder niet alle details maar dat is wat ik ervan onhouden heb.

Nu was de vraag of hij als volwassene of als kind zou moeten worden veroordeeld.
Ik vind dat ze hem als volwassene moeten veroordelen, het incident vind ik zo gruwelijk dat ze hem gewoon niet als kind kunnen veroordelen! Hij heeft dit meisje getekend voor de rest van het leven! Dit komt toch niet op bij je als volwassene, laat staan als tiener!

Wat vinden jullie????

Ik wens haar en de familie trouwens erg veel sterkte toe bij haar herstel!
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Dit lijkt me duidelijk, levenslang opsluiten, zieke geest.


Rick
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja dacht ik dus ook!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

5 jaar en TBS... Max..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven

Bericht door Martijn »

Mijn eerste reactie is vaak: spuitje en hop van deze wereld af, zo'n figuur kunnen we niet gebruiken. Drie seconden later weet ik weer dat we dat soort dingen niet doen in een beschaafde wereld.

Dan kun je alleen hopen op een zo hoog mogelijke straf en tbs inderdaad. Als volwassene berechten aub!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht

Bericht door robin.h »

Levenslang opsluiten!
Zo'n mensen horen gewoon niet over straat te lopen.
Hij heeft zelfs gezegd tot het perongeluk was gegaan,maar om iemand 2x in de fik te steken en met een mes iets in haar borst schrijven lijkt mij niet perongeluk.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Als volwassene, dan is er nog kans dat hij nooit meer vrijkomt. Berecht hem als kind en na een jaar loopt hij weer vrij rond.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

antwerpx schreef:Als volwassene, dan is er nog kans dat hij nooit meer vrijkomt. Berecht hem als kind en na een jaar loopt hij weer vrij rond.
in nederland is hij dan weer na 5 jaar er uit met goed gedrag... echt slecht geregeld! af en toe ben ik best pro doodstraf
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Neem nu dutroux en fourniret.Nu kost dat proces honderden miljoenen...2 kogels / spuitjes 2 frank. :|
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Tja, je weet nooit wat hem besielt, of wat dan ook, je mag niet beoordelen als je het niet compleet weet. Misschien heeft hij wel een stoornis? Gevangenis+ Psychihatrische hulp
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht

Bericht door robin.h »

Als je iemand 2 maal in brand steekt en met een mes in haar borst schrijft,dan lijkt het me inderdaad tot hij een stoornis heeft,en dus nooit meer overstraat mag lopen!(vind ik)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

erm, dat heeft niets met stoornis te maken, maar hij KAN wat hebben he, kweet niet.
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Zitadelle »

Ik heb in de krant meer feiten over de moordenaar gelezen:

Hij heet Awa (ik zeg nix...) en is zeer manipulatief - hij kan personen makkelijk aan zich binden etc. etc. --> echt een pestkop die zelf nix doet, maar veel 'vrienden' heeft. Schijnbaar heeft hij zijn vorige ex meerdere malen geslagen, maar uit angst voor wraak heeft niemand iets durven zeggen. Nu dus wel.

Ik hoop dat hij levenslang achter de tralies gaat en nooit meer vrij komt. Maar waarschijnlijk zal hij wel niet als volwassene worden berecht, maar als jeugddelinquent... :roll:
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Zitadelle schreef:Ik heb in de krant meer feiten over de moordenaar gelezen:

Hij heet Awa (ik zeg nix...) en is zeer manipulatief - hij kan personen makkelijk aan zich binden etc. etc. --> echt een pestkop die zelf nix doet, maar veel 'vrienden' heeft. Schijnbaar heeft hij zijn vorige ex meerdere malen geslagen, maar uit angst voor wraak heeft niemand iets durven zeggen. Nu dus wel.

Ik hoop dat hij levenslang achter de tralies gaat en nooit meer vrij komt. Maar waarschijnlijk zal hij wel niet als volwassene worden berecht, maar als jeugddelinquent... :roll:
Aan de hand van deze feiten weet ik het zeker, opsluiten in de cel en nooit meer loslaten, zo'n persoon is een gevaar voor de samenleving!

Ik heb gehoord op de radio dat hij er een rap over geschreven heeft???!!!!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht

Bericht door robin.h »

Levenslang zal ie niet krijgen denk ik(Hoop van wel)want als je een leraar doodschiet en je krijgt 6 jaar volgens mij,dan klopt er toch iets niet.

Ja,hij had er een rap overgemaakt,tot hij spijt had en tot het perongeluk was en tot hij het liefst zelfmoord ofzo wou plegen.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot, Facebook, Majestic-12 en 0 gasten